Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 205k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1279710
Er zitten ook bewegende voorwerpen in de gta3.img hoor. Denk maar een de bewegende en flikkerende borden in Las Venturas.

Maar als ik de papegaai niet kan vinden in MEd, wil dat zeggen dat hij geen model id heeft, en dus inderdaad een actor is.

die voorwerpen bewegen niet, ze hebben een geanimeerde texture, ze bewegen zelf niet.

En de roltrappen dan? :engel:

Kan dan niemand achterhalen of mij vertellen hoe ik kan achterhalen wat de ID van Tony is? :puh:

Geplaatst:
comment_1282626
als ik pawno opstart en druk op new, komt er niks te staan. ik heb eerder een script gemaakt maar die is mislukt.

Kijk eens in de pawno map en kijk of je new.pwn ziet staan. Zo ja, open hem eens en kijk wat erin staat. Als hij leeg is is het dus normaal dat je nieuwe script leeg is. Als er wel veel in staat kan het het volgende zijn:

-Op Vista MOET je pawno uitvoeren als administrator. Anders compiled het niet goed, en kan je ook geen nieuw script starten.

-Gewoon een error in pawno, nogal onwaarschijnlijk, maar zou kunnen. Download pawno eens opnieuw en probeer het nogmaals.

Geplaatst:
comment_1290259

Om de operators duidelijker te laten overkomen, heb ik een rekenvoorbeeld er aan toegevoegd. Hierbij maak ik gebruik van de variabelen A, B en C

Laten we afspreken dat

A een waarde heeft van 5

en B heeft een waarde van 2

Operator Uitleg Voorbeeld Rekensom Uitkomst
== Als A gelijk is aan B if(A==B) negatief
!= Als A niet gelijk is aan B if(A!=B) positief
< Als A kleiner is dan B if(A<B) negatief
> Als A groter is dan B if(A>B) positief
<= Als A kleiner dan of gelijk is aan B if(A<=B) negatief
>= Als A groter dan of gelijk is aan B if(A>=B) positief
+ C is A opgeteld met B C = A + B; C = 7
- C is A afgetrokken met B C = A - B; C = 3
* C is A vermenigvuldigd met B C = A*B; C = 10
/ is A gedeeld door B C = A/B; C = 2.5
+= B wordt bij A opgeteld A+=B A = 7
-= B wordt van A afgetrokken A-=B A = 3
*= A wordt met B vermenigvuldigd A*=B; A = 10
/= A wordt gedeeld door B A/=B; A = 2.5
++ Er word '1' bij A opgeteld A++; A = 6
-- Er word '1' van A afgetrokken A--; A = 4
&& Als A gelijk is aan 5 én B is gelijk aan 3) if(A==5 && B==3 negatief
|| Als A gelijk is aan 5 of B is gelijk aan 3) if(A==5 || B == 3) positief

Er zijn er nog wel meer, maar daarvan weet ik niet wat ze doen/betekenen.

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_1290536

wtf.. sandra :?

klopt het dat je dan bij

if (hoi[playerid] == 1)

dat == negatief is of is dat weer anders

EDIT: misschien had je dr beter 'havo only' dr bij kunnen zetten,

Bewerkt: door GTA_GAMER_JD

Geplaatst:
comment_1290755

Nee nee, de uitkomst van die rekensom/vergelijking.

Boven die tabel heb ik als voorbeeld gezet dat A = 5 en B = 2

Dus

if(A == B)

wordt negatief, omdat A niet dezelfde waarde heeft als B

Schematische uitleg:

if(A == B)
{
//posief
}
else
{
//negatief
}

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_1296261

Niet dat het erg veel uitmaakt, want het script werkt gewoon, maar toch wil ik het even weten.

Op deze regels krijg ik een Warning: Tag Mismatch, terwijl ik het volgens mij toch echt goed heb?

GetVehicleZAngle(currentveh, angle);
SetVehicleZAngle(currentveh, angle);

Op deze command:

if(strcmp(cmdtext, "/flip", true) == 0)
{
		if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
		{
		new currentveh;
		new float:angle;
		currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid);
		GetVehicleZAngle(currentveh, angle);
		SetVehicleZAngle(currentveh, angle);
		SendClientMessage(playerid, GREEN, "Your car is flipped");
		}
		   else
		   {
		   SendClientMessage(playerid, RED, "You're not in a vehicle!");
		   }
	return 1;
}

Ook in het lijstje rechts, als ik klik op Set en Get-VehicleZAngle, krijg ik ook te zien dat ik VehicleID en Float:angle moet gebruiken, en die staan er :?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.