Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 205k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1298592

hallo ik heb een vraag

Als ik ergens MAX_PLAYERS invul is dat dan het aantal geconnecte mensen

of het aantal mensen die in de server kunnen???

alvast bedankt!

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_1298795

Hallo, ik heb mijn server eindelijk lopen :Y

Ik heb wat objecten toegevoegd, en wil ze gaan bekijken.

Ik heb nog geen auto's geplaats om erheen te gaan.

Ik wil dus bij Los Santos Airport spawnen

Maar dit lukt niet, ik zie ook niet door welke personages ik kan kiezen, als ik op shift druk krijg ik een strandprostituee zeg maar :puh:

Kijk dit maar even na:

AddPlayerClass(1,-1858.503,54.90754,1061.144,39.0948,26, 36, 28, 150, 0, 0 );

dat zijn toch de coördinaten van Los Santos Airport?

Hele code:

http://plaatscode.be/113422/

Geplaatst:
comment_1299543
Hallo, ik heb mijn server eindelijk lopen :Y

Ik heb wat objecten toegevoegd, en wil ze gaan bekijken.

Ik heb nog geen auto's geplaats om erheen te gaan.

Ik wil dus bij Los Santos Airport spawnen

Maar dit lukt niet, ik zie ook niet door welke personages ik kan kiezen, als ik op shift druk krijg ik een strandprostituee zeg maar :puh:

Kijk dit maar even na:

AddPlayerClass(1,-1858.503,54.90754,1061.144,39.0948,26, 36, 28, 150, 0, 0 );

dat zijn toch de coördinaten van Los Santos Airport?

Hele code:

http://plaatscode.be/113422/

Ik denk dat je die "strandprostituee" krijgt doordat je maar 1 keuze hebt om uit te kiezen, ik weet het niet helemaal zeker maar mischien moet je er wat meer aan maken.

dat doe je door meerdere AddPlayerClass... dingen aan te maken met verschillende Skin's

De Skin is het eerste getal achter AddPlayerClass(

dat je het mannetje niet kan zien komt volgens mij door de setplayercameralookat, mischien kun je proberen om de SetPlayerCameraLookAt de zelfde coördinaten te geven als SetPlayerPos

dit heb je nu:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1295.859,1502.548,22.63354);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1968.3783, 1345.1572, 17.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}

dit heb je dan:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1295.859,1502.548,22.63354);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1968.3783, 1345.1572, 17.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1295.859,1502.548,22.63354);
return 1;
}

Ik hoop dat het werkt :Y

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_1299552
Hallo, ik heb mijn server eindelijk lopen :Y

Ik heb wat objecten toegevoegd, en wil ze gaan bekijken.

Ik heb nog geen auto's geplaats om erheen te gaan.

Ik wil dus bij Los Santos Airport spawnen

Maar dit lukt niet, ik zie ook niet door welke personages ik kan kiezen, als ik op shift druk krijg ik een strandprostituee zeg maar :puh:

Kijk dit maar even na:

AddPlayerClass(1,-1858.503,54.90754,1061.144,39.0948,26, 36, 28, 150, 0, 0 );

dat zijn toch de coördinaten van Los Santos Airport?

Hele code:

http://plaatscode.be/113422/

Ik denk dat je die "strandprostituee" krijgt doordat je maar 1 keuze hebt om uit te kiezen, ik weet het niet helemaal zeker maar mischien moet je er wat meer aan maken.

dat doe je door meerdere AddPlayerClass... dingen aan te maken met verschillende ID's

het ID is het eerste getal achter AddPlayerClass(

Nee hoor. Eén AddPlayerClass is genoeg om het script te laten werken. Bovendien is het id niet het eerste getal achter AddPlayerClass, dit is de skin. Wil je het id weten, zal je een variabele aan moeten maken. Bijvoorbeeld:

new Variabele;

Variabele = AddPlayerClass(skinid, x, y, z, facing angle, wapens);

If (classid == variabele)

{

...

}

etc.

Geplaatst:
comment_1301438

Ik snap niet waarom dit niet werkt:

	if (strcmp("/v", cmd, true, 10) == 0)
{
	if(adminlevel[playerid] > 1)
	{
	new carid;
	tmp = strtok(cmdtext, idx);
		if(!strlen(tmp)) {
			SendClientMessage(playerid, RED,"USAGE: /v [vehicleid]");
			return 1;
		}
		carid = strval(tmp);
		if(carid < 400 || carid > 611) {
			SendClientMessage(playerid, RED,"Car does'nt exists: /v [vehicleid(400-611)]");
			return 1;
		}
		admincar[playerid] = CreateVehicle(carid, ax+5, ay, az+1, af, -1, -1, -1);
		SendClientMessage(playerid, GRAY, "Vehicle succesfull spawned.");
		format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Has spawned a vehicle succesfull (ID %d)", name, playerid, carid);
		 print(string);
	}
	else
	{
	SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command.");
	format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Has spawned a vehicle unsuccesfull)", name, playerid);
	 print(string);
	}
	return 1;
	}

Compilen gaat goed, totdat ik het ingame test. Werkt ook alles, behalve het verschijnen van een voertuig :? En mijn wapenspawn systeem werkt net zo, die wel werkt :?

Geplaatst:
comment_1301465

Ik weet waarom het niet werkt :dans: nergens worden de Coördinaten van de speler die het command gebruikt genomen ;)

ik neem aan dat je weet hoe dat werkt, zo niet zie hieronder:

new Float:ax, Float:ay, Float:az, Float:af;
GetPlayerPos(playerid,ax,ay,az);
GetPlayerFacingAngle(playerid,af);

plaats dat bijv. boven: carid = strval(tmp);

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_1301556
Ik weet waarom het niet werkt :dans: nergens worden de Coördinaten van de speler die het command gebruikt genomen ;)

ik neem aan dat je weet hoe dat werkt, zo niet zie hieronder:

new Float:ax, Float:ay, Float:az, Float:af;
GetPlayerPos(playerid,ax,ay,az);
GetPlayerFacingAngle(playerid,af);

plaats dat bijv. boven: carid = strval(tmp);

Nee, hiermee laat je weten dat je het juist NIET weet. Totaal NIET.

Compilen gaat goed, totdat ik het ingame test.

Als dit er niet in staat KAN ik niet eens compilen... En inderdaad, het staat er niet boven. Maar het lijkt me niet dat dat wel werkt, als andere dingen wel werken die ik hetzelfde gebruik.

Geplaatst:
comment_1301595

Ja, maar jij hebt zeker bovenaan je script.

new Float:ax, Float:ay, Float:az, Float:af;

staan?

Dat kan, maar je moet wel in het commando GetPlayerPos-gebruiken. Want hoe moet de gamemode nou weten wáár hij het voertuig moet spawnen.

Zet dus

GetPlayerPos(playerid,ax,ay,az);
GetPlayerFacingAngle(playerid,af);

boven de regel:

admincar[playerid] = CreateVehicle(carid, ax+5, ay, az+1, af, -1, -1, -1);

Geplaatst:
comment_1301597

Ja, dat heb ik dus wel al aangegeven, en ik start zonet mijn server op, probeer het nog eens voor het lolletje, zonder wat aan mijn script te wijzigen, en het werkt wel :? Heel raar :bonk:

Oke, maar m'n server blijft 'm spacen'... Nou gebruik ik dus dat account systeem van Sandra, maar nou word mn geld en level steeds gewijzigd naar 0 :? Hier snap ik echt niks van, wat doe ik fout?

EDIT2:

En mn compiler heft ook weer wat leuks gevonden wat hij me weleens kon laten zien:

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

Header size: 980 bytes

Code size: 31236 bytes

Data size: 27748 bytes

Stack/heap size: 16384 bytes; estimated max. usage=4435 cells (17740 bytes)

Total requirements: 76348 bytes

:?

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1301718
EDIT2:

En mn compiler heft ook weer wat leuks gevonden wat hij me weleens kon laten zien:

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

blabla info

Dat komt omdat je teveel memory uitgeeft. Ik zal een aantal voorbeelden geven:

new playerip[256]; - IP kan maximum 16 cellen lang zijn.
new message[256]; - Lijnen in de chat kunnen niet langer zijn dan 128.

Ik vind het zelf het makkelijkst om een global variabele aan te maken (die zet je dus bovenaan) voor SendClientMessage en die stuff.

Bewerkt: door Big Boss

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1311327

Ik heb ff paar kleine vraagjes:

- Hoe zit het met de voertuigenlimiet als je gebruik maakt van Virtual Worlds?

stel ik heb in World 1 500 voertuigen staan, kan ik er dan in World 2 ook weer 500 neerzetten?

- Ik heb ooit in een of andere server eens een stunt of racebaan ofzo gezien (gebouwd uit objecten) waar je naar toe kon teleporten met een commando, vervolgens werd je freezed en kreeg je de melding dat je moest wachten op het laden van de objecten. Daarna weer unfreezed en ga je gang maar.

Wat ik me afvraag, hoe is zoiets gedaan? is er iets waarmee je kunt kijken of een object geladen is? of zou het gewoon een soort "boerenbedrog" zijn, dus simpelweg er een timer erop die zorgt dat je na een bepaalde tijd weer unfreezed bent.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.