Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1326409

Voila:

if(strcmp(cmd, "/test", true)==0)
{
vehicleid1 = GetPlayerVehicleID(playerid);
new Float:CarHealth;
new Float:PrijsBr;
new VerkoopPr;
GetVehicleHealth(vehicleid1, CarHealth);
PrijsBr = CarHealth;
PrijsBr = floatsub(PrijsBr, 300.0);
PrijsBr = floatdiv(PrijsBr, 14.0);
VerkoopPr = floatround(PrijsBr);
if(CarHealth < 0) { VerkoopPr = 0; }
format(string, sizeof(string), "De uitkomst is %d (auto levens: %.0f)", VerkoopPr, CarHealth);
SendClientMessage(playerid, YELLOW, string);
return 1;
}

Geplaatst:
comment_1326990
Voila:

if(strcmp(cmd, "/test", true)==0)
{
vehicleid1 = GetPlayerVehicleID(playerid);
new Float:CarHealth;
new Float:PrijsBr;
new VerkoopPr;
GetVehicleHealth(vehicleid1, CarHealth);
PrijsBr = CarHealth;
PrijsBr = floatsub(PrijsBr, 300.0);
PrijsBr = floatdiv(PrijsBr, 14.0);
VerkoopPr = floatround(PrijsBr);
if(CarHealth < 0) { VerkoopPr = 0; }
format(string, sizeof(string), "De uitkomst is %d (auto levens: %.0f)", VerkoopPr, CarHealth);
SendClientMessage(playerid, YELLOW, string);
return 1;
}

Bedankt!! Het werkt!

Geplaatst:
comment_1327321

Ik heb een probleem met dit administratie script:

Pastebin

Zoals je al kan zien heb ik het niet zelf gemaakt, ik heb het van CueBal of CuaCumber gekregen. Maar het script vond ik er wel mooi uitzien, en het is goed uit te breiden.

Maar, nu als ik ingame ga, krijg ik de eerste keer een melding dat mijn naam nieuw is, en ik mij kan registreren. Op dat moment word er ook een nieuwe userfile aangemaakt.

Ik dus daarne weer de server in, komt er geen melding :? (ja, heb de // weg gehaald)

Nou, dan maar kijken of registreren werkt. Ik registreren, krijg ik een melding dat ik geregistreerd ben en ook gelijk ben ingelogd. Mijn wachtwoord staat er ook bij. Maar verder krijg ik geen geld, niks. Ik naar mijn Userfile gaan, blijkt daar dat ik helemaal niet geregistreerd ben.

Komt dit door Vista of is het script niet helemaal goed? Cueball ziet namelijk geen fout, en op het SA:MP forum helpen me ze ook niet erg veel verder :(

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1327400

Ik had even een snel vraagje: bestaat er ook een include of een andere optie waarmee je e-mails kan verzenden vanuit samp-server.exe? Ik zou dit namelijk erg goed kunnen gebruiken...

Geplaatst:
comment_1327430

E-Mails? Bijvoorbeeld naar jan@mail.nl? Volgens mij kan dat niet, want volgens mij zijn alle functies van SA:MP binnen de server, en dus geen mails enzo...

Geplaatst:
comment_1327462
E-Mails? Bijvoorbeeld naar jan@mail.nl? Volgens mij kan dat niet, want volgens mij zijn alle functies van SA:MP binnen de server, en dus geen mails enzo...

Ik heb nog eens verder zitten zoeken, maar het is mogelijk! Kijk maar eens naar dit topic.

Geplaatst:
comment_1327721
Ik heb een probleem met dit administratie script:

Pastebin

Zoals je al kan zien heb ik het niet zelf gemaakt, ik heb het van CueBal of CuaCumber gekregen. Maar het script vond ik er wel mooi uitzien, en het is goed uit te breiden.

Maar, nu als ik ingame ga, krijg ik de eerste keer een melding dat mijn naam nieuw is, en ik mij kan registreren. Op dat moment word er ook een nieuwe userfile aangemaakt.

Ik dus daarne weer de server in, komt er geen melding :? (ja, heb de // weg gehaald)

Nou, dan maar kijken of registreren werkt. Ik registreren, krijg ik een melding dat ik geregistreerd ben en ook gelijk ben ingelogd. Mijn wachtwoord staat er ook bij. Maar verder krijg ik geen geld, niks. Ik naar mijn Userfile gaan, blijkt daar dat ik helemaal niet geregistreerd ben.

Komt dit door Vista of is het script niet helemaal goed? Cueball ziet namelijk geen fout, en op het SA:MP forum helpen me ze ook niet erg veel verder :(

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij klopt dit en alles wat er verder onder staat niet (regel 175):

if(!dini_Exists(file)) {

Terwijl het bovenaan zo wordt gedefiniëerd:

#define PlayerFile				"AdminScript/Users/%s.ini"

Geplaatst:
comment_1327747
Ik heb een probleem met dit administratie script:

Pastebin

Zoals je al kan zien heb ik het niet zelf gemaakt, ik heb het van CueBal of CuaCumber gekregen. Maar het script vond ik er wel mooi uitzien, en het is goed uit te breiden.

Maar, nu als ik ingame ga, krijg ik de eerste keer een melding dat mijn naam nieuw is, en ik mij kan registreren. Op dat moment word er ook een nieuwe userfile aangemaakt.

Ik dus daarne weer de server in, komt er geen melding :? (ja, heb de // weg gehaald)

Nou, dan maar kijken of registreren werkt. Ik registreren, krijg ik een melding dat ik geregistreerd ben en ook gelijk ben ingelogd. Mijn wachtwoord staat er ook bij. Maar verder krijg ik geen geld, niks. Ik naar mijn Userfile gaan, blijkt daar dat ik helemaal niet geregistreerd ben.

Komt dit door Vista of is het script niet helemaal goed? Cueball ziet namelijk geen fout, en op het SA:MP forum helpen me ze ook niet erg veel verder :(

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij klopt dit en alles wat er verder onder staat niet (regel 175):

if(!dini_Exists(file)) {

Terwijl het bovenaan zo wordt gedefiniëerd:

#define PlayerFile				"AdminScript/Users/%s.ini"

En dan moet het dus worden?

if(!dini_Exists(PlayerFile)) {

?

Geplaatst:
comment_1327781

Heel het script klopt gewoonweg niet. Bovenaan heb je een enum, met een variabele voor de naam. Bij OnPlayerConnect is er nog een variabele aangemaakt voor de naam ...

public OnPlayerConnect(playerid)
{
print("new");

new Ip[16], file[128]; 

GetPlayerName(playerid, gPlayerInfo[playerid][PLAYER_NAME], sizeof(gPlayerInfo));
GetPlayerIp(playerid, Ip, sizeof(Ip)); 

format(file,sizeof(file), PlayerFile, udb_encode(gPlayerInfo[playerid][PLAYER_NAME]));

if(!dini_Exists(file)) 
{
	print("File doesn't exist");

	dini_Create(file);

	// Rest v/d code

Geplaatst:
comment_1327849

Ja, oke, maar dat lost helaas niks op. De UserFile word namelijk gewoon naar behoren aangemaakt, alleen het regstreren gaat niet en als je met een UserFile nog eens de server bezoekt dat je dan een melding hoort te krijgen, maar die krijg ik niet.

Geplaatst:
comment_1327991

Die benaming klopt inderdaad wel, daar is niets mis mee.

Het feit dat je geen melding krijgt wanneer je voor de 2e keer connect, komt omdat het verzenden van dat bericht binnen een "if(!dini_Exists(file))"-check zit.

De eerste keer dat je binnenkomt, bestaat die file inderdaad niet en word de file aangemaakt en het bericht wordt verzonden.

De tweede keer dat je binnenkomt bestaat de file al wél. Dus het bericht wordt niet verzonden.

Geplaatst:
comment_1328015

Uh, omgwtfbbq, zomaar werkt het script... YEZZZZZZ!

Tnx Big Boss, ik denk dat jij hiervan de schuldige bent :puh: Bedankt _O_

EDIT: Hm, het werkt beter, maar nog niet helemaal goed.

Als ik nu register is het goed, dan ga ik uit het spel om nog eens naar mijn UserFile te kijken. Ziet er goed uit. Ik dus weer ingame gaan en daarna er weer uit, kijk nogmaals in m'n UserFile, staat het IP leeg en Registered op 0...

Hoe kan dat?

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1335231

Hey, ik ben nu bezig aan een spawn-command. De code werkt verder naar behoren, maar als de code goed wordt uitgevoerd verschijnt er in de chat alsog "SERVER: Unknown command", terwijl ik wel in de auto spawn! Dit is de code:

dcmd_v(playerid, params[])
{
if(!strlen(params))
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Gebruik /v [NAAM / ID]!");
	return 1;
}
new veh = GetVehicleModelIDFromName(params);
if(veh == -1)
{
	veh = strval(params);
	if (veh < 400 || veh > 610)
	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Verkeerd model / ID!");
		return 1;
	}
}
new Float:px, Float:py, Float:pz, Float:pa, vehid;
GetPlayerFacingAngle(playerid,pa);
GetPlayerPos(playerid, px, py, pz);
vehid = CreateVehicle(veh, px, py, pz, pa,-1, -1, 120000);
PutPlayerInVehicle(playerid, vehid, 0);
TogglePlayerControllable(playerid, 1);
metmenuspawned[vehid] = 1;
LinkVehicleToInterior(vehid, GetPlayerInterior(playerid));
new string[128];
format(string, sizeof(string), "Succesvol een %s gespawned!", aVehicleNames[veh]);
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string);
return 1;
}

Tot "metmenuspawned[vehid] = 1;" voert hij alles dus naar behoren uit, maar verder doet hij het niet. Als ik trouwens een verkeerd modelid of naam invoer werkt alles wel naar behoren...

Wie kan mij helpen?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.