Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1337085

if(strcmp("/cheatkills",cmdtext,true,10) == 0
{
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
	kills[playerid]+10;
}

else
{
	SendClientMessage(playerid,ColorLBlue,"*Server: Are you crazy?");
}
}

Als ik dit wil doen, hoe krijg ik dat dan werkelijk zo? Want kills[playerid]+10 werkt niet en ik heb geen flauw idee hoe het dan wel moet. :S

Alvast bedankt, Basssss. :koffie:

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
comment_1340384

Even een vraagje:

AddPlayerClass(206,-1710.4281,403.0799,7.4190,137.2194,335,1,346,75,355,150);

Waarom krijg ik geen wapens tijdens het spawnen?

Edit: Het is al gelukt keek in de verkeerde kolom op de samp wiki.

Bewerkt: door jorD1

Geplaatst:
comment_1340815

if (strcmp("/nrg", cmdtext, true) == 0)
{
new Interior;
new vehicleid;
vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
if(VehicleSpawned[playerid] == true)
{
	DestroyVehicle(Vehicle[playerid]);
	VehicleSpawned[playerid] = false;
}
VehicleSpawned[playerid] = true;
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
	GetVehicleZAngle(vehicleid, pr);
}
else
{
	GetPlayerFacingAngle(playerid,pr);
}
GetPlayerPos(playerid, px, py, pz);
Interior = GetPlayerInterior(playerid);
Vehicle[playerid] = CreateVehicle(522, px, py, pz, pr,-1, -1, 60);
LinkVehicleToInterior(Vehicle[playerid], Interior);
PutPlayerInVehicle(playerid, Vehicle[playerid], 0);
SendClientMessage(playerid, GREEN,"Spawned a NRG-500!");
format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Heeft een NRG-500 gespawned. [%02d:%02d:%02d]", Name, playerid, Hour, Minute, Second);
print(string);
return 1;
}

Als ik een NRG spawn als ik lopend ben, pakt hij GetPlayerFacingAngle dus goed. Maar zit ik in een voertuig, en spawn ik opnieuw een voertuig, pakt hij de GetVehicleZAngle niet goed. Dat voertuig spawnt dan op de GetPlayerFcingAngle, voordat ik instapte bij een voertuig. Wat is hieraan te doen?

Ja, alle news en bools, die hier niet gedefineerd worden heb ik wel bovenaan het script gedefineerd.

EDIT: Ik zie nu dat het in een voertuig niet eens de oude GetPlayerFacingAngle pakt, maar als ik dan een nieuw voertuig spawn dat hij altijd naar het noorden zal wijzen.

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1340882

if (strcmp("/nrg", cmdtext, true) == 0)
{
new Interior;
new vehicleid;
vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
if(VehicleSpawned[playerid] == true)
{
	DestroyVehicle(Vehicle[playerid]);
	VehicleSpawned[playerid] = false;
}
VehicleSpawned[playerid] = true;
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
{
	GetPlayerFacingAngle(playerid,pr);
}
else
{
	GetPlayerFacingAngle(playerid,pr);
}
GetPlayerPos(playerid, px, py, pz);
Interior = GetPlayerInterior(playerid);
Vehicle[playerid] = CreateVehicle(522, px, py, pz, pr,-1, -1, 60);
LinkVehicleToInterior(Vehicle[playerid], Interior);
PutPlayerInVehicle(playerid, Vehicle[playerid], 0);
SendClientMessage(playerid, GREEN,"Spawned a NRG-500!");
format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Heeft een NRG-500 gespawned. [%02d:%02d:%02d]", Name, playerid, Hour, Minute, Second);
print(string);
return 1;
}

zo dan?

Geplaatst:
comment_1340887

Wat is daar anders aan?

EDIT: ik zie het al. Dat zal het probleem alleen maar erger maken.

Nogmaals het probleem:

Als ik loop, en ik spawn een NRG, wijst de NRG naar de kant waar ik keek.

Spawn ik een NRG in een voertuig, wijst hij altijd naar het noorden.

Hoe kan ik dat oplossen?

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1341019

Als je een textdraw wilt maken moet je altijd coördinaten invoeren, nu vroeg ik me af is hier ook een tool/trucje voor om deze makkelijk te vinden?

Bewerkt: door jorD1

Geplaatst:
comment_1341028
Als je een textdraw wilt maken moet je altijd coördinaten invoeren, nu vroeg ik me af is hier ook een tool/trucje voor om deze makkelijk te vinden?

Je moet zo denken:

Het beeldscherm is 640 coordinaten breed (dus van links naar rechts) en het beeldscherm is 480 coordinaten hoog (van boven naar beneden).

Dus de hoek links-bovenin is coordinaat (0,0) en de hoek rechts-onder is (640,480).

Je kan ook de textdraw editor gebruiken (filterscript) om makkelijk textdraws te maken. Deze vind je op het officiële samp-forum.

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_1343100

Hallo, ik heb een probleem met mijn login systeem

Het is een zelfde systeem als die van Godfather mod.

het probleem is dat als ik inlog mijn hele server crasht. :cry:

alvast bedankt!!

Geplaatst:
comment_1343123

Zorg dat je de juiste mappen en bestanden hebt aangemaakt in scriptfiles. Een voorbeeld:

fopen("Data/Config.cfg", io_read);

Deze code vereist dat de gebruiker de map Data heeft aangemaakt in de map scriptfiles. In die map Data moet ook nog het bestand Config.cfg zitten.

Geplaatst:
comment_1347036
Zorg dat je de juiste mappen en bestanden hebt aangemaakt in scriptfiles. Een voorbeeld:

fopen("Data/Config.cfg", io_read);

Deze code vereist dat de gebruiker de map Data heeft aangemaakt in de map scriptfiles. In die map Data moet ook nog het bestand Config.cfg zitten.

Nee dat is jammer genoeg :cry: het probleem niet, en er is nog iets, dit probleem had ik in mijn vorige Gm niet die laadde precies op de zelfde manier de accounts. dat account systeem heb ik dus weer gebruikt alleen in mijn nieuwe server werkt hij niet, zou het dan aan een ondersteuning kunnen liggen? En wat nog raarder is, is dat hij wel mijn stats laad waarna hij crasht :{ (voor de rest laad hij alles wel goed uit scriptfiles, de huizen, auto's, etc..)

Weer Alvast bedankt!

Bewerkt: door opacool6

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1359553
if (strcmp(cmd, "/regels", true, 0) == 0)

{

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels : 1. Niet Cheaten. 2. Hou het gezellig :-) 3. Wees eerlijk");

}

return 1;

}

Waarom werkt het niet ?

Volgensmij klopt er iets niet.

Ik krijg 4 warnings.

Maar als ik gewoon /regels doe , gebeurt er niks. Ook niet Unkown Comment.

Geplaatst:
comment_1359565

Omdat je de code niet returnd:

if (strcmp(cmd, "/regels", true, 10) == 0)
{
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels : 1. Niet Cheaten. 2. Hou het gezellig :-) 3. Wees eerlijk");
return 1;
}

Geef in het vervolg ook eens je warnings en errors, daar kunnen we meer mee.

Geplaatst:
comment_1359584

if (strcmp(cmd, "/regels", true, 10) == 0)
{
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels : 1. Niet Cheaten.		2. Hou het gezellig :-)		3. Wees eerlijk");
return 1;
}

nu heb ik dat, en krijg ik deze Warnings / errors.

: warning 217: loose indentation
: warning 225: unreachable code
: error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 40)



1 Error.

Geplaatst:
comment_1359732

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/regels", cmdtext, true) == 0)
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels:");
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "1. Niet cheaten.");
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "2. Houd het gezellig.");
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "3. Wees eerlijk :)");
	return 1;
}
return 0; //Hier heb ik het zometeen over
}

En misschien heb je hier ook wel wat aan, als iemand een command intypt die niet bestaat. Maak van de allerlaatste return in OnPlayerCommandText (heb ik aangegeven) dit, als je wilt dat iemand een ander bericht krijgt als de command niet bestaat:

	return SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Deze command bestaat niet!");

Om het even over je errors en warnings te hebben, om deze volgende keer te begrijpen:

Loose Indentation betekent dat je script rommelig word: Een tab ergens teveel of te weinig. Kan verder geen kwaad, en je kan er ook makkelijk van af komen door #pragma tabsize 0 bovenaan je script te zetten.

Unreachable code, betekent letterlijk: Onbereikbare code. Dit komt meestal voor als je een return te veel gebruikt, of verkeerd gebruikt.

Over je error: Je bent een bracket vergeten. Brackets zijn de { en } waartussen je script staat. Als er meer open brackets staan { dan sluiten } zal het dus deze error geven.

Bewerkt: door Remi-X

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.