Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 205k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1359835

Ik blijf maar dit krijgen :

:\Users\Patrick\Desktop\SAMP Server\filterscripts\actions.pwn(165) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 42)

Dit is lijn 42 en een stukje verder :

new cmd[256];
new idx;
new dancestyle;
cmd = strtok(cmdtext, idx);

Kan je me Plz verder helpen ?

Thank You :tu:

Edit : Ook nog iets anders, ik heb die tut van Sandra van dat accountsysteem.

En ik wil hem nu als filterscript gebruiken zodat ik het in elke gamemode krijg.

Maar bij het begin krijg je niks van wat er hoort te komen.

als je dan ga inloggen / registeren dan doet hij het wel gewoon.

Iemand een oplossing ?

Bewerkt: door Pattypat

Geplaatst:
comment_1359839

BBQQQQQ :cab::duh:

Kijk, dit is nou niet leuk om te lezen. Ik geef je nog in mijn vorige post de uitleg hoe je dit kan voorkomen, maargoed, als jij te lui bent om dat te lezen, quote ik het nogmaals.

Over je error: Je bent een bracket vergeten. Brackets zijn de { en } waartussen je script staat. Als er meer open brackets staan { dan sluiten } zal het dus deze error geven.
Geplaatst:
comment_1359840

Wtf ?

Waar moet ik die dan vergeten zijn!

Ik heb dat hele ding al nagekeken en ben nog maar n beginnen hoor.

Maarja, geen respect van jullie naar mij, dus ook niet van mij naar jullie :dans:

Geplaatst:
comment_1359841

:cab: Wat is dat nou weer, geen respect? Dat slaat dus helemaal nergens op. Als ik geen respect voor je heb, post ik nu ook niks. Ik wil je ook alleen maar helpen, maar dan wil ik wel dat je leest wat ik zei, of aangeeft dat je het al gelezen had, want nu weet ik van niks.

Naja, je kan hem niet vinden heh? Je zou een stuk script kunnen sturen, dan zoek ik wel even snel voor je ;)

Voor je account systeem:

Dat systeem is eigenlijk meer bedoeld om van te leren (naar mijn idee), want uit eigen ervaring weet ik dat het voor geen meter werkt. Elke keer worden waardes resetted bij dat script. Ik weet niet waarom.

Daarnaast, weet je zeker dat je het account systeem als FILTERSCRIPT gebruikt, en niet exact hetzelfde als bij de tut die Sandra gaf?

#include <a_samp>
#include <dudb>

#define COLOR_RED 0xFF0000AA
#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA
#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

new logged[MAX_PLAYERS];
new adminlevel[MAX_PLAYERS];
new money[MAX_PLAYERS];
new playername[MAX_PLAYER_NAME];

public OnFilterScriptInit()
{
   print("===============================");
   print("AccountTutorial by Sandra18[NL]");
   print("===============================");
   return 1;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
   logged[playerid] = 0;
   return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
   if(logged[playerid] == 0)
   {
       SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je bent nog niet ingelogd! Gebruik /login [wachtwoord]!");
   }
   return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
   new cmd[128],tmp[128], tmp2[128];
   new idx;
   new string[128];
   cmd = strtok(cmdtext, idx);
   GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));
   if(strcmp(cmd, "/register", true) == 0)
   {
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "USAGE: /register (password)");
       }
       else
       {
           if (!dini_Exists(udb_encode(playername)))
           {
               dini_Create(udb_encode(playername));
               dini_IntSet(udb_encode(playername), "password", udb_hash(tmp));
               dini_IntSet(udb_encode(playername), "adminlevel", 0);
               dini_IntSet(udb_encode(playername), "money", 0);
               format(string, sizeof(string), "Account %s aangemaakt! Je kunt nu inloggen met het wachtwoord: %s.", playername, tmp);
               SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);
           } 
           else
           {
               format(string, sizeof(string), "%s already registered.", playername,tmp);
               SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, string);
           }
       }
       return 1;
   }


   if(strcmp(cmd, "/login", true) == 0)
   {
       if(logged[playerid] == 1)
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je bent al ingelogd");
           return 1;
       }
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Gebruik: /login (wachtwoord)");
       }
       else
       {
           if (dini_Exists(udb_encode(playername)))
           {
               tmp2 = dini_Get(udb_encode(playername), "password");
               if (udb_hash(tmp) != strval(tmp2))
               {
                   SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Verkeerd wachtwoord!.");
               }
               else
               {
                   logged[playerid] = 1;
                   money[playerid] = dini_Int(udb_encode(playername), "money");
                   adminlevel[playerid] = dini_Int(udb_encode(playername), "adminlevel");
                   format(string, sizeof(string), "%s, je bent nu ingelogd. Je hebt adminlevel %d en je hebt %d dollar", playername, adminlevel[playerid], money[playerid]);
                   SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string);
                   GivePlayerMoney(playerid, money[playerid]);
               }
           }
           else
           {
               format(string, sizeof(string), "Het account %s, bestaat nog niet. Typ /register [wachtwoord] om een account te maken.", playername);
               SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, string);
           }
       }
       return 1;
   }

   if(strcmp(cmd, "/maakmijadmin", true) == 0)
   {
       if(IsPlayerAdmin(playerid))
       {
           if(logged[playerid] == 1)
           {
               if(adminlevel[playerid] != 3)
               {
                   adminlevel[playerid] = 3;       
                   SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent nu hoofdadmin! Gefeliciteerd!");
               }
               else
               {
                   SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je bent al hoofdadmin!");
               }
           }
           else
           {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je moet je eerst inloggen /login [wachtwoord]");
           }
       }
       else
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je moet je eerst met rcon inloggen! (/rcon login [rcon-pass])");
       }
       return 1;
   }
   return 0;
}

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
   money[playerid] = GetPlayerMoney(playerid);
   dini_IntSet(udb_encode(playername), "money", money[playerid]);
   dini_IntSet(udb_encode(playername), "adminlevel", adminlevel[playerid]);
   logged[playerid] = 0;
   return 1;
}

Zo zal je het kunnen gebruiken in een Filterscript.

EDIT: :cab: w00t, mooi uitgelijnd :puh: Hele post 3 meter breed :schater:

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1359844

Haha,

3 meter :D

Wacht even hoor,

Als ik die kopieer dan komt alles in 1 lange rij achterlkaar. Dus moet ik er overal enters tussen zetten :schater:

Edit : Dit is dus dat stuk script, ( Helemaal ) , de rest van /kill bijv werkt wel gewoon.. Ik weet zeker dat er iets fout is bij Regel 42. Daar ziet het er namelijk niet uit :

//-------------------------------------------------
//
//  Creating commands set set player's specials
//  actions.
//  kyeman 2007
//
//-------------------------------------------------

#pragma tabsize 0
#include <a_samp>
#include <core>
#include <float>
#define COLOR_RED 0xFF0000AA
#define COLOR_GREEN 0x33AA33AA


//-------------------------------------------------

strtok(const string[], &index)
{
new length = strlen(string);
while ((index < length) && (string[index] <= ' '))
{
	index++;
}

new offset = index;
new result[20];
while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1)))
{
	result[index - offset] = string[index];
	index++;
}
result[index - offset] = EOS;
return result;
}

//-------------------------------------------------

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new cmd[256];
new idx;
new dancestyle;
cmd = strtok(cmdtext, idx);





// HANDSUP
	if(strcmp(cmd, "/handsup", true) == 0) {
	if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) {
		SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_HANDSUP);
			return 1;
	}



  {
if (strcmp("/kill", cmdtext, true, 5) == 0)
{
SetPlayerHealth(playerid,0.0);
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je hebt zelfmoord Gepleegd!!");
}

return 1;

{
if (strcmp("/regels", cmdtext, true) == 0)
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels:");
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "1. Niet cheaten.");
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "2. Houd het gezellig.");
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "3. Wees eerlijk :)");
	return 1;
}
 return SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Deze command bestaat niet!");
}

new cmd[256], idx, tmp[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
if(strcmp(cmd, "/report", true)==0)
{
	tmp = strtok(cmdtext, idx);
	new reportedplayer; //De speler die gereport wordt
	if(!strlen(tmp)) // Als er alleen report wordt ingetypt
 {
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Gebruik: /report [id]");
	return 1;
	}
		reportedplayer = strval(tmp);
		if(IsPlayerConnected(reportedplayer)==1)
		{
		  new reportedplayername[256];
		new reporterplayername[256];
		new meldingvooradmin[256];
		new aantaladmins;
		new meldingvoorreporter[256];
		aantaladmins = 0;
		GetPlayerName(reportedplayer, reportedplayername, sizeof(reportedplayername));
  		 	GetPlayerName(playerid, reporterplayername, sizeof(reporterplayername));
		format(meldingvooradmin, sizeof(meldingvooradmin), "%s (ID %d) wil speler %s (ID %d) rapporteren.", reporterplayername, playerid, reportedplayername, reportedplayer);
		for(new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++)
		{
			if(IsPlayerConnected(i))
			{
				if(IsPlayerAdmin(i))
				{
					GameTextForPlayer(i, meldingvooradmin, 5000, 6);
					aantaladmins ++;
				}
}
		}
		format(meldingvoorreporter, sizeof(meldingvoorreporter), "Je hebt %s gereport aan %d admin(s).", reportedplayername, aantaladmins);
		SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, meldingvoorreporter);
	}
	else
			{
		SendClientMessage(playerid,COLOR_RED,"De speler die je wil reporten is niet online!");
	}
	return 1;
}

// START DANCING
	if(strcmp(cmd, "/dance", true) == 0) {
	if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) {
		new tmp[256];

		// Get the dance style param
		  tmp = strtok(cmdtext, idx);
		if(!strlen(tmp)) {
			SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,"Usage: /dance [style 1-3]");
			return 1;
  }

		dancestyle = strval(tmp);
		if(dancestyle < 1 || dancestyle > 3) {
			SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,"Usage: /dance [style 1-3]");
			return 1;
  }

		if(dancestyle == 1) {
			SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE1);
		} else if(dancestyle == 2) {
			SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE2);
		} else if(dancestyle == 3) {
			SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE3);
		}
			  return 1;
 }
}


}



//-------------------------------------------------
// EOF

Bewerkt: door Pattypat

Geplaatst:
comment_1359874

Thanks for het Fixen.

Dat werkt nu!

Alleen is dit het ding dat je hebt Gefixt ( Top :D )

Alleen ging het eerder om het Account ding, dat ik het voor Filterscript kan doen.

Bedankt!

Edit : Nu zoek ik dus nog de goede van'Het account systeem voor Filterscript!

nog een klein probleem ( Heeft niet echt hier mee te maken )

Ik heb ergens uit het forum iets gevist, /commands en /help . Dat werkt.

Nu had jij (u) er iets bij gemaakt, van deze commant bestaat niet, maar nu werkt deze niet meer.

Bewerkt: door Pattypat

Geplaatst:
comment_1359929
Thanks for het Fixen.

Dat werkt nu!

Alleen is dit het ding dat je hebt Gefixt ( Top :D )

Alleen ging het eerder om het Account ding, dat ik het voor Filterscript kan doen.

Bedankt!

Even een tip. Haal '#pragma tabsize 0' weg. Dit voorkomt wel errors bij het uitlijnen, maar met netjes uitlijnen vind je vaak wat er fout is.

Geplaatst:
comment_1359963
Die heb ik al weg gehaald :7

Maar nu is er een fout tussen ons 2 denk ik.

Want nu heb ik dat Account systeem niet.

Die heb je daar gepost, maar als ik die Kopieer, dan wordt het 1 lange lijn.

En als ik je post quote en dan kopieer krijg ik errors, ik zal ze zo even melden.

Edit :

 : error 047: array sizes do not match, or destination array is too small
: error 047: array sizes do not match, or destination array is too small
: error 047: array sizes do not match, or destination array is too small
: error 047: array sizes do not match, or destination array is too small
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

Bewerkt: door Pattypat

Geplaatst:
comment_1361577

Hoi, nog 4 errors in mijn eigen mode.

Alleen snap ik niet wat er fout is..

 : warning 217: loose indentation
: warning 217: loose indentation
: warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "SetupPlayerForClassSelection")
: warning 217: loose indentation
: warning 217: loose indentation
: warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "SetPlayerTeamFromClass")
: error 017: undefined symbol "gTeam"
: warning 215: expression has no effect
: error 001: expected token: ";", but found "]"
: error 029: invalid expression, assumed zero
: fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

Het script :

#include <a_samp>
#include <float>
#include <core>

// This is a comment
// uncomment the line below if you want to write a filterscript
//#define FILTERSCRIPT

#if defined FILTERSCRIPT

#define TEAM_Terroristen 1 // Team Terroristen
#define TEAM_Politie  2 // Team Ballas

#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA // Kleur Terroristen.
#define COLOR_BLUE 0x0000FFaa // Kleur Politie
#define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA // Kleur wanneer je inactive bent


static gTeam[MAX_PLAYERS];

forward SetPlayerToTeamColor(playerid); // Speler naar teamkleur zetten
forward SetupPlayerForClassSelection(playerid); // Speler klaarmaken voor setup
forward SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid); // Speler in team zetten
forward ExitTheGameMode(); // uit gamemode gaan

public OnFilterScriptInit()
{
print("\n--------------------------------------");
print(" Blank Filterscript by your name here");
print("--------------------------------------\n");
return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}

#else

main()
{
print("\n----------------------------------");
print("Terroristen VS Politie");
print("----------------------------------\n");
}

#endif

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("Terroristen VS Politie");
		SetWorldTime(6); // tijd in uren.
		ShowNameTags(1); // Spelers namen boven health balk aan of uit. Nu aan
		ShowPlayerMarkers(1); // Blokjes op radar aan of uit? Nu aan

		// Vehicles Vagos ---------- Zet hier de autos van de Vagos neer
		AddStaticVehicle(421,1477.4077,-1622.6343,13.9253,231.1302,36,1); // Antipolitie Auto
		AddStaticVehicle(421,1478.7965,-1656.3079,13.9290,274.3658,36,1); // Antipolitie Auto
		AddStaticVehicle(418,1463.9514,-1673.5055,14.1396,216.3499,114,114); // antipolitiebusje
		// Vehicles Ballas ---------- Zet hier de autos van de Ballas neer
		AddStaticVehicle(596,1535.8573,-1678.6421,13.1040,359.8362,0,1); // politieauto
		AddStaticVehicle(596,1535.8933,-1666.2452,13.1041,359.8361,0,1); // politieauto
		AddStaticVehicle(528,1546.1823,-1651.0183,5.9347,269.8752,0,0); // PolitieautoSAPD
		AddStaticVehicle(528,1526.9158,-1643.8789,5.9334,2.7981,0,0); // PolitieAutoSAPD
		AddStaticVehicle(523,1551.7770,-1659.8077,13.1261,358.8032,0,0); // Politiemotor
		AddStaticVehicle(497,1545.5557,-1608.9572,13.5592,88.3859,0,1); // Politieheli
		AddStaticVehicle(427,1585.2369,-1667.9401,6.0243,91.0602,0,1); // Politieautobus
		AddStaticVehicle(427,1585.8784,-1672.1593,6.0264,88.4133,0,1); // Politieautobus
		AddStaticVehicle(427,1545.1882,-1684.5032,6.0190,89.4224,0,1); // Politieautobus

		// Vagos Class ------------ Zet hier de classes van de vagos neer waaruit je kan kiezen
		AddPlayerClass(181,1474.8419,-1638.3766,14.1484,248.8849,34,50,4,0,24,80); // Antipolitie

		// Ballas Class ----------- Ze hier de classes van de ballas neer waaruit je kan kiezen
		AddPlayerClass(280,268.3177,77.2302,1001.0391,359.7802,17,120,23,70,25,55); // Politie
		AddPlayerClass(280,218.4239,75.5513,1005.0391,341.3400,29,50,30,50,26,50); // Politieman


return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}

public SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
SetPlayerInterior(playerid,11);
SetPlayerPos(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609);
		SetPlayerCameraPos(playerid,508.7362,-83.4335,998.9609);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609);
SetPlayerFacingAngle(playerid,0.0);
}

public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid)
{
if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) {
gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN;
} else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) {
gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE;
}
}


public SetPlayerToTeamColor(playerid)
{
if(gTeam[playerid] == TEAM_TERRORISTEN) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_BLUE); // geel
} else if(gTeam[playerid] == TEAM_POLITIE) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_YELLOW); // roze/paars
}
}

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetupPlayerForClassSelection(playerid);
SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid);

if(classid == 181 || classid == 181 || classid == 181) {
	GameTextForPlayer(playerid,"~y~TERRORISTEN",1000,5);
} else if(classid == 280 || classid == 280 || classid == 280) {
	GameTextForPlayer(playerid,"~r~POLITIE",1000,5);
}

return 1;
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
SetPlayerColor(playerid,COLOR_GREY); // Kleur
GameTextForPlayer(playerid,"~g~Terroristen ~w~vs ~b~Politie!",2000,5); // Text
return 1;
}


public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
SetPlayerToTeamColor(playerid);
SetPlayerInterior(playerid,0);

if(gTeam[playerid] == TEAM_TERRORISTEN) {
	SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min);
	GameTextForPlayer(playerid,
	   "Vermoord zoveel mogelijk ~r~Politie's!"
	   6000,5);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_POLITIE) {
			SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min);
	GameTextForPlayer(playerid,
	   "Vermoord zoveel mogelijk  ~y~Terroristen!",
	   6000,5);
}

return 1;
}

public ExitTheGameMode()
{
GameModeExit();
}

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
if(killerid == INVALID_PLAYER_ID) {
	SendDeathMessage(INVALID_PLAYER_ID,playerid,reason);
} else {
	if(gTeam[killerid] != gTeam[playerid]) {
		// Valid kill
		SendDeathMessage(killerid,playerid,reason);
		SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);
 	}
	else {
		// Team kill
		SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);
	}
}
	return 1;
}

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
return 1;
}

public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}

public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])
{
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/mycommand", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	// Do something here
	return 1;
}
return 0;
}

public OnPlayerInfoChange(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
return 1;
}

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
return 1;
}

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
return 1;
}

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnRconCommand(cmd[])
{
return 1;
}

public OnObjectMoved(objectid)
{
return 1;
}

public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
return 1;
}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}

public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
return 1;
}

public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
return 1;
}

Geplaatst:
comment_1361602

Plaats je script volgende keer eens in een CODEBOX, dat is even wat mooier dan zo'n grote agina waarin je moet scrollen.

Over je Errors+Warnings:

warning 217: loose indentation:

Een tabje teveel of te weinig. Kan verder geen kwaad, is alleen om je erop te duiden dat je script een beetje onoverzichtelijk word.

warning 235: public function lacks forward declaration:

Uh, sinds wanneer is dit een Public? Hier staat het goed aangegeven :? En volgens mij gebruik jij die, hij lijkt er namelijk wel op..

error 017: undefined symbol "gTeam"

Moet dus gTeam[playerid] zijn op die regel.

warning 215: expression has no effect

Komt vast door gTeam.

error 001: expected token: ";", but found "]"

Je bent een ; vergeten neer te zetten op die regel.

error 029: invalid expression, assumed zero

Zal ook wel bij gTeam horen, op welke regel staat hij?

En over het script zelf:

Waarom gebruik je ExitTheGameMode() :? :?

Nogal ongebruikelijk... Gebruik gewoon OnGameModeExit.

Geplaatst:
comment_1361616

Oke,

Alle Errors zijn in regel 99.

Dat is dit :

public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid)
{
	  if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) {
99>	gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN;
	  } else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) {
	  gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE;
}
}

Klopt toch gewoon ?

En over dit :

En over het script zelf:

Waarom gebruik je ExitTheGameMode()

Nogal ongebruikelijk... Gebruik gewoon OnGameModeExit

Wat bedoel je daarmee ?

error 029: invalid expression, assumed zero

Zal ook wel bij gTeam horen, op welke regel staat hij?

Ook op regel 99.

Pattypat

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.