Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1377318
Jij hebt staan:

bankmoney[playerid] = +10;

Maar het moet zijn:

bankmoney[playerid] =+ 10;

Dank, maar er zitten nu nog errors in de if(Money...) en if(GetPlayerMoney(..)..)
Geplaatst:
comment_1377760

Het gaat de goede kant op.

Errors+Warnings:

DDC.pwn(246) : error 029: invalid expression, assumed zero
DDC.pwn(246) : warning 215: expression has no effect
DDC.pwn(254) : error 029: invalid expression, assumed zero
DDC.pwn(254) : warning 215: expression has no effect
DDC.pwn(262) : error 029: invalid expression, assumed zero
DDC.pwn(262) : warning 215: expression has no effect
DDC.pwn(270) : error 029: invalid expression, assumed zero
DDC.pwn(270) : warning 215: expression has no effect
DDC.pwn(278) : error 029: invalid expression, assumed zero
DDC.pwn(278) : warning 215: expression has no effect
DDC.pwn(286) : error 029: invalid expression, assumed zero
DDC.pwn(286) : warning 215: expression has no effect
DDC.pwn(292) : error 029: invalid expression, assumed zero
DDC.pwn(292) : warning 215: expression has no effect

De regels zijn de regels met

bankmoney[playerid] =+ <BEDRAG>;

Geplaatst:
comment_1378280
Instagib op 1 betekent instant kill, dus dood met eén schot.

Ik denk niet dat het ook voor auto's geldt, maar dat zou je eens moeten checken.

Bedankt Big boss :puh: Ik las het ff later omdat me computer een paar dagen niet aan kon.

Geplaatst:
comment_1379984

Hey, ik zit hier een beetje met een probleem. Ik ben nu bezig met een RL GM, maar dat doet er verder niet toe. Het is de bedoeling dat als een speler spawned, dat dan alle auto's die gespawned zijn, maar niet van die persoon zijn, op slot gaan. Daarvoor heb ik de onderstaande code gemaakt:

new Autos[][HOUSE] = {
{"Blank", 1000.0000, 1000.0000, 1000.0000, 0.0000},
{"Huis1Auto", 319.3104,-127.6115,1.8452,269.9319}, // huis 1auto
{"Huis2Auto", 319.1501,-86.5001,1.8718,270.1909}, // huis2auto
{"Huis3Auto", 287.8148,-56.0016,1.2858,180.8278}, // huis3auto
{"Huis4Auto", 278.0771,-57.9574,1.2846,179.3597}, // huis4atuo
{"Huis5Auto", 245.8908,-85.4922,1.7829,90.0099}, // huis5atuo
{"Huis6Auto", 246.8221,-127.3508,1.9527,89.6495},// huis6atuo
{"Huis7Auto", 347.9392,-86.8232,1.0762,88.8303}, // huis7atuo
{"Huis8Auto", 334.1310,-57.0428,1.2225,90.7807}, // huis8auto
{"Huis9Auto", 340.0226,69.7249,3.6209,119.7046}, // huis9auto
{"Huis10Auto", 328.4067,28.2995,6.0838,204.9715},// huis10auto
{"Huis11Auto", 325.2183,61.0262,3.0980,228.0177}, // huis11auto
{"Huis12Auto", 311.5359,46.6569,2.5756,205.5373}, // huis12auto
{"Huis13Auto", 290.7342,38.9044,2.2759,200.9525}, // huis13auto
{"Huis14Auto", 306.2288,17.4394,4.0454,204.0326}, // huis14auto
{"Caravan1Auto", 260.7227,-264.1146,1.2858,101.4284}, // caravan 1auto
{"Caravan2Auto", 266.7806,-278.8409,1.2848,61.0982}, // caravan 2auto
{"Caravan3Auto", 257.3769,-311.5176,1.3065,74.6087}, // caravan2atuo
{"Caravan4Auto", 229.5779,-312.5587,1.3110,26.9298}// caravan4auto
};


new VehIDs[sizeof(Autos)];

public OnGameModeInit()
{
if(!dini_Exists("BlueberryCars"))
{
	dini_Create("BlueberryCars")
}
for(new i = 0; i <= sizeof(Autos); i++)
{
	if(dini_Int("BlueberryCars", Autos[i][naam]) != 0)
	{
		new modelid = dini_Int("BlueberryCars", Autos[i][naam]);
		VehIDs[i] = CreateVehicle(modelid, Autos[i][x], Autos[i][y], Autos[i][z], Autos[i][angle], CARGREY, CARGREY, 1000);
	}
}
return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
for(new i = 0; i <= sizeof(Autos); i++)
{
	if(i != pInfo[playerid][spawn])
	{
		SetVehicleParamsForPlayer(VehIDs[i], playerid, false, true);
	}
}
return 1;
}

Maar als ik wil spawnen crashed mijn client (niet de server). Kan iemand hier een fout in ontdekken?

Geplaatst:
comment_1385257
Hey, ik zit hier een beetje met een probleem. Ik ben nu bezig met een RL GM, maar dat doet er verder niet toe. Het is de bedoeling dat als een speler spawned, dat dan alle auto's die gespawned zijn, maar niet van die persoon zijn, op slot gaan. Daarvoor heb ik de onderstaande code gemaakt:

-Code-

Maar als ik wil spawnen crashed mijn client (niet de server). Kan iemand hier een fout in ontdekken?

Ik zie de fout zo even snel niet zitten in dat stukje script. Misschien dat je overal print's kan toevoegen, om de fout op te sporen.

Geplaatst:
comment_1389680

Hmm ik krijg deze melding als ik mijn server run. Kan iemand zeggen wat het is?(server werkt wel gewoon)

[17:29:16] Script[gamemodes/stunt.amx]: Run time error 20: "Invalid index parameter (bad entry point)"

Edit: nog een vraagje, ik heb een keer in een topic gezien dat sandra een scriptje had gemaakt voor iemand wat auto's menue's enzovoort telt. Alleen kan dat dingetje niet meer vinden. Weet iemand waar dit staat of wat voor truc je ervoor kan doen?

Bewerkt: door jorD1

Geplaatst:
comment_1389927

Help ik heb een probleem

Zodra me server bij die line komt stopt hij.

CarInfo[carnumber][cModel] = VehiclePlayer[playerid];

VehiclePlayer[playerid]; <<< daarin wordt tijdelijk een id op geslagen

CarInfo[carnumber][cModel] is de plaats waar hij het in op moet slaan

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_1393421

Ik wil een .pwn-bestand compileren, maar ik krijg 4 foutmeldingen :

C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(26245) : error 021: symbol already defined: "SetPlayerHealth"
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(26253) : error 010: invalid function or declaration
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(26253) : error 010: invalid function or declaration
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(26253) : error 010: invalid function or declaration

Dit is de regel :

public SetPlayerHealth(playerid, )
{

if(strcmp(cmdtext, "/kill", true) == 0)
if(jailed2[playerid] == 1)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_GRAD1,"You cannot kill yourself because you're in the jail.");
}
else
{
SetPlayerHealth(playerid, 0.0);
GetPlayerName(playerid,playername,sizeof(playername));
format(string,sizeof(string),".: %s Has killed himself (/kill) :.",playername);
SendClientMessageToAll(COLOR_RED,string);
}

Geplaatst:
comment_1393904

Ik heb het gewijzigd, maar ik krijg terug een foutmelding bij het compilen;

C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(8138) : warning 217: loose indentation
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(8139) : error 017: undefined symbol "jailed2"
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(8139) : warning 215: expression has no effect
C:\Users\Louis\****\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(8139) : error 001: expected token: ";", but found "]"
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(8139) : warning 217: loose indentation
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(8139) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\Users\****\Documents\USB\Mods\samp02Xserver.win32\gamemodes\gf.pwn(8139) : fatal error 107: too many error messages on one line

 	if(strcmp(cmdtext, "/kill", true) == 0)
if(jailed2[playerid] == 1)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_GRAD1,"You cannot kill yourself because you're in the jail.");
}
else
{
SetPlayerHealth(playerid, 0.0);
GetPlayerName(playerid,playername,sizeof(playername));
format(string,sizeof(string),".: %s Has killed himself (/kill) :.",playername);
SendClientMessageToAll(COLOR_RED,string);
}

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.