Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

• Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

• Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1613603

Hallo,

Ik heb een raar probleem, de laatste tijd ben ik wat textdraws aan het maken. Gek genoeg geeft hij bij alle textdrawregels 'tag mismatch' als warning:

C:\Users\Tol\Desktop\SAMP\gamemodes\IRCmode.pwn(128) : warning 213: tag mismatch
C:\Users\Tol\Desktop\SAMP\gamemodes\IRCmode.pwn(533) : warning 213: tag mismatch
C:\Users\Tol\Desktop\SAMP\gamemodes\IRCmode.pwn(551) : warning 213: tag mismatch

R 128: skin = TextDrawCreate(250, 340,"Select your skin");
R 533: TextDrawShowForPlayer(playerid, skin);
R 551: TextDrawHideForPlayer(playerid, skin);

Weet iemand wat dit is?

Greetz,

sean5874

Geplaatst:
comment_1614083

Heb je wel bovenaan je script staan:

new Text:skin;

??

Dit is mijn eerste keer met textdraws, ik had dus alleen het symbol skin gedefined :$

Thanks voor hulp. ^_^

Bewerkt: door sean5874

• 2 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1640266

Ik heb dit uit de tutorial over hoe je eigen server maakt

if(strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0)
{
       SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, “***Hoi,”);
       SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, “*** Welkom in mijn server!”);
       SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, “***Ik wens je veel plezier toe!”);
       return 1;
}

Ben pas net begonnen, dus als ik pawno open en dan een nieuw ''script'' open, dan plak ik het gewoon onder wat er allemaal al staat.

Maar als ik het wil gaan proberen te compilen dan ik deze error:

D:\Losse spullen\SAMP SERVER\pawno\Test 2.pwn(235) : error 010: invalid function or declaration

D:\Losse spullen\SAMP SERVER\pawno\Test 2.pwn(240) : error 010: invalid function or declaration

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors.

Wat is er aan de hand?? :$

Alvast bedankt.

Bewerkt: door jimmet

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1697130

Hallo allemaal!

Ik peins al een tijdje over het volgende stukje code, wat telkens een error geeft welke ik niet weet op te lossen. Ik heb via de tutorial van Sandra het accountsysteem opgezet, maar nu probeer ik er een setlevel functie aan toe te voegen.

// ADMIN MAKEN V2
	if(strcmp(cmd, "/setlevel", true) == 0)
{
    if(IsPlayerConnected(playerid))
    {
		tmp = strtok(cmdtext, idx);
		if(!strlen(tmp))
		{
			SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /setlevel [playerid/partofname] [level(0 IS GENERALUSER, 1-3 ARE VIPRANKS, 4-6 ARE ADMINRANKS)]");
			return 1;
		}
		new para1;
		new givenlevel;
		para1 = ReturnUser(tmp);
		tmp = strtok(cmdtext, idx);
		givenlevel = strval(tmp);
		if(level[playerid] == 6) || IsPlayerAdmin(playerid))
		{
		    if(IsPlayerConnected(para1))
		    {
		        if(para1 != INVALID_PLAYER_ID)
		        {
					GetPlayerName(para1, giveplayer, sizeof(giveplayer));
					GetPlayerName(playerid, sendername, sizeof(sendername));
					(level[para1] = givenlevel)
					format(string, sizeof(string), "IMPORTANT MESSAGE: You have been promoted to level %d admin by %s", level, sendername);
					SendClientMessage(para1, COLOR_ORANGE, string);
					format(string, sizeof(string), "Server: You have promoted %s to level %d admin.", giveplayer,level);
					SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string);
				}
			}
		}
		else
		{
			SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You are not a high enough admin!");
		}
	}
	return 1;
}

Het blijft op een of andere manier maar error 029 geven op:

if(level[playerid] == 6) || IsPlayerAdmin(playerid))

Bewerkt: door janjoosy

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1719224

Wie zou mijn even de strings willen uitleggen? Ik snap dat namelijk niet :puh:

Of een makkelijke tut geven (Hier en wikisamp al gekekeN)

Geplaatst:
comment_1719260

Een string is een array. Niet meer en niet minder.

In elke cel van de array kan je eén ASCII character opslaan.

bijvoorbeeld:

new MijnArray1[6] = "Hallo";

// kan ook geschreven worden als

new MijnArray2[6] = {'H', 'a', 'l', 'l', 'o', '\0'};

// Of zelfs

new MijnArray3[6] = {72, 97, 108, 108, 111, 0};

print(MijnArray1);
print(MijnArray2);
print(MijnArray3);

Het hangt er maar net van af waarvoor je het wil gebruiken.

De eerste versie kan je gebruiken om gewoon leesbare tekst in op te slaan (bv. voor berichten) en de laatste als je cijfers (bv. geld, kills, deaths, etc) wil opslaan.

Het feit dat die cijfers dan 'Hallo' (of enig ander herkenbaar woord) vormen is puur toeval.

Geen idee waar de tweede versie echt handig voor is, maar het zal wel te gebruiken zijn voor iets.

Geplaatst:
comment_1720213

Beste lezers,

Ik heb een gAdmin script en ik heb 1 probleem.

Het geld wat een speler heeft bijv. 1.000.000 is ook gelijk je punten diegene heeft dus 1.000.000 punten waar ligt dit aan kunnen jullie het vinden heb er een uur naar gekeken maar vind de fout niet:P

pawno

Alvast harstikke bedankt voor het helpen,

Met vriendelijke groet,

Jeffrey aka Special0p

Geplaatst:
comment_1720240

Beste lezers,

Het geld wat een speler heeft bijv. 1.000.000 is ook gelijk je punten diegene heeft dus 1.000.000 punten waar ligt dit aan kunnen jullie het vinden heb er een uur naar gekeken maar vind de fout niet:P

pawno

Met vriendelijke groet,

Jeffrey aka Special0p

ik denk dat er heel wat mensen zijn die je willen helpen maar ik denk niet dat ze zo'n zin hebben om tussen bijna 10.000 regels te gaan zoeken waar jij nou het geld geef, je kan beter gewoon het stukje plaatsen waar je de spelers geld geef.

Geplaatst:
comment_1720321

Beste lezers,

pawno

Met vriendelijke groet,

Jeffrey aka Special0p

ik denk dat er heel wat mensen zijn die je willen helpen maar ik denk niet dat ze zo'n zin hebben om tussen bijna 10.000 regels te gaan zoeken waar jij nou het geld geef, je kan beter gewoon het stukje plaatsen waar je de spelers geld geef.

Ik geef de spelers geen geld maar als de spelers bv. 10.000 robben hebben ze ook gelijk 10.000 punten dat bedoel ik ermee,

en ik kan het gewoon niet vinden waar het hem in zit mss dat iemand zo kan vertellen dat en dat moet je veranderen omdat ze het weten uit ervaring

Groeten jeffrey

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.