Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

• Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

• Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1720404

nee je heb ergens new sscanf; maar dat heb je ergens anders ook nog een keer.

je moet er 1 verwijderen

Bewerkt: door Morph1

Geplaatst:
comment_1720416

je moet er 1 verwijderen

ik begrijp niet echt wat je bedoeld morph kun je het iets beter uitleggen heb je anders msn ofzo dat is iets makkelijker communiceren ? of heb je daar geen behoefte aan,

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Geplaatst:
comment_1720428

je moet er 1 verwijderen

ik begrijp niet echt wat je bedoeld morph kun je het iets beter uitleggen heb je anders msn ofzo dat is iets makkelijker communiceren ? of heb je daar geen behoefte aan,

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

ik begrijp wel wat je bedoelt ik zit nu ook op lijn 2788 tot en met 2791 waar het probleem zeg maar zit dan haal ik die regels weg en dan stort pawn af

}

stock right(source[], len)
{
new retval[MAX_STRING], srclen;
srclen = strlen(source);
strmid(retval, source, srclen - len, srclen, MAX_STRING);
return retval;
}
new
	formatPos = 0,
	stringPos = 0,
	paramPos = 2,
	paramCount = numargs();
while (paramPos < paramCount && string[stringPos])
{

Geplaatst:
comment_1721510

Ik heb dit script uit Manhunt LV gekopiëerd zodat ik niet 300 PlayerClasses moet toevoegen. Hij compiled hem zonder errors/warnings, maar als ik m'n server join, dan crasht m'n client.

public OnGameModeInit()
{
// MAIN
SetTimer("Timer", 1000, 1);
SetGameModeText("Most Shocking");
SetWeather(14);
SetGravity(0.008);
SetWorldTime(22);
AllowAdminTeleport(1);
AllowInteriorWeapons(0);
ShowNameTags(1);
ShowPlayerMarkers(1);

// CLASSES
new id;
for (id=209; id<=253; id++) {
	AddPlayerClass(id, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 24, 300, 29, 1000, 31, 1000);
}

// VEHICLES

// OBJECTS
return 1;
}

Edit: Opgelost! :) Foute tab bij de regel AddPlayerClass

300 is best wel veel ik had er maar 299 maar toeen moet ik ook nog de spawn coordinaten veranderen en toen dacht ik laat maar doe er gewoon 27

Geplaatst:
comment_1724264

hey mensen,

ik wil dat als een speler de limousine in gaat, van mijn npc, dat hij een muziekje hoord.

nou heb ik het volgende, maar ik weet niet hoe je dat moet noemen.. vehname? vname?

ik heb namenlijk al new Stretch; + Stretch = AddStaticVehicle(blahlah

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
if(!strcmp(vehname, "Stretch", true))
PlayerPlaySound(playerid, 1076, 0.0, 0.0, 5.0);
return 1;
}

Geplaatst:
comment_1724274

Als je kijkt in de callback OnPlayerEnterVehicle zie je dat daar drie waarden staan:

• playerid
  • vehicleid
  • ispassenger

Zoals je kunt zien staat vehicleID er ook tussen. VehicleID is, zoals de naam zich al laat verraden, het unieke ID voor een voertuig. Als je dus je voertuig al aanmaakt kun je dat ID ook opslaan:

// bovenaan je code, onder de includes en #defines maar buiten alle callbacks
new stretch;                                                                 // maak de variabele aan

// dit plaats je in OnGameModeInit
stretch = AddStaticVehicle(jouw AddStaticVehicle-parameters hierin);         // sla het vehicleID op in de variabele

// dit plaats je dan in OnPlayerEnterVehicle
if(vehicleid == stretch)                                                     // kijk of je vehicleID overeenkomt met degene die we hebben opgeslagen
{
   PlayerPlaySound(playerid, 1076, 0.0, 0.0, 5.0);
}

Geplaatst:
comment_1726516

C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(266) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnPlayerUpdate")

C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3218) : error 021: symbol already defined: "strtok"

C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3233) : error 047: array sizes do not match, or destination array is too small

C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3257) : error 017: undefined symbol "GetVehicleVelocity"

C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3257) : error 017: undefined symbol "GetPlayerVelocity"

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

4 Errors.

deze foutmeldingen krijg ik bij het compilen kan iemand mij helpen ?

http://pawn.pastebin.com/iU5wcJBh

alvast bedankt voor het helpen,

Jeffrey

Geplaatst:
comment_1726602

Volgens mij zit jij nog op 0.2X of zo ..

Zowel OnPlayerUpdate, GetVehicleVelocity en GetPlayerVelocity zijn native functions van SA-MP 0.3.

dan is dit script nog van samp x2 zkkr :puh:

Geplaatst:
comment_1726618

20f9o45.gif

Wat zeg ik nou? Die functies bestaan helemaal niet in 0.2X ...

leg me effe uit want ik heb dit script gewoon van het samp forum gepakt en ik wou alleen die

MYSQL gegevens veranderen enzo meer niet.

ik heb zelf samp 0.3B

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.