Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 205.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1741018

Ik heb dus de move object tutorial gevolgd van Sandra en ik kan de code met geen enkel probleem compilen. Ik join mijn server op de localhost en dan probeer ik de command /opengate en dan krijg ik SERVER:Unknown Command.

Hier zie je mijn code.


//Bovenaan de script heb ik dit.
new Poort;
new Poort1;
new Poort2;

// Bij OnGameInit heb ik dit.

Poort = CreateObject(980, 847.04583740234, -2050.5549316406, 14.640579223633, 0, 0, 0);
Poort1 = CreateObject(980, 835.54010009766, -2050.55078125, 14.640579223633, 0, 0, 180);
Poort2 = CreateObject(980, 825.55560302734, -2050.5861816406, 14.640579223633, 0, 0, 0);
return 1;

// De commands
if(!strcmp(cmdtext, "/opengate", true,  ==0)
{
	MoveObject(Poort,847.04583740234, -2040.5549316406, 14.640579223633, 0);
	MoveObject(Poort1,835.54010009766, -2040.55078125, 14.640579223633, 0);
	MoveObject(Poort2,825.55560302734, -2040.5861816406, 14.640579223633, 0);
}
if(!strcmp(cmdtext, "/closegate", true,  ==0)
{
	MoveObject(Poort,847.04583740234, -2050.5549316406, 14.640579223633, 0);
	MoveObject(Poort1,835.54010009766, -2050.55078125, 14.640579223633, 0);
	MoveObject(Poort2,825.55560302734, -2050.5861816406, 14.640579223633, 0);
}
return 0;

Ik snap echt niet wat ik fout doe :S De code wordt gewoon goed gecompiled...

Geplaatst:
comment_1741140

Jouw probleem is een zogenoemde 'Logische fout'. De code wordt normaal gecompileerd, maar als je gaat testen werkt je script niet of maar half.

Dat zijn meestal de moeilijkste fouten om op te sporen. Hieronder vallen onder andere: verkeerde berekeningen, verkeerde if-else structures, weg gelaten code, etc.

Over een syntaxis fout zal de compiler altijd klagen, en deze fouten zijn dan ook het makkelijkst te verhelpen.

Oplossing: Je moet onder je MoveObject's een return 1; zetten (bij beide commands). Dit zorgt er voor dat de server weet dat het commando goed is uitgevoerd.

Returning 0 in this callback will pass the command to another script or display 'SERVER: Unknown command' if there are no scripts to pass it on to

http://wiki.sa-mp.com/wiki/OnPlayerCommandText

Geplaatst:
comment_1746001

Hallo, ik heb ook een probleem met een script dat ik heb gedownload.

Het heet Carmenu (v1.2) (Link van topic op SA:MP forums)

ik heb het .pwn en .amx bestand in de filterscripts map gezet, toegevoegd aan server.cfg en als ik de server start staat er ook dat dat script ingeladen is.

als ik nu in de server ga doe ik het command /carmenu, dan komt er een dialog met vehicle categorieen

dit is het probleem: als ik 1 van die categorieen aanklik dan gebeurt er niks meer? er zou nog een dialogbox moeten komen met de auto's.

wie kan me helpen?

Geplaatst:
comment_1746589

Hay

Ben nogal "Nieuw" in pawno, maar, hoe kan je in een FS Zetten dat alleen een rcon administrator dat commando mag gebruiken

#include <a_samp>
#include <SpikeStrip>

strtok(const string[], &index)
{
new length = strlen(string);
while ((index < length) && (string[index] <= ' '))
{
	index++;
}

new offset = index;
new result[20];
while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1)))
{
	result[index - offset] = string[index];
	index++;
}
result[index - offset] = EOS;
return result;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new cmd[256];
new idx;
cmd = strtok(cmdtext, idx);

if (strcmp(cmd,"/createstrip",true) == 0)
{
    new Float:plocx,Float:plocy,Float:plocz,Float:ploca;
       GetPlayerPos(playerid, plocx, plocy, plocz);
       GetPlayerFacingAngle(playerid,ploca);
       CreateStrip(plocx,plocy,plocz,ploca);
    return 1;
}
else if (strcmp(cmd,"/removestrip",true) == 0)
{
       DeleteClosestStrip(playerid);
    return 1;
}
else if (strcmp(cmd,"/removeallstrip",true) == 0)
{
       DeleteAllStrip();
    return 1;
}

return 0;
}

I wil zegmaar dat alleen rcons een strip kunnen droppen...

Bewerkt: door penait1

Geplaatst:
comment_1747048

Door middel van de IsPlayerAdmin-functie. Voorbeeld:

if(IsPlayerAdmin(playerid))
   SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Je bent ingelogd als RCON administrator!");

Thank you!

Heb er nu zelf de

else

bij gemaakt :)

Geplaatst:
comment_1747291

Hallo, ik heb een kleine error in mijn script.

Dit krijg ik als ik probeer te compilen: (let niet op de warnings)

C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(44) : warning 202: number of arguments does not match definition
C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(48) : warning 202: number of arguments does not match definition
C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(163) : warning 217: loose indentation
C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(256) : warning 217: loose indentation
C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(541) : error 029: invalid expression, assumed zero
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

dit is de pastebin link: http://pastebin.com/9MvRdNxb

dit is mijn script ,de error staat dus op regel 541, en is blijkbaar een { of } teken maar ik zie er niks in.

als je het nog niet gezien had, het is een vehicle selection menu.

Geplaatst:
comment_1747565

Je mist een afsluitend haakje ')' op regel 540.

Nog een tip: het is in dit geval veel beter om een switch functie te gebruiken.

switch(listitem)
{
   case 0: CreateVehicleEx(playerid,499, X,Y,Z+1, Angle, random(126), random(126), -1); // Benson
   case 1: CreateVehicleEx(playerid,498, X,Y,Z+1, Angle, random(126), random(126), -1); // Boxville
   case 2: CreateVehicleEx(playerid,524, X,Y,Z+1, Angle, random(126), random(126), -1); // Cement Truck
   // etc.
}

Geplaatst:
comment_1747595

oke, bedankt. Alles werkt nu

hoe kan ik het command van /carmenu trouwens veranderen naar simpeler /v?

Bewerkt: door willemnz

Geplaatst:
comment_1747603

oke, bedankt. Alles werkt nu

hoe kan ik het command van /carmenu trouwens veranderen naar simpeler /v?

Op lijn 18 verander je:

        dcmd(carmenu, 7, cmdtext);

naar

        dcmd(v, 1, cmdtext);

en op lijn 21 verander je:

dcmd_carmenu(playerid, params[])

naar

dcmd_v(playerid, params[])

Dat was alles, het zou wel kunnen dat ik nog iets over het hoofd heb gezien, ik heb het scriptje niet 100% gelezen. :$

Geplaatst:
comment_1747694

volgensmij had ik die twee al geprobeerd, verder zou ik ook niet weten waar ik het anders moet veranderen. ik zal nog wel even verder zoeken straks, maar vanaf regel 150 tot 800 ofzo is alleen maar categorieën enzo dus daar zal het waarschijnlijk niet tussen staan.

Geplaatst:
comment_1748896

Hoi,

Ik heb een filterscript gedownload voor een carmenu (van garsino).

Maar bij de RC vehicles word je naast het voertoeg gespawnt, vanplaats in het voertuig. Hoe kan je zorgen dat je in het voertuig meteen word gespawnt?

Dat is de FS

(Dat van edited by mubarrak staat er omdat hij alle gevechts voertuigen er uit heeft gehaald)

http://pastebin.com/56Euaqnx

Kan iemand me een voorbeeld bij 1 voertuig geven hoe je dat doet? Dan kan ik de rest wel zelf doen :D

Geplaatst:
comment_1749568

ik weet niet precies hoe je dat doet maar ik weet wel dat sandra daar ooit een FS van heeft gemaakt met RC vehicles waar je wel in kon. echter heeft dat geloof ik nog het oude menu. maar ik weet zeker dat he hier wel wat uit kunt halen;)

>=-Klikkie-=<

edit: sommige info in de uitleg van die pagina klopt niet, zoals "Je kan maximaal 70 verschillende voertuig-types in je server hebben, want anders zal je game crashen." dit limiet is oneindig geworden, al moet je er wel op letten dat je niet alle verschillende voertuigen heb.(tegenspraak maar ik bedoel dat als je alle vehicle models in je server heb dat er wel een mogelijkheid is tot lagging of met een langzame, slechte host zelfs wel een crash.

ps : lol de edit is nog meer dan de info zelf:P

ps : de downloadlink in die tut is dood. hier is precies dezelfde tut van sandra in het engels op het sa-mp forum, daar doet de downloadlink het nog wel >Klik<

edit: ik hoop dat je wel wat scriptervaring heb anders heb je hier ook niet zoveel aan:P

Bewerkt: door Morph1

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.