Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 205k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_852588

Mijn Code

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145);
SetPlayerCameraPos(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376); // regel 67
switch (classid)
{
		case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~CJ",2500,4);}
		case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 1",2500,4);}
		case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 2",2500,4);}
		case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 3",2500,4);}
}
return 1;
}

en mijn warning:

ModeRemco.pwn(67) : warning 202: number of arguments does not match definition
ModeRemco.pwn(67) : warning 202: number of arguments does not match definition

ja 2x

EDIT@HIERONDER: Jup. Ik moet de hoek er nog bij zetten.

Bewerkt: door Remcconen

Geplaatst:
comment_852601

Stappenplan: Hoe los ik Warning202 op?

- Kijk op welke regel de warning betrekking heeft

- In dit geval regel 67

- Kijk welke functie daar staat

- In dit geval is het SetPlayerFacingAngle

- Ga naar http://wiki.sa-mp.com/index.php/Category:Scripting_Functions

- Zoek daar de functie op

- (oke, op het moment is wiki (eventjes) offline. Dus vertel ik je maar hoe dit functie werkt.

- Als je de functie gevonden hebt, zal je zien dat SetPlayerFacingAngle 2 parameters heeft;

  1. playerid
  2. angle (hoek) (0 = naar het noorden kijken, 90=naar westen, 180=zuiden, 270=oosten en 360 is weer het noorden.

- Nu weet je zelf denk ik wel waar het probleem ligt. :)

Succes ermee ;)

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_852612

Stappenplan: Hoe los ik Warning202 op?

- Kijk op welke regel de warning betrekking heeft

- In dit geval regel 67

- Kijk welke functie daar staat

- In dit geval is het SetPlayerFacingAngle

- Ga naar http://wiki.sa-mp.com/index.php/Category:Scripting_Functions

- Zoek daar de functie op

- (oke, op het moment is wiki (eventjes) offline. Dus vertel ik je maar hoe dit functie werkt.

- Als je de functie gevonden hebt, zal je zien dat SetPlayerFacingAngle 2 parameters heeft;

  1. playerid
  2. angle (hoek) (0 = naar het noorden kijken, 90=naar westen, 180=zuiden, 270=oosten en 360 is weer het noorden.

- Nu weet je zelf denk ik wel waar het probleem ligt. :)

Succes ermee ;)

Bedankt maar zou je die regel voor mij afkunnen maken?? Moet 0.0 er nu achter?

EDIT: Als ik het er achter zet dan heb ik 3x die warning.

EDIT@HIERONDER: Bedankt nu lukt het wel

Bewerkt: door Remcconen

Geplaatst:
comment_852642

Nee, vervang

SetPlayerFacingAngle(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376);

met

SetPlayerFacingAngle(playerid, hoek);

Die hoek moet je zelf nog ff invullen zoals ik in mn vorige post heb uitgelegd.

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_852674

Als weer een warning zonder dat ik er wat een heb gedaan:

Van 220 tot 225:

}

public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])
{
return 1;
}

Warning:

ModeRemco.pwn(76) : warning 225: unreachable code

Ik heb er niks aan gedaan dus wat kan er fout zijn?

EDIT: Ik heb wat toegevoegt er boven en nu is de warning nog steeds op regels 225. Ook de zelfde warning alleen nu staat er andere tekst. Hier opnieuw regel 225:

Nu van regel 220 tot 228:

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}

public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])
{
return 1;
}

EDIT@HIERONDER: Oops :$

Bewerkt: door Remcconen

Geplaatst:
comment_854915

ik heb een probleem met de volgende command:

   if(strcmp(cmdtext, "/buildingjump", true) == 0)
   {
       new BuildingJump[128], playerName[MAX_PLAYER_NAME];
       GetPlayerName(playerid, playerName, MAX_PLAYER_NAME);
       if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER)
       {
           if(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 461)
           {
               SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid),-2882.8174,-3074.8611,79.6127);
               SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid),180.0000);
               SetCameraBehindPlayer(playerid);
               SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "You have been teleportated to -BuildingJump-");
               format(BuildingJump, sizeof(BuildingJump), "%s has teleported to /BuildingJump", playerName);
           }
           else
           {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Vehicles (accapt a pcj 600) may not be teleported to BuildingJump.");
               SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Please leave your vehicle here.");
           }
       }
       else
       {
           SetPlayerPos(playerid,-2882.8174,-3074.8611,79.6127);
           SetPlayerFacingAngle(playerid,180.0000);
           SetCameraBehindPlayer(playerid);
           SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "You have been teleportated to -BuildingJump-");
           format(BuildingJump, sizeof(BuildingJump), "%s has teleported to /BuildingJump", playerName);
       }
       for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
       {
           if(IsPlayerConnected(i))
           {
               if(ReceiveInfo[i] == 1)
               {
                   SendClientMessage(i, COLOR_GREY, BuildingJump);
               }
           }
       }
       return 1;
   }

deze code hoort daar ook nog bij:

   if(strcmp(cmdtext, "/infoon", true) == 0)
   {
       if(ReceiveInfo[playerid] == 0)
       {
           ReceiveInfo[playerid] = 1;
           SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Now you will receive info about teleports of other players.");
       }
       else
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You already receive info!");
       }
       return 1;
   }

   if(strcmp(cmdtext, "/infooff", true) == 0)
   {
       if(ReceiveInfo[playerid] == 1)
       {
       ReceiveInfo[playerid] = 0;
       SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Now you won't receive info about teleports anymore.");
       }
       else
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You already don't receive info!");
       }
       return 1;
   }

in pawno, geeft hij geen fouten, maar als ik op de server, in een voertuig zit dat geen pcj600 is (zie code), dan crasht de server :{

ziet iemand wat er fout is aan die teleport?

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Geplaatst:
comment_860052

Ik heb 4 fouten in de zelfde regel:

public OnPlayerConnect(playerid)
{
logged[playerid] = 0; // regel 233
SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Welkom to the ProGear clan server.");
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Please read the rules (/rules), No cheating, No DM.");

Errors:

Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 017: undefined symbol "logged"
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : warning 215: expression has no effect
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 001: expected token: ";", but found "]"
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 029: invalid expression, assumed zero
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : fatal error 107: too many error messages on one line

Eigenlijk 5 maar die laatste komt door de andere.

Ik kan van de /login en /register tut van Sandra dat dudb bestand niet vinden. Heb hem wel gedownload

EDIT@HIERONDER: :$ oops vergeten. En waar staat dat dudb bestand?

EDIT@HIERONDER2: Ik heb het gedaan maar nog steeds de zelfde error's.

Bewerkt: door Remcconen

Geplaatst:
comment_860905

heb je bovenaan je script wel

new logged[MAX_PLAYERS];

gezet?

ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand?

dudb.inc staat in de map pawno --> include

maar wat wil je met dat bestand doen dan?

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_861398

hoe kun je iets maken dat als een admin wat in typt dat dan iedereen het in het groot in beeld ziet

alvast bedankt

ik kan maar niet begrijpen dat het niet werkt:

if(strcmp("/fixcar", cmdtext, true) == 0)

{

SetVehicleHealth(vehicleid,Float:1000);

GivePlayerMoney(playerid,-500);

GameTextForPlayer(playerid,"je auto is gerepareerd!!!",5000,5);

return 1;

}

als ik in men server zit en ik typ /fixcar in doet hij het niet :cry:

wat wel lollig is dat er alleen $500 van af gaat

>>> Door Azer: Voortaan niet meer dubbelposten, bvd. <<<

Bewerkt: door Azer

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.