Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_861518

Ja, want je hebt de server namelijk niet 'verteld' wat 'vehicleid' nou is....

Dat doe je met

vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);

Als je dat niet doet, is volgens de server de waarde van 'vehicleid' is dan '0' en zal voertuig 0 gehealed worden.

Geplaatst:
comment_861698

heb je bovenaan je script wel

new logged[MAX_PLAYERS];

gezet?

ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand?

dudb.inc staat in de map pawno --> include

maar wat wil je met dat bestand doen dan?

Dat bestand ben ik nodig voor /login en /register uit jou tut. Ik heb dat gedownload maar in al die gedownloade mapjes kan ik hem niet vinden.

Geplaatst:
comment_861799

Het is een .inc file, die download je en die zet je in de map 'include' (die weer in de map 'pawno' staat)

Daar staan ook alle andere .inc files in.

Geplaatst:
comment_862309
hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat

Kan in ieder geval als Rcon ingelogde admin. met de command /rcon changemode [mode]

Je kunt volgens mij ook een admin-command maken waarbij er een rcon command verstuurd word, maar dat heb ik nooit geprobeerd, Ik weet niet precies hoe dat werkt.

Geplaatst:
comment_862312
hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat

Kan in ieder geval als Rcon ingelogde admin. met de command /rcon changemode [mode]

Inderdaad

Je kunt volgens mij ook een admin-command maken waarbij er een rcon command verstuurd word, maar dat heb ik nooit geprobeerd, Ik weet niet precies hoe dat werkt.

Vooruit dan maar.

if(strcmp(cmd, "/changemode", true) == 0)
{
if(!cmdtext[11]) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Usage: /changemode <name>");
if(alevel[playerid] >= 2)
{
	new newgame[30];
	format(newgame, sizeof(newgame), "changemode %s", cmdtext[12]);
	SendRconCommand(newgame);
}
return 1;
}

Die admin-dinges moet je zelf maar even aanpassen aan je eigen admin-systeem.

Als bijvoorbeeld het script dat je wilt gaan spelen bijvoorbeeld pietje.amx heet, dan typ je in "/changemode pietje"

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_863088

Ik heb als ik een popetje kies dat ik ook een text erbij krijg, bijvoorbeeld dit:

				GameTextForPlayer(playerid, "~o~LV: Cop", 500, 3);

Maar ik krijg er zo'n lelijk wit blokje voor!:

helpzp8.png

Geplaatst:
comment_863417

als ik /open indruk dan opend hij deze poorten niet :(

if (strcmp("/open", cmdtext, true, 10) == 0) //Invoer van het commando

{

MoveObject(Poort, 211.3531,1870.1687,19.1470);

MoveObject(Poort2, 211.3531,1870.1687,19.1470);

MoveObject(Poort3, 211.3531,1870.1687,19.1470);

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu geopend.");

return 1;

}

ik heb voor de rest alles gedaan maar dit doet het niet

Geplaatst:
comment_863658

Klein vraagje:

Volgens mij is het mogelijk om de exit-markers in de interiors uit te zetten (die gele kegels zegmaar)

Volgens mij moet ik daarvoor iets bij public OnGameModeInit() zetten, alleen... ik weet niet wat :puh:

Weet iemand dat misschien? bvd

groetjes Ymosky

Geplaatst:
  • Auteur
comment_863686
Klein vraagje:

Volgens mij is het mogelijk om de exit-markers in de interiors uit te zetten (die gele kegels zegmaar)

Volgens mij moet ik daarvoor iets bij public OnGameModeInit() zetten, alleen... ik weet niet wat :puh:

Weet iemand dat misschien? bvd

groetjes Ymosky

DisableInteriorEnterExits();

toevoegen aan de callback OnGameModeInit

Geplaatst:
comment_863831

Ik heb 3 error's maar kan ze zelf niet verhelpen.

Dit is het hele commando:

	
if(!strcmp(cmdtext, "/admins", true))
{
   SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "This server is made bij [ProGear]IceMan and [ProGear]Bmaster.");
SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "administrators online:");
   SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "**************************");
   new count=0;
   for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
   {
       if(IsPlayerConnected(i))
       {
           if(PlayerInfo[i][pAdmin] > 1) [b]//REGEL 470[/b]
           {
               new str[256];
               new pname[24];
               GetPlayerName(i, pname, 24);
               switch(PlayerInfo[i][pAdmin])
               {
                 case 1: { format(str, 256, "%s (level 2 - VIP) ", pname); }
                 case 2: { format(str, 256, "%s (level 3 - Moderator) ", pname); }
                 case 3: { format(str, 256, "%s (level 4 - Super Moderator) ", pname); }
                 case 4: { format(str, 256, "%s (level 5 - VIP Admin) ", pname); }
                 case 5: { format(str, 256, "%s (level 6 - Beginnende Admin) ", pname); }
                 case 6: { format(str, 256, "%s (level 7 - Gevorderde Admin) ", pname); }
                 case 7: { format(str, 256, "%s (level 8 - Super Admin) ", pname); }
                 case 8: { format(str, 256, "%s (level 9 - Great Admin) ", pname); }
                 case 9: { format(str, 256, "%s (level 10 - Server Owner) ", pname); }
               }
               SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, str);
               count++;
           }
       }
   }
   if(count == 0)
   {
       SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Er zijn geen Administrator's online! Er is wel een chatlog!");
   }
   return 1;
}

En de error's:

gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 001: expected token: ")", but found "["
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 029: invalid expression, assumed zero
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : warning 215: expression has no effect
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 001: expected token: ";", but found "]"
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : fatal error 107: too many error messages on one line

Geplaatst:
comment_863895

er is nog een probleem in het stukje om dat hek te openen

dit staat boven alle auto's:

Poort = CreateObject(974,268.6964,1866.9213,8.6094, 0.0,0.0,0.0);//hek

En dit bij commands

{

if (strcmp("/ao", cmdtext, true, 10) == 0) //Invoer van het commando

{

MoveObject(Poort,268.6964,1866.9213,15.0);

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu geopend.");

return 1;

}

if (strcmp("/ac", cmdtext, true, 10) == 0)

{

MoveObject(Poort,268.6964,1866.9213,8.6094);

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu gesloten.");

return 1;

}

if (strcmp("/ad", cmdtext, true, 10) == 0)

}

DestroyObject(Poort);

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu vernietigd.");

return 1;

}

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.