Jump to content
Posted
comment_791421

Hallo beste mensen

ik heb voor gta san andreas een code gemaakt waardoor je met de taxi kan.

Maar helaas verschijnt die taxi maar op een plaats en daar moet je dan staan

om met de taxi te kunnen :bonk: is er een code en zoja welke om er voor te zorgen

dat de taxi, waar je dan ook mag zijn, vlak bij jou verschijnt

Featured Replies

comment_791743
Hallo beste mensen

ik heb voor gta san andreas een code gemaakt waardoor je met de taxi kan.

Maar helaas verschijnt die taxi maar op een plaats en daar moet je dan staan

om met de taxi te kunnen :bonk: is er een code en zoja welke om er voor te zorgen

dat de taxi, waar je dan ook mag zijn, vlak bij jou verschijnt

Misschien is het handiger om te laten zien welke code jezelf gemaakt hebt voor die taxi,

Dan is het voor andere mensen eenvoudiger uit te leggen hoe je dat eventueel aan kunt passen.

  • Author
comment_791925

Hiero, misschien staan er overbodige dingen in maar het werkt wel behalve dan mijn probleem

:Taxi

0001: wait 0 ms

03A4: name_thread "Taxi's"

:Taxi_load

0247: load_model #TAXI

0247: load_model #MAFFA

038B: load_requested_models

:Taxi_call

wait 0 ms

if and

00E1: player 0 pressed_key 19

00E1: player 0 pressed_key 11

004d: jump_if_false @Taxi_call

0002: jump @Taxi_come

:Taxi_come

0674: set_car_model #TAXI numberplate "CJ4LIVE"

00A5: $TAXI = create_car #TAXI at 2489.2483 -1670.0264 13.3047

0129: 12@ = create_actor_pedtype 24 model #MAFFA in_car $TAXI driverseat

Car.Angle($TAXI)= 90.0

0224: set_car $TAXI health_to 1000

0186: $TAXI_MARKER = create_marker_above_car $TAXI

wait 0

if

05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car $TAXI passenger_seat 0 5000 ms

Marker.Disable($TAXI_MARKER)

0002: jump @Taxi_drive

004D: jump_if_false @Taxi_come

:Taxi_drive

0001: wait 10000 ms

Car.DriveTo($TAXI, 1571.424, -1590.02, 13.23)

Car.SetMaxSpeed($TAXI, 13.5)

Car.SetSpeedInstantly($TAXI, 13.5)

00AE: set_car $TAXI traffic_behavior_to 4

Edited by tjerk

comment_791955
Hiero, misschien staan er overbodige dingen in maar het werkt wel behalve dan mijn probleem

:Taxi

0001: wait 0 ms

03A4: name_thread "Taxi's"

:Taxi_load

0247: load_model #TAXI

0247: load_model #MAFFA

038B: load_requested_models

:Taxi_call

wait 0 ms

if and

00E1: player 0 pressed_key 19

00E1: player 0 pressed_key 11

004d: jump_if_false @Taxi_call

0002: jump @Taxi_come

:Taxi_come

0674: set_car_model #TAXI numberplate "CJ4LIVE"

00A5: $TAXI = create_car #TAXI at 2489.2483 -1670.0264 13.3047

0129: 12@ = create_actor_pedtype 24 model #MAFFA in_car $TAXI driverseat

Car.Angle($TAXI)= 90.0

0224: set_car $TAXI health_to 1000

0186: $TAXI_MARKER = create_marker_above_car $TAXI

wait 0

if

05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car $TAXI passenger_seat 0 5000 ms

Marker.Disable($TAXI_MARKER)

0002: jump @Taxi_drive

004D: jump_if_false @Taxi_come

:Taxi_drive

0001: wait 10000 ms

Car.DriveTo($TAXI, 1571.424, -1590.02, 13.23)

Car.SetMaxSpeed($TAXI, 13.5)

Car.SetSpeedInstantly($TAXI, 13.5)

00AE: set_car $TAXI traffic_behavior_to 4

Zoals je zelf al zei staan er nogal wat overbodige dingen in, maar dat moet je dan nog maar eens opruimen.

het probleem wat jij hebt wordt veroorzaakt door het feit dat je de taxi altijd op vaste coordinaten spawned.

nl: 2489.2483 -1670.0264 13.3047

Dus als je met de player hier niet in de buurt bent, zal de taxi ver van je af spawnen, en kan de player dus niet instappen, zoals je hem verteld.

Je moet er dus voor zorgen dat de taxi niet op een vaste plek spawned, maar altijd in de buurt van de player.

Je hebt hiervoor twee mogelijkheden:

  1. Je vraagt de coördinaten van de speler op en berekent een punt 10 meter recht voor hem, en laat daar de taxi spawnen. Je loopt dan echter wel de kans dat de taxi half in een gebouw of op een andere onmogelijke positie spawned.
  2. Je vraagt de coördinaten van de speler op, en zoekt daarna de dichtstbijzijnde straat-positie op. Nadeel hiervan is dat in sommige gebieden, de afstand tot een straat nogal heel groot kan zijn. Maar dat kun je nog checken en een taxi roepen als er geen straat in de buurt is, is in de werkelijke wereld ook een tamelijk zinloze actie.

Tips:

  • Voor het opvragen van een dichtstbijzijnde "straat-positie" kun je opcode 02C1 gebruiken.
  • Je moet dan wel eerst de positie van de player opvragen, dit doe je d.m.v. opcode 00A0 op de $PLAYER_ACTOR

Daarna moet je natuurlijk ook nog iets soortgelijks verzinnen voor de plek waar de taxi naartoe moet rijden, want die heb je nu ook als coördinaten in je code staan, Maar dat is een beetje afhankelijk van wat je met de mod wilt gaan doen :).

  • Author
comment_792170

Bedankt :tu: ik zal morgen gelijk beginnen :zz:

Edit:

hmm. ik heb wel deze twee regels:

00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3

02C1: store_to 119@ 120@ 121@ car_path_coords_closest_to 116@ 117@ 118@

maar ik weet niet hoe ik dat in mijn code kan verwerken.

iemand wel??

Edited by tjerk

comment_792917

Je zou in jou code deze regel :

00A5: $TAXI = create_car #TAXI at 2489.2483 -1670.0264 13.3047

Kunnen vervangen door de volgende code:

00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $PLAYER_X $PLAYER_Y $PLAYER_Z
02C1: store_to $TAXI_X $TAXI_Y $TAXI_Z car_path_coords_closest_to $PLAYER_X $PLAYER_Y $PLAYER_Z
00A5: $TAXI = create_car #TAXI at $TAXI_X $TAXI_Y $TAXI_Z

Je moet bij die opcodes dus wel de juiste variabelen gebruiken. Je kunt ze natuurlijk ook anders noemen...

Succes.

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.