Jump to content
Geplaatst:
comment_793517

Games maken in de eerste weken wel in de miljoenen winst.

Sommige breken records, maar het huidige is wel erg groot.

Wat denken jullie, zal GTA4 dat record breken, lees wel alles over het juidige record hieronder voor je reageert..

Halo 3 is een doorslaand succes voor Microsoft. Op de eerste verkoopdag in de VS brak de game alle verkooprecords. Er gingen op de eerste dag voor $180 miljoen aan Halo 3-games over de toonbank. Door Halo 3 wordt Microsofts amusementsdivisie eindelijk winstgevend.

Gamers logden massaal in op Microsofts Xbox Live-dienst waardoor de dienst tijdelijk plat ging. In de eerste 20 uur na de lancering gingen meer dan een miljoen Xbox Live-leden online de strijd met elkaar aan.

Halo 3 breekt niet alleen het verkooprecord van zijn voorganger ($125 miljoen op de eerste dag) maar ook het record van de film Spider-man 3 die op de eerste dag $60 miljoen aan bioscoopkaartjes verkocht.

Halo 3 is belangrijk voor Microsoft omdat de game niet alleen de miljoenen kostende amusementsdivisie winstgevend moet maken, maar ook omdat het de marktdominatie van Sony moet doorbreken.

Ook de voorganger Halo 2 maakte een record van $125 miljoen dat nu dus overschreven is.

LET OP: Alleen in de VS is dit record gelegd.

Moet je nagaan over de hele wereld.

Zal wel rond de 250/300 miljoen liggen.

Dus hoge eisen voor GTA4 dan als ze het record willen verbreken.

Ikzelf: Denk het niet, kan wel dichtbij komen, maar je weet ook niet holang GTA4 in ontwikkeling is, wat ik weet is dat Halo 3 al in productie was toen Halo 2 nog niet uit was, in 2005 was het al speelbaar!

Maar je weet het nooit..

Bewerkt: door Follow

• Reacties 57
  • Bezichtigingen 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Breekt GTA4 de record? 107 leden hebben gestemd

1. 1. Breekt GTA4 de record?

• Ja, denk het van wel.
      65
    • Weet het niet, word moeilijk.
      32
    • Nee, het huidige is te hoog.
      9

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_795570
Alles gaat de kant van GTA IV op , alle games worden steeds meer en worden next-gen , GTA IV zal vast niet de enige game met succes zijn.

Maar ik denk wel dat GTA IV voor de meeste gamers een droom die werkelijkheid word.

Er zijn miljoenen mensen die de game willen kopen, ook alleen als je kijkt naar de bezoekers toen de eerste trailer te zien was van GTA IV, de site kon het niet aan. Het lijkt me dan nogal logisch dat veel mensen die gekeken hebben, of ze hem kopen lijkt me niet zeker. Maar in iedergeval ik denk dat erg veel mensen GTA IV zullen kopen, of het geldrecord verbroken word dat zullen we moeten afwachten lijkt mij. :Y

mvg,2fast{0}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_796108
Nou ik denk dat het wel moeilijk word , want Mafia 2 ziet er ook geweldig uit! :Y

ja maar die komt nog later uit dan GTA IV en dit gaat over de 1e week na de release.

Greetz,

Black Force

Bedoel je van Halo 3 die 180 miljoen in 1 week?

Het is eigenlijk binnen de 24 uur, ALLEEN in de VS.

Ik las laast ook dat de persoon die GTA IV wou verbieden ook al Halo 3 wou verbieden, die kerel is gek om een spel gewoon even te verbieden.

Geplaatst:
comment_798289

Denk er wel aan dat de verschillende versies van het spel voor playstation, x-box en pc op verschillende data uit komen. Ik denk dus niet dat ze het record zullen verbreken.

Geplaatst:
comment_798870
Denk er wel aan dat de verschillende versies van het spel voor playstation, x-box en pc op verschillende data uit komen. Ik denk dus niet dat ze het record zullen verbreken.

de xbox360 en de playstation3 versie zullen op de zelfde datum gelanceerd worden. en de computer versie is nog niet bevesigd of hij komt.

Geplaatst:
comment_798895

Ik weet het niet, wordt zeer moeilijk.

Halo 3 is een grote titel, met een goeie voorganger (Halo 1 heeft nooit veel publisische attentie gehad, vind ik) en daarbuiten heeft hij een Live functie en is hij alleen verkrijgbaar op de 360. Maar dat moet dan misschien wel weer een positieve blik geven aangezien GTA4 op de 360 en PS3 tegelijk uitkomen..

Nogmaals, wordt moelijk, maar lijkt me wel mogelijk. :engel:

• 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_904154

Ik denk van wel !! GTA IV is een enorm succes!! Zo'n Hype heb ik nog nooit meegemaakt.

Natuurlijk maakt GTA IV een enorm record met winst, op dit forum hebben we ongeveer 65,000 leden?

Waarvan zeker wel 10,000 a 15,000 Ps3's of XBox360's zijn gekocht. ( Misschien wel meer )

Iedereen wie op dit forum zit is enorm GTA verslaafd en kopen IV, dus alleen aan dit forum, word er ongeveer al 15,000 GTA IV's gekocht.

En dan praten we nog niet eens over héél Nederland.

Dus ik heb er veel vertrouwen in dat IV een enorm succes wordt, zowel in Nederland, maar ook in andere landen.

Swiggers :cya:

Bewerkt: door swiggers

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.