Jump to content
Geplaatst:
comment_73398

De oorzaak als Vice City vast loopt en als je veel auto's hebt geinstalleerd dan is dat dat komt door de vele nieuw auto's die in Vice City zitten, Rockstar games heeft voor Vice City de engine een beetje aangepast en daardoor kan die nieuwe auto's die vele mb's groot zijn niet aan terwijl dat bij GTA 3 wel kon, daarom zijn de auto's in vice city dus ook niet zo mooi, ze zijn maar 60 tot 80 kb groot terwijl de meeste nieuwe auto's 1 tot 2 mb groot zijn.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_73542

Ik vemoed eerder dat het probleem is dat de graphische kaart een heleboel van die high-poly auto's niet aankan. De auto's die standaard in VC zitten, zijn inderdaad redelijk simpel van opzet in vegelijking met sommige downloadable auto's.

Dit lijkt voornamelijk gedaan te zijn, om het spel op bescheiden hardware ook nog te laten draaien. De meeste mensen die klagen over VC crashes met veel gemodde auto's draaien meestal op systemen die dicht tegen de minimum-eisen aanliggen.

Alhoewel ook zwaardere systemen wel op de knieen te krijgen zijn als je veel zeer complexe auto's in het spel brengt.

Moddelers die dat soort auto's releasen weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn. Vaak zijn het kant en klare auto's uit andere spellen, die overgezet zijn, zonder na te denken over de omvang.

Het is juist de kunst, om een auto er goed uit te laten zien bij een beperkte omvang van de files.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_74061
Ik vemoed eerder dat het probleem is dat de graphische kaart een heleboel van die high-poly auto's niet aankan. De auto's die standaard in VC zitten, zijn inderdaad redelijk simpel van opzet in vegelijking met sommige downloadable auto's.

Dit lijkt voornamelijk gedaan te zijn, om het spel op bescheiden hardware ook nog te laten draaien. De meeste mensen die klagen over VC crashes met veel gemodde auto's draaien meestal op systemen die dicht tegen de minimum-eisen aanliggen.

Alhoewel ook zwaardere systemen wel op de knieen te krijgen zijn als je veel zeer complexe auto's in het spel brengt.

Precies de auto's zijn dus niet zo groot omdat de hardware van de ps2 het niet aan kan, en omdat Vice City groter is dan gta 3 hebben ze de auto's minder mooi moeten maken om het spel toch nog steeds snel te laten draaien.

Maar voor de PC heeft het dus niks te maken met je hardware omdat de Vice City engine het gewoon zelf niet aankan.

Geplaatst:
comment_74165

ER bestaat wel een tool "limit_adjuster" van SteveM, waarmee je onder anderen, de "streaming memory" kunt aanpassen. Daardoor schijn je wel meer te kunnen toevoegen, maar ook dat is natuurlijk beperkt.

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, want ik ben niet zo'n auto-downloader, ik houd meer van Mission mods en "total conversions"..

Ik zal een link naar Joriz sturen zodat hij 't in de datebase kan opnemen.

Geplaatst:
comment_78205

ow, maar ik had maar 2 nieuwe auto gedownload had ik er ingezet!

de eerste was een nieuwe moter

de tweede een sqat

de moter deei het, maar de sqat niet! help!

Geplaatst:
comment_78526

Het kan natuurlijk ook komen door een fout in de mod zelf, of door een probleem bij de installatie.

Mijn instelling is altijd, doet een mod het niet, dan kijk ik de readme nog een keer goed na. Als ik zeker weet dat ik alles goed gedaan heb, zet ik de back-ups terug, en gooi de mod weg. Ik zoek gewoon een andere :)

Geplaatst:
comment_80165
Het kan natuurlijk ook komen door een fout in de mod zelf, of door een probleem bij de installatie.

Mijn instelling is altijd, doet een mod het niet, dan kijk ik de readme nog een keer goed na. Als ik zeker weet dat ik alles goed gedaan heb, zet ik de back-ups terug, en gooi de mod weg. Ik zoek gewoon een andere

Er zijn een readme bij hij zei bla bla bala.... ik heb het zo gedaan wat daar in stond maar het werkte niet.. <_<

IK denk gewoon een fout in de mod!

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_87309

ik heb iets meer dan 15 voetuigen ingame,en heel soms hangt ie (valt goed mee)

ik merkte wel toen ik een TXD van 20mb gebruikte dat mijn omgeving vervaagde,nu is het goed om te horen dat SA daarop voorzien is :)

Geplaatst:
comment_87333

Tja, als je een game gebruikt voor dingen waarvoor hij niet gemaakt is ( 20 MB is wel heel veel meer dan R* gebruikt voor een texture) kun je problemen verwachten.

Hoezo denk je te weten dat SA daar geen problemen mee heeft ?

Geplaatst:
comment_87795

Dit is de manier waarop geruchten geboren worden..( volgens mij heb ik ergens horen zeggen ...... )

Ik verwacht namelijk helemaal niet dat er ondersteuning voor veel extra gemodde auto's in SA zit. Waarom zou R* de moeite nemen om ondersteuning in te bouwen voor dingen die ze niet gebruiken. Als die ondersteuning er wel was, hadden ze vast zelf ook wel meer gedetaileerde auto's gebruikt.

Geplaatst:
comment_87985
Dit is de manier waarop geruchten geboren worden..( volgens mij heb ik ergens horen zeggen ...... )

Ik verwacht namelijk helemaal niet dat er ondersteuning voor veel extra gemodde auto's in SA zit. Waarom zou R* de moeite nemen om ondersteuning in te bouwen voor dingen die ze niet gebruiken. Als die ondersteuning er wel was, hadden ze vast zelf ook wel meer gedetaileerde auto's gebruikt.

en is er dan nog niemand die zelf die onderstuening weet te verandern? ,ik heb zelf 70MB niewe auto´s geinstaleerd (50 auto´s) alles draait prima, 2 min later unhandle exepticion ofzoiets,

prullebak in die handel ;)

Geplaatst:
comment_88219

Wat wil je de prullebak ingooien?

Vice-City? omdat het geen 70MB aan extra auto's ondersteund

De gemodde auto's? omdat jij er zonodig 50 tegelijk moet instaleren

Je hardware? omdat het al de exra power niet kan leveren

De bedoeling van dit topic was volgens mij juist om aan te geven dat VC inderdaad kan crashen als je mods toevoegt, maar dat je dit wel enigzins zelf in de hand hebt, door goed in de gaten te houden hoeveel en hoe complexe dingen je toevoegt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.