Jump to content
Geplaatst:
comment_795489

Moeite met geschiedenis vragen? Geen idee wat de 80 jarige oorlog was, de voc of hoe het feodalisme in elkaar stak? In dit topic kun je vragen stellen mbt het vak Geschiedenis. Hier geld ook weer, hulp/uitleg kun je krijgen, kant en klare antwoorden niet!

• Reacties 56
  • Bezichtigingen 5.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1225039
Wat betekend Seppuku eigelijk? Zelfmoord?
Seppuku is een bepaalde vorm van rituele zelfmoord. De oude Japanners zagen dit als een manier om hun eer te behouden wanneer ze bijvoorbeeld in handen van de vijand waren gevallen. Ze staken dan een zwaard door hun buik. Lees er meer over op WikiPedia (nl).

Het exacte verschil tussen seppuku en harakiri is me trouwens niet helemaal duidelijk. Volgens de Nederlandse pagina is het hetzelfde, volgens de Engelse pagina is Seppuku de meer officiële term en werd het gepleegd door Samurai, terwijl harakiri door het 'gewone' Japanse volk werd gebruikt.

Bewerkt: door K.O.

• 5 years later...
Geplaatst:
comment_2260784

Morgen proefwerk geschiedenis. :puh: Makkelijkheid of moeilijkheid is eigenlijk niet echt van toepassing op geschiedenis: wat gebeurd is, is gebeurd. Het hangt helemaal af van je leerkracht. :puh:

Geplaatst:
comment_2260797

Morgen proefwerk geschiedenis. :puh: Makkelijkheid of moeilijkheid is eigenlijk niet echt van toepassing op geschiedenis: wat gebeurd is, is gebeurd. Het hangt helemaal af van je leerkracht. :puh:

Succes, ik weet al gewoon heel veel, dus dat scheelt enorm

Geplaatst:
comment_2261719

Met geschiedenis heb ik altijd hetzelfde. Ik vind het bij sommige onderwerpen leuk om erover te lezen, maar niet om iets tien keer te moeten lezen omdat je alle details moet onthouden voor een toets.

Geplaatst:
comment_2261770

Ik vind Geschiedenis een van de makkelijkste vakken op school.

Bijna alle toetsen vond ik wel makkelijk, en vervolgens haal ik een dikke cijfer, en daar was ik trots op.

En nu zijn wij bij het hoofdstuk: "voor de oorlog" En dat gaat over de Eerste Wereldoorlog, en de crisisjaren van de jaren "30.

Geplaatst:
comment_2261790

Heb examen gedaan in Geschiedenis op het havo, mijn onderwerpen waren de 80 jarige oorlog en de Verenigde Staten. Niet de leukste onderwerpen, maar ook niet saai. Over het algemeen vind ik Geschiedenis wel een van de meeste interessante vakken. Komt vooral omdat de docent het mooi kan vertellen, goede docenten in overvloed omdat Geschiedenis het meest gewilde vak is voor een docentenopleiding.

Nu zit ik op het vwo en ik merk wel dat het vak dieper op de stof in gaat. Als ik ga vergelijken met de hoeveelheid/moeilijkheid van stof op het havo en vwo is geschiedenis toch wel het meest verandert. De onderwerpen blijven in ieder geval leuk. Er wordt wel vaak makkelijk over het vak gedacht, maar goed uit je woorden komen is erg belangrijk.

Geplaatst:
comment_2261796

Ik voel me oud wanneer ik zeg dat mijn laatste geschiedenis les alweer 8 jaar geleden is :$

Ouwe! Al is het voor mij 10 jaar geleden :puh: in havo 3 voor het laatst geschiedenis gehad denk ik. Daarna deed ik Natuur en Gezondheid als profiel, daar zat geen geschiedenis in :). Maar geschiedenis kon mij nooit boeien, haalde wel prima cijfers, maar het was puur stampwerk eigenlijk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.