ik heb een heel erg groot probleem. Nu heb ik laatst mijn eigen stad gecreeerd met Sa-Mp. Hierin rijdt dus een metro. Je kunt er ook missies doen etc. De eerst missie luidt: Haal pakje daar op en breng daarheen. Qua missie niet moeilijk. In deze missie maak je kennis met de metro, die je vaak zult moeten gebruiken (auto's zijn namelijk erg duur in mijn stad). Hierbij moet je allereerst naar het station toe lopen. Daarvoor verschijnt een marker als je deze missie start. Ok, daar ga ik heen. Alles goed en wel, ik loop naar beneden, om de metro te nemen. Dan, als je dichtbij bent (dit ziet Sa-Mp met behulp van een om de fractie van een seconde getimede update) krijg je een checkpoint te zien, voor de metro. Je krijgt ook een stationsnummer(rauw) aangewezen, dat het nummer van het station is. Dit heet SubwayN. Bij station 1 staat er dus zodra je dichtbij komt, in de code:
SubwayN = 1; (bij station 1).
Vervolgens, als je deze maker instapt, checkt hij je N nummer (in dit geval 1) en zet hij daarbij een Y nummer. Je bent nu dus een SubwayY = 1; . Nu kun je met een command kiezen naar welk station je gaat. Als je weer wegloopt, krijg je weer N en Y 0. Maar er zit ergens een fout, die ik maar niet kan vinden (en verscheidene mensen die ik heb geraadpleegd ook niet). Namelijk, als je dichtbij komt, zie je de checkpoint wel, maar raar genoeg krijg je geen N nummer aangewezen, terwijl dit wel in de code staat. Als je dan dus erin loopt, en een command invoert, krijg je de melding dat je niet op een station bent. Het ligt in ieder geval niet aan de Y benoeming, dat heb ik al gechecked met een /GetN functie. Daarbij blijft hij 0 (dus hij komt niet toe aan Y benoeming). Echter, als ik wat rommel met de returns in deze public UPDATE () , dan kan ik het soort van fixen. Als ik er nu heenga, doet alles het perfect. Alles verschijnt, ik krijg keurig netjes een N aangewezen, de commands werken. Dit had ik allereerst. Tot ik tot de pijnlijke ontdekking kwam, dat alleen id 0 deze checkpoints te zien zou krijgen. Dus ik zou als enige het kunnen gebruiken. Dat heeft uiteraard geen zin. Dus zou iemand mij kunnen vertellen wat de fout is? GRaag het eerst testen voordat je antwoordt, want ik heb al zoveel mogelijkheden getest, dat het waarschijnlijk is dat hij het niet perfect zal (al ziet het er goed uit). Ik zou het erg op prijs stellen!
Ik heb deze hulp erg nodig, en ook erg snel nodig! Dus reageer aub voor morgenavond, want mijn hele gamemode rust op dit soort functies! Als dit niet wordt opgelost, is de hele gemakte stad (waar ik ongeveer 10 uur aan heb gewerkt) nutteloos.
Hallo beste lezer,
ik heb een heel erg groot probleem. Nu heb ik laatst mijn eigen stad gecreeerd met Sa-Mp. Hierin rijdt dus een metro. Je kunt er ook missies doen etc. De eerst missie luidt: Haal pakje daar op en breng daarheen. Qua missie niet moeilijk. In deze missie maak je kennis met de metro, die je vaak zult moeten gebruiken (auto's zijn namelijk erg duur in mijn stad). Hierbij moet je allereerst naar het station toe lopen. Daarvoor verschijnt een marker als je deze missie start. Ok, daar ga ik heen. Alles goed en wel, ik loop naar beneden, om de metro te nemen. Dan, als je dichtbij bent (dit ziet Sa-Mp met behulp van een om de fractie van een seconde getimede update) krijg je een checkpoint te zien, voor de metro. Je krijgt ook een stationsnummer(rauw) aangewezen, dat het nummer van het station is. Dit heet SubwayN. Bij station 1 staat er dus zodra je dichtbij komt, in de code:
SubwayN = 1; (bij station 1).
Vervolgens, als je deze maker instapt, checkt hij je N nummer (in dit geval 1) en zet hij daarbij een Y nummer. Je bent nu dus een SubwayY = 1; . Nu kun je met een command kiezen naar welk station je gaat. Als je weer wegloopt, krijg je weer N en Y 0. Maar er zit ergens een fout, die ik maar niet kan vinden (en verscheidene mensen die ik heb geraadpleegd ook niet). Namelijk, als je dichtbij komt, zie je de checkpoint wel, maar raar genoeg krijg je geen N nummer aangewezen, terwijl dit wel in de code staat. Als je dan dus erin loopt, en een command invoert, krijg je de melding dat je niet op een station bent. Het ligt in ieder geval niet aan de Y benoeming, dat heb ik al gechecked met een /GetN functie. Daarbij blijft hij 0 (dus hij komt niet toe aan Y benoeming). Echter, als ik wat rommel met de returns in deze public UPDATE () , dan kan ik het soort van fixen. Als ik er nu heenga, doet alles het perfect. Alles verschijnt, ik krijg keurig netjes een N aangewezen, de commands werken. Dit had ik allereerst. Tot ik tot de pijnlijke ontdekking kwam, dat alleen id 0 deze checkpoints te zien zou krijgen. Dus ik zou als enige het kunnen gebruiken. Dat heeft uiteraard geen zin. Dus zou iemand mij kunnen vertellen wat de fout is? GRaag het eerst testen voordat je antwoordt, want ik heb al zoveel mogelijkheden getest, dat het waarschijnlijk is dat hij het niet perfect zal (al ziet het er goed uit). Ik zou het erg op prijs stellen!
Het deel van de code waar het om gaat:
Misschien wil je mijn hele script inzien, zodat je het zelf kunt testen (doe dit aub). Dat kan door hem
hier
te downloaden.
Ik heb deze hulp erg nodig, en ook erg snel nodig! Dus reageer aub voor morgenavond, want mijn hele gamemode rust op dit soort functies! Als dit niet wordt opgelost, is de hele gemakte stad (waar ik ongeveer 10 uur aan heb gewerkt) nutteloos.
As Melhoras,
NeoSyp