Jump to content
Posted
comment_797634

Hallo, ik heb een vraag namelijk:

Hoe kun je met een auto met de .txd precies binnen de lijntjes werken als je een paintjob wilt maken?

Net zoals Noedel die maakt auto's bijv. een Lancer maar ik snap dus niet, hoe weet je precies dat je tussen de lijntjes werkt en op die juiste plaats tekst of afbeeldingen zet?

Featured Replies

comment_797781

Als je alleen de textures en paintjobs van een auto verandert, maar niet het model zelf, kun je gewoon de originele ongemodde texture nemen en die wijzigen in Paint of beter. Dan weet je precies welk deel waar op de auto komt.

Bij een zelfgemodde auto moet je dit in 3D Studio Max bekijken dacht ik; bepalen wat waar moet.

comment_798039

Jazeker, als er geen paintjob bestaat voor een wagen, moet je alleereerst

een paintjob maken en dan een wagen in een 3d prog importeren.

Dan een nieuwe texture geven, om SA makkelijk te kunnen laten herkennen welke de

paintjob is, moet je de naam gebruiken zoals dit:

remapealphabody

Dat is een voorbeeld, in bijvoorbeeld Elegy.txd zie je remapeelegy1.

Dat is dus de paintjob.

Maar eigen paintjob maken voor een wagen die geen paintjob(s) heeft, is dat wel moeilijk.

Want je moet de paintjob op hun plaats uv-mappen, stel je voor, een origineel wagen

heeft normaal 2170 polys, 2170 heh, je moet dan één voor één selecteren.

Dan moet je ook nog eens kijken of je niet de binnenkant per ongeluk textuurt.

En trouwens, heb je ervaring met een 3d prog?

En wel alleen met Zmodeler of 3D studio max?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.