October 21, 200718 yr Hallo, Ik ben een profielen site aan het programmeren, en ik ben nu bezig dat je profile.php?id=1 doet. Maar nu moet ik het getal 1 een variable maken. Hoe moet ik dat doen? ik gebruik: if (strtolower($_GET['id'])) { ik ken ook: switch (strtolower($_GET['id'])) Alvast bedankt
October 21, 200718 yr Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken.. Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Edited October 21, 200718 yr by Le MrG
October 21, 200718 yr Author Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken..Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Wat jij mij net vertelde weet ik al. Maar, het is niet de bedoeling dat ik elk id als een case moet gaan zetten. Hij moet zelf kijken: "Oh het getal is die, en dan moet ik dat getal 'onthoude' " Jij zegt: "kan je beter geen site maken", ik kan redelijk coden alleen dat getal zelf laten checken is nieuw voor mij.
October 21, 200718 yr Author Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken..Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Wat jij mij net vertelde weet ik al. Maar, het is niet de bedoeling dat ik elk id als een case moet gaan zetten. Hij moet zelf kijken: "Oh het getal is die, en dan moet ik dat getal 'onthoude' " Jij zegt: "kan je beter geen site maken", ik kan redelijk coden alleen dat getal zelf laten checken is nieuw voor mij. Kheb het al. Opgelost
Hallo,
Ik ben een profielen site aan het programmeren, en ik ben nu bezig dat je profile.php?id=1 doet.
Maar nu moet ik het getal 1 een variable maken.
Hoe moet ik dat doen?
ik gebruik:
if (strtolower($_GET['id'])) {ik ken ook:
Alvast bedankt