Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_808848

Dit moet trouwens in het scripting sub-fora van SA:MP en wij zijn geen slaafjes van je die alles voor je gaan maken trouwens :Y

Maar ik wil je wel op weg helpen zo leer jij er trouwens het meeste van je zal de functie AddStaticPickup of CreatePickup moeten gebruiken en dan ook nog de CallBack OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) je zal dus iets krijgen als:

// De regel hieronder zet je na je DEFINES en includes.
weaponPickup = CreatePickup (1242, 2, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191); // 1242 is armor id je

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
 switch(pickupid) 
 {
	 case weaponPickup:
	 {
		 GivePlayerWeapon(playerid , 26, 500);
	 }
 }

 return 1;
}

Je kan trouwens GivePlayerWeapon gebruiken om mensen een wapen te geven...

Bewerkt: door Argon

Geplaatst:
comment_808887

Daar zitten nog behoorlijk wat fouten in hoor:

- je vergeet weaponPickup te defineren

- 'case' kan alleen numerieke waarden volgen

- je maakt een armour pickup, maar je krijgt een shotgun

- CreatePickup moet niet bovenaan het script, maar bij OnGameModeInit()

Bovenaan het script:

new MinigunPickup;

Bij OnGameModeInit() :

(Ik gebuik nu als pickup een houten doos (id = 1271)

MinigunPickup = CreatePickup (1271, 3, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191);

En Onderaan:

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{

if(pickupid == MinigunPickup)
{
GivePlayerWeapon(playerid , 38, 200);  // minigun heeft id 38
}

return 1;
}

Geplaatst:
comment_808890

- je vergeet weaponPickup te defineren

- 'case' kan alleen numerieke waarden volgen

- je maakt een armour pickup, maar je krijgt een shotgun

- CreatePickup moet niet bovenaan het script, maar bij OnGameModeInit()

weaponPickup ben ik inderdaad vergeten (komt omdat ik laatste tijd weer meer PHP script), een switch kan trouwens wel id's van vehicles, menus, pickups, ... bevatten ;) ik vindt dat hij zelf ook wel de id's kan zoeken... als je hem alles voorgeschoteld geeft is er ook niets aan en leert hij niets. CreatePickup kan trouwens ook bovenaan dat maakt niets uit maar het komt er inderdaad op neer dat de variabele vanboven gedefinieerd word.

Geplaatst:
comment_808939
weaponPickup ben ik inderdaad vergeten (komt omdat ik laatste tijd weer meer PHP script), een switch kan trouwens wel id's van vehicles, menus, pickups, ... bevatten ;) ik vindt dat hij zelf ook wel de id's kan zoeken... als je hem alles voorgeschoteld geeft is er ook niets aan en leert hij niets. CreatePickup kan trouwens ook bovenaan dat maakt niets uit maar het komt er inderdaad op neer dat de variabele vanboven gedefinieerd word.

case kan id's volgen ja...niet namen die je zelf aan objecten/voertuigen en pickups hebt toegewezen

Maar heb je heb je het geprobeert dan?

Ik wel:

Dit krijg je met CreatePickup bovenaan:

error 010: invalid function or declaration

en met dit in het script...

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
 switch(pickupid)
 {
	 case weaponPickup:
	 {
		 GivePlayerWeapon(playerid , 26, 500);
	 }
 }

 return 1;
}

...dan krijg je:

error 008: must be a constant expression; assumed zero

Die error gaat over de de regel

"case weaponPickup:"

Als je hier 'weaponPickup' vervangt door '0' dan krijg je geen errors....

(alleen de warning "symbol is assigned a value that is never used: "weaponPickup""

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_808960

Excuses :Y Ik was wat verward met PHP zoals ik al zij aangezien daar niet getilt word aan verschillende data types enzo. Dus daar kan je bijvoorbeeld perfect doen:

if('1' == 1)

Dat zou dus in PHP true geven en in PAWNO false :N Maar nogmaal mijn excuses :$

Geplaatst:
comment_810325
Topic kan closed

Ook de regels zeker niet gelezen? ^_^

Gedragsregels

Ongewenst gedrag:

[...]

-Vragen om een "slotje" of ander moderator gedrag.

[...]

Een topic zoals dit sluiten is nergens voor nodig omdat iemand anders misschien nog wel een vraag heeft wat betreft dit onderwerp.

Bewerkt: door Sandra18[NL]

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_878865

hoe vind je een pickup model id dan? ik wil bijvoorbeeld van een "houten doos" een minigun maken ofzo...

Bewerkt: door rob-v-c

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.