Jump to content
Geplaatst:
comment_76053

Ik had het idee om een topic aan te maken waarin alles komt te staan over de main.scm en de bijzaken ervan.Zodat er niet teveel topics aan dit onderwerp word besteed.Als PatrickW of andere mods het goed vinden.Hier kun je vragen stellen over de Main.scm,opcodes geven en andere dingen.

Postaldude

  • Reacties 147
  • Bezichtigingen 9.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_83010

Ik heb alles nog ff heel simpel gedaan. Ik heb nog niet gezegd wanneer de camera moet stoppen enzo. Dat komt allemaal nog. Maar de cameral wil niet bewegen. Hoe kan ik dit oplossen?

Dit heb ik:

:LabelLOL1 
0001: wait 0 ms 
00D6: if 0
00E3:   player $PLAYER_CHAR  0 ()near_point  80.0 -849.8 radius  1.5  1.5
004D: jump_if_false ££LabelLOL1
0004: $TIM1 =  -1194.749 ;; integer values 

:LabelLOL2   
0001: wait 50 ms
015F: set_camera_position  763.046 $TIM1 65.832  0.0  0.0  0.0
0160: point_camera  638.967 -1074.984 45.832  2
0008: $TIM1 += 1;; integer values
0002: jump ££LabelLOL2

Alvast bedankt

Geplaatst:
comment_83216

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat jouw $TIM variabele een integer is, terwijl de parameter van de set_camera opcode een floating-point waarde moet zijn.

Als je het zo doet:

:LabelLOL1
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
00E3:   player $PLAYER_CHAR  0 ()near_point  80.0 -849.8 radius  1.5  1.5
004D: jump_if_false ££LabelLOL1
$TIM1 =  -1194.749;; integer values

:LabelLOL2  
0001: wait 50 ms
015F: set_camera_position  763.046 $TIM1 65.832  0.0  0.0  0.0
0160: point_camera  638.967 -1074.984 45.832  2
$TIM1 += 1.0;; integer values
0002: jump ££LabelLOL2

Zoekt de mission builder zelf de juiste opcode voor die twee opcode's uit, omdat hij aan de '.' kan zien dat het om floating-point waardes gaat.

Dit kan de mission-builder voor alle assignments en rekenkundige opcodes.

Nu zou het beter moeten werken....

Geplaatst:
comment_83850

Voor Carnaval...Ik denk nog wel een weekje eerder.

Maar ik heb nog een klein vraagje:

Ik wil een corona in VC plaatsen. Daarvoor zet ik deze regel in mijn missie:

024F: create_corona  4.0  5  0 with_color  0  200  200 at_point 625.247 -680.859  13.859

Maar er kom geen Corona ingame :(

Geplaatst:
comment_83940

Ik zie er zo geen fout in, als het goed is zou er een groene, achthoekige corana zonder lensflare op de opgegeven lokatie.

Weet je zeker dat je op de goede plek kijkt? ( dus zijn de coordinaten zeker goed ? )

Geplaatst:
comment_84115

Ik weet zeker dat de coord goed is...Maarja daar kijk ik later nog wel even naar...Ik gebruik wel andere dingen i.p.v. corona's

Geplaatst:
comment_84557
Haha de ene mod legt het de andere uit.. :puh::D :lol:

Wat is daar LOL aan? Net of dat mods ALLES moeten weten <_<

Geplaatst:
  • Auteur
comment_86052

Mja een leraar kan toch ook minder weten dan een kind?

Modders leren elkaar dingen maar omdat Patrick meer weet(denk ik) vragen we het aan hem.

Postaldude

Geplaatst:
comment_86519

Nog een vraagje...Ik wil voor GTA Revolution de naam van de Save veranderen...(is normaal altijd de laatste missie die je gehaald hebt.) Hoe kan ik dit doen?

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_92148

heej, mensen, als ik een auto in VC wil veranderen met de missionbuilder 1.3, dan geeft ie als ik op F7 druk om em te compileren (wat dat ook is) een melding:

The number of conditions doesnt match the IF command parameter. en als ik hem dan opsla, de main.scm weer open en kijk op de plaats waar ik de auto had veranderd, staat er gewoon weer wat er normaal stond. Weet iemand wat ik moet doen om de auto er gewoon te plaatsen?

oja, dit is de regel die ik heb gemaakt, misschien dat het helpt om de fout te vinden: 014B: $testauto = init_parked_car_generator #HOTRING 8 8 0 alarm 50 door_lock 0 0 10000 at -1171.549 -955.159 13.887 angle 270.50

014C: set_parked_car_generator $testauto cars_to_generate_to 101

Bewerkt: door fa_leuk_en_lollig

Geplaatst:
comment_92229
Nog een vraagje...Ik wil voor GTA Revolution de naam van de Save veranderen...(is normaal altijd de laatste missie die je gehaald hebt.) Hoe kan ik dit doen?

Ik had je vraag gemist, dat lukt nog wel eens met die pinned topics :)....

De naam van de save file bepaal je met:

0318: set_latest_mission_passed "COL_1" ;; Treacherous Swine

Normaal gesproken wordt dit gedaan na elke missie, vandaar de de opcode naam.

De parameter, in dit geval "COL_1", is een key-value in de GXT file.

@fa leuk en lollig:

Da's een bekend probleem, er zit namelijk een foutje in de main.scm.

De mission builder controleerd op dit punt de syntax schijnbaar beter dan de tooling van R* zelf :D

Je moet gewoon de verandering die de compiler in de foutmelding doorvoeren ( iets van 23 in 24 veranderen ( of andersom) ).

Je kunt ook onder het menu "compiler" de "if commands check" uitschakelen.

Dat controleerd ie gewoon niet meer en gaat alles ook goed.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.