Jump to content
Geplaatst:
comment_76053

Ik had het idee om een topic aan te maken waarin alles komt te staan over de main.scm en de bijzaken ervan.Zodat er niet teveel topics aan dit onderwerp word besteed.Als PatrickW of andere mods het goed vinden.Hier kun je vragen stellen over de Main.scm,opcodes geven en andere dingen.

Postaldude

  • Reacties 147
  • Bezichtigingen 9.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_103534

oki is goed...nu mijn volgende vraag hoe kan ik maken dat je in een roze marker gaat en dat dan een missie start? ik heb zlef al wat gepruts maar dat wilt niet echt lukken

Geplaatst:
comment_103593

Als je in de bestaande R* code zoekt, zul je een heleboel kleine threads tegenkomen die o.a. een "start_mission" opcode bevatten. Deze zogenaamde mission-starter threads ( of sniffers in engels) controleren of de speler op een bepaalde plek is, waar voordien zo'n roze marker geplaats is. In dat geval wordt na een paar voorbereidende handelingen ( o.a. fade-out) de betreffende missie gestart.

Probeer deze mission-starter threads te begrijpen, en daarna dus na te bouwen.

Hiermee samenhangend is natuurlijk het maken van custom missies, doorzoek deze modding forums eens met de zoek functie om hier het een en ander over te vinden. Volgens mij is dat al een paar keer ter sprake gekomen.

Veel plezier

Geplaatst:
comment_104434

Het zal je niet verbazen, maar die code zit gewoon in de main.scm :puh:

Als je de main.scm geopend hebt met de mission builder, moet je zoeken naar de tekst "GANGMEM".

Als het goed is vindt je dit bij een name_thread opcode.

Dit is het begin van de thread die het gedrag van de bodyguard bepaald.

Ik heb een tijd geleden een overzicht gemaakt van alle threads/missies in de main.scm. Hierin staan waar iedere thread/missie voor dient.

Hij is te vinden onder "GTA ViceCity Main.scm index" op m'n website (klik op m'n handtekening)

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_111010

weet er iemand hoe je de camera op een andere plek moet laten beginnen (als je een new game begint) dan dat je figuur is, en dat ie dan naar jou toe komt? ik heb het geprobeert, maar hij start toch gewoon op dezelfde plek als je figuur.

:Label009964
03A4: name_thread "MAIN"
016A: fade  0 ()  0 ms
042C: set_total_missions_to  88
030D: set_total_mission_points_to  154
030C: set_mission_points +=  154
01F0: set_max_wanted_level_to  4
0111: set_wasted_busted_check_to  0 (disabled)
00C0: set_current_time  22  0
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 0.0 0.0
03CB: set_camera 0.0 0.0  99.99
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at -304.5 -561.1  14.0
01F5: $PLAYER_ACTOR = create_emulated_actor_from_player $PLAYER_CHAR
0417: start_mission  0

ik heb om het makelijk te houden, de begin coordinaten waarvan ik d8 dat het de beginpositie van de camara was, op 0.0 0.0 gezet, ende hoogt op 99, want als het kan, wil ik die ook veranderen

Bewerkt: door fa_leuk_en_lollig

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_117682

De reden dat er tot nu toe geen antwoord is gekomen, is waarschijnlijk omdat niemand het weet. De coordinaten die hij aanpast, lijken inderdaad de camera coordinaten te zijn, maar ik heb in ieder geval geen idee waarom je die niet ver weg kunt zetten.

@McDude: Een beetje vriendelijker kan ook wel hoor.. :angry:

Geplaatst:
comment_119061

Dit moet misschien anders:

0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at -304.5 -561.1  14.0

01F5: $PLAYER_ACTOR = create_emulated_actor_from_player $PLAYER_CHAR

Die laatste zin daaruit moet misschien anders...........van set_camera_to

Geplaatst:
comment_120570
Dit moet misschien anders:
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at -304.5 -561.1  14.0

01F5: $PLAYER_ACTOR = create_emulated_actor_from_player $PLAYER_CHAR

Die laatste zin daaruit moet misschien anders...........van set_camera_to

nee dat werkt niet ik heb ook geen idee hoe het moet

Geplaatst:
comment_120721

JO! B)

ik heb een vraagie....ik ben voor mn mod een save pickup + koop icoon aan het plaatsen nu heb ik het volgende probleem...alles werkt en lukt prima alleen de cameapositie voor het filmpje lukt mij niet :(

dit is de code:

015F: set_camera_position -1088.1 -513.9 30.2 0 0 0 
0160: point_camera -1088.1 -513.9 30 2

wat is het verschil tussen die 2 en wat kan ik ermee?

alvast bedankt, McDude

EDIT: sorry ik had niet in de gaten dat ik dubbel posten

Bewerkt: door McDude

Geplaatst:
comment_120736

Misschien maakt dit tekeningetje het je duidelijk...Ik heb een voorbeeld gepakt dat ik een camera op een huis laat richten:

post-46-1113038471.gif

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.