Jump to content
Geplaatst:
comment_76053

Ik had het idee om een topic aan te maken waarin alles komt te staan over de main.scm en de bijzaken ervan.Zodat er niet teveel topics aan dit onderwerp word besteed.Als PatrickW of andere mods het goed vinden.Hier kun je vragen stellen over de Main.scm,opcodes geven en andere dingen.

Postaldude

  • Reacties 147
  • Bezichtigingen 9.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_194246

Ik ga het morgen proberen...

Ik zit de hele dag al achter de kompjoeter en nu ben ik het zat.

EDIT:Ik heb het onder een andere save game gedaan en nu gaf hij niet een foutmelding als ik op ENTER drukte maar nu na een tijdje spelen gewoon vanzelf.

Bewerkt: door W3sl3y

Geplaatst:
comment_195017

Ik heb nu het icoontje op de juiste plek maar als ik er doorheen loop hoor ik wel zo'n geluidje maar verder niks. Ik pak hem niet op :? ?

edit: ik wou nog 3 auto's plaatsen en toen ik op F7 drukte stond er de lijn + parameter 4 is not set. Wat is parameter 4?

014B: $mo1 = init_parked_car_generator #TAXI  8  8  0 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 242.078 -1279.485 9.921   
014C: set_parked_car_generator $mo1 cars_to_generate_to 101
014B: $mo2 = init_parked_car_generator #POLICE  8  8  0 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 240.339 -1287.707 9.921 
014C: set_parked_car_generator $mo2 cars_to_generate_to 101
014B: $mo3 = init_parked_car_generator #VIRGO  8  8  0 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 236.883 -1301.946 9.662    
014C: set_parked_car_generator $mo3 cars_to_generate_to 101

Bewerkt: door marty

Geplaatst:
comment_195536

Ik begin meestal met zo'n regel (8 8 0 = -1 -1 1)

014B: $2830 = init_parked_car_generator #MONSTER -1 -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at  2489.667 -1666.415  13.64375 angle  270.0

014C: set_parked_car_generator $2830 cars_to_generate_to  101

Geplaatst:
comment_195941

Ik heb het veranderd maar ik heb nog steeds dezelfde foutmelding :cry: :

014B: $mo1 = init_parked_car_generator #TAXI  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 242.078 -1279.485 9.921   
014C: set_parked_car_generator $mo1 cars_to_generate_to 101
014B: $mo2 = init_parked_car_generator #POLICE  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 240.339 -1287.707 9.921 
014C: set_parked_car_generator $mo2 cars_to_generate_to 101
014B: $mo3 = init_parked_car_generator #VIRGO  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 236.883 -1301.946 9.662    
014C: set_parked_car_generator $mo3 cars_to_generate_to 101

Geplaatst:
comment_196310

Zoals de foutmelding al aangaf was je een parameter vergeten. In dit geval de laatste van de regel, die de richting aangeeft waarin de neus van de auto wijst.

Zoals hieronder ( ik hem maar een willekeurige hoek (175 graden ) genomen.

014B: $mo1 = init_parked_car_generator #TAXI  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 242.078 -1279.485 9.921 angle  175.0 
014C: set_parked_car_generator $mo1 cars_to_generate_to 101
014B: $mo2 = init_parked_car_generator #POLICE  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 240.339 -1287.707 9.921 angle  175.0
014C: set_parked_car_generator $mo2 cars_to_generate_to 101
014B: $mo3 = init_parked_car_generator #VIRGO  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at 236.883 -1301.946 9.662 angle  175.0   
014C: set_parked_car_generator $mo3 cars_to_generate_to 101

Geplaatst:
comment_196321

Deze melding krijg je als je ergens een 'jump', jump_if_false', 'gosub' of 'create_thread" hebt gebruikt met een label dat niet bestaat.

Geplaatst:
comment_196736

Ik heb weer een probleem want ik wou een PCJ600 en een sanchez plaatsen maar als ik naar de plek toe ga is er helemaal niks :?

014B: $mo9 = init_parked_car_generator #PCJ600  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at -341.649 -520.363 11.791 angle 90.0
014C: set_parked_car_generator $mo9 cars_to_generate_to 101
014B: $m10 = init_parked_car_generator #SANCHEZ  -1  -1  1 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at -335.811 -520.458 11.791 angle 90.0
014C: set_parkec_car_generator $m10 cars_to_generate_to 101

Bewerkt: door marty

Geplaatst:
comment_198830

ok...ik wou dus ook ff wat veranderen aan me spel.

Ik wou namelijk een savehouse toevoegen, ik heb dus alles gedaan volgens de tutorial, maar ik kreeg twee foutmeldingen.

1) De GXT editor wou het path: blablabla\TEXT\american.gxt) niet openen, ook al was die file er (ik heb het gecheckt), nja toen heb ik maar blablabla\TEXT\american.gxt geopend en die andere gewist. (ok, mss niet het slimste, maar ik wou voort, en dit was meer een test dan een final version)...anyway, toen ik wou saven in de GXT editor gaf die een foutmelding. Kan het liggen aan dat ik de verkeerde gxt geopend had? Zoja, die andere wou niet openen, aan wat kan dat liggen?

2) De tweede fout die ik tegenkwam was met het compilen van men main.scm, ik kreeg een foutmelding dat de conditions bij een bepaald label niet juist waren, ik heb de code niet meer, of geen screenshot, maar als ik het goed herriner was het een label voor de colt45, iets met reloaden dacht ik... er stond: IF 24 .... en dan wat conditions...en die foutmelding zei dat ik het moest veranderen naar 23 als 1 van de conditions juist moest zijn, of naar 3 als ze allemaal juist moesten zijn... Ik weet niet hoe dit komt, maar dit is een thread/label dat ik niet verandert/aangeraakt heb. Hoe kan het dan dat ik daar een foutmelding op krijg? Hoe voorkom ik dit? of hoe los ik het op :S

dank bij voorbaat.

Geplaatst:
comment_198831
2) De tweede fout die ik tegenkwam was met het compilen van men main.scm, ik kreeg een foutmelding dat de conditions bij een bepaald label niet juist waren, ik heb de code niet meer, of geen screenshot, maar als ik het goed herriner was het een label voor de colt45, iets met reloaden dacht ik... er stond: IF 24 .... en dan wat conditions...en die foutmelding zei dat ik het moest veranderen naar 23 als 1 van de conditions juist moest zijn, of naar 3 als ze allemaal juist moesten zijn... Ik weet niet hoe dit komt, maar dit is een thread/label dat ik niet verandert/aangeraakt heb. Hoe kan het dan dat ik daar een foutmelding op krijg? Hoe voorkom ik dit? of hoe los ik het op :S

dank bij voorbaat.

Dan moet je het getal wat in de lijn staat waar hij naar toe gaat met je muis ding veranderen naar 23 of als er al 23 staat naar 24.

Geplaatst:
comment_198834

yeah, er stond al 24, ik had het verandert naar 23, maar ik vind het alleen maar vaag dat er een "fout" zou zitten in een label dat door rockstar is gemaakt en altijd goed/juist heeft gefunctioneerd, en nu plots misloopt :/ ik snap niet hoe dat komt... nja, ik zal het volgende keer zo is oplossen.Alhoewel ik het nog vaag vind dat er een fout zit in dat label, weet je soms hoe dat komt?

Thnx

maar weet je ook de oplossing op mijn probleem met de gxt? :puh:

Bewerkt: door Pr0pst3r

Geplaatst:
comment_198836
maar ik vind het alleen maar vaag dat er een "fout" zou zitten in een label dat door rockstar is gemaakt en altijd goed/juist heeft gefunctioneerd, en nu plots misloopt :/ ik snap niet hoe dat komt... nja, ik zal het volgende keer zo is oplossen.

Thnx

maar weet je ook de oplossing op mijn probleem met de gxt? :puh:

Dat is omdat rockstar hem zo heeft gemaakt dat hij alleen die foutmelding geeft als er iets aan de main is veranderd. Ik zal eens kijken naar die andere fout.

edit: ik heb die foutmelding ook.

Bewerkt: door marty

Geplaatst:
comment_198854

ow, en gewoon dus veranderen naar 23? he, bedankt voor de uitleg :) maarja, nu men gxt nog :'(

hmm, kheb het nog is opnieuw geprobeerd, alles is gelukt, alles was juist

alleen....als ik ingame ga checken heb ik het volgende:

ik zie een koopbutton waar ik wil, maar als ik het dus koop gaat het gewilde geld eraf, maar geen koopanimatie/geen savebutton die komt...alleen een koopbutton die je kan kopen :/ hoe komt dit? ik heb de "damaged" scm file bijgehouden voor degene die ze willen hebben, maar ik zelf denk dat er een klein foutje staat in de tutorial ivm labelnamen xD

Bewerkt: door Pr0pst3r

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.