Geplaatst: 24 november 200717 jaren comment_829054 Ik ben nog een hele erge beginner met SCM-Modding, maar toch besloot ik om het eens te proberen. Ik heb voor een mod eerst een stripped main.scm nodig voordat ik begin met alle scripting. Maar hoe kun je een stripped SA scm ingame krijgen?
Geplaatst: 24 november 200717 jaren comment_829511 Dit is de stripped versie: { use macro (Ctrl+J) "headsa" to insert a file header } {$VERSION 3.0.0000} var $PLAYER_CHAR: Player end // var 03A4: name_thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 0111: toggle_wasted_busted_check 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 03CB: set_rendering_origin_at 2488.56 -1666.84 13.38 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 2488.56 -1666.84 13.38 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 0373: set_camera_directly_behind_player 01B6: set_weather 0 0001: wait 0 ms 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "JEANSDENIM" model "JEANS" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERBINCBLK" model "SNEAKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "VEST" model "VEST" body_part 0 070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 016A: fade 1 time 0 04BB: select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box // put your create_thread commands here :MAIN_LOOP 0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes 0002: jump @MAIN_LOOP // put your mods (threads) here //-------------Mission 0--------------- // put your missions here //-------------External script 0--------------- // put your external scripts here Deze plaats je gewoon in de main.scm en dan druk je op compile. Dat betekent dus dat je geen missies hebt, en alleen maar rond kan lopen/auto kunt rijden.
Geplaatst: 24 november 200717 jaren Auteur comment_829517 Bedankt, eerst installeer ik SA even opnieuw omdat hij het om een reden niet meer deed. Dadelijk als SA weer geinstalleerd is en ik de .scm geprobeerd heb, edit ik deze post wel even. Edit: Hoe plaats je die code in de main.scm? (Ik weet het, ik ben een hele beginner in SCM-Modding) Bewerkt: 24 november 200717 jaren door Donald F. Duck
Geplaatst: 24 november 200717 jaren comment_829558 Edit: Hoe plaats je die code in de main.scm? (Ik weet het, ik ben een hele beginner in SCM-Modding) Een stappenplan: 1) Start SannyBuilder op 2) Run > Decompile 3) Program Files > Rockstar Games > GTA San Andreas > Data > Script > Main.scm 4) Openen 5) Alles verwijderen wat in die file staat 6) Kopiëren bovenstaande stripped file in SannyBuilder 7) Run > Compile Dit en de stripped versie is overigens geschreven voor SannyBuilder!
Geplaatst: 24 november 200717 jaren Auteur comment_829564 Okee, maar hoe kan ik het invoegen in SannyBuilder?
Geplaatst: 24 november 200717 jaren comment_829566 Okee, maar hoe kan ik het invoegen in SannyBuilder? Gewoon knippen en plakken ... Dus gewoon van de main.scm die je gedecompileerd hebt alles selecteren en deleten, en daarna gewoon plakken wat hierboven staat.
Geplaatst: 24 november 200717 jaren Auteur comment_829568 Okee, en klopt het dat alles in 1 line komt te staan of moet alles in losse lines net zoals in de code in je post?
Geplaatst: 24 november 200717 jaren comment_829569 Okee, en klopt het dat alles in 1 line komt te staan of moet alles in losse lines net zoals in de code in je post? Als het goed is heb je in totaal 55 regels...
Ik ben nog een hele erge beginner met SCM-Modding, maar toch besloot ik om het eens te proberen. Ik heb voor een mod eerst een stripped main.scm nodig voordat ik begin met alle scripting. Maar hoe kun je een stripped SA scm ingame krijgen?