Geplaatst: 25 november 200717 jaren comment_829911 Ik gebruik Firefox en wil weten of sites sporen achterlaten (virussen ofzo) op je computer. Zo ja, wat voor soort/hoe verwijder je die?
Geplaatst: 25 november 200717 jaren comment_829919 Sites laten altijd sporen achter op je computer, zei het hele kleine. De meeste zijn cookies en die onthouden bijvoorbeeld of je op deze site bent geweest en als je automatisch wil aanmelden dan zijn cookies ook nodig. Ook heb je de zogenaamde Temporary Internet Files (bij IE tenminste) en dat zijn bijvoorbeeld plaatjes of andere multimedia die er voor zorgen dat de pagina sneller laad als je er vaker komt. Greetz
Geplaatst: 25 november 200717 jaren Auteur comment_830230 Ok.. ik heb Firefox dus.. maar cookies kan je toch gewoon via opties verwijderen?
Geplaatst: 25 november 200717 jaren comment_830350 Start Firefox op en ga via Extra naar Opties. Klik vervolgens op het tabblad Privacy. Daar kun je instellen hoe lang je cookies wil laten bewaren, bijvoorbeeld totdat je Firefox afsluit. Als je Firefox dan afsluit, worden alle cookies verwijderd. Daarnaast kan je ook kiezen of de informatie die je in zoekbalken en webformulieren hebt ingevuld, wilt bewaren. Hiertoe horen bijvoorbeeld je gebruikersnaam of een zoekactie.
Ik gebruik Firefox en wil weten of sites sporen achterlaten (virussen ofzo) op je computer. Zo ja, wat voor soort/hoe verwijder je die?