Jump to content
Geplaatst:
comment_78386

de EastereggEasteregg :lol:

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Apartment 3c

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Links de deur waardoor je in apartment 3c komt, rechts de kamer zelf. Er is ook een badkamer, maar daar heb ik uit ethische overwegingen geen screen van gemaakt. Is nogal ranzig, namelijk :lol:

Gedumpte lijken

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Er staan er twee aangegeven op de kaartjes. Er zijn geruchten dat er nog een derde is boven Prawn Island, maar die heb ik tot op heden niet gevonden.

Hostes ad pulverum ferire

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Boerenlatijn voor 'sla je vijanden tot pulp'

het Chariot Hotel

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Een beetje banale grap, wel. :lol: Let ook op de fontijn boven op het dak van het hotel die om de zoveel seconden spuit. De ramen lichten op na 11 uur, en zijn niet elke keer op deze manier verlicht.

Zelfmoordgrap

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Don't just jump; Hyperjump! Te zien naast het raam waaruit je de foto's neemt van Candy Suxxx en Alex Shrub in de missie van the Studios.

Liberty Chartered Lines

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Is het je wel 's opgevallen dat dit schip hetzelfde schip is als diegene die je opblaast in de missie 'Bomb da base, act II' in GTA III? Alleen hier is het schip nog redelijk intact, in GTA III staat het op instorten.

Sterrenbeeld

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Deze easteregg zal wel bij bijna iedereen bekend zijn; Het sterrenbeeld 'Rockstar'. Voor de duidelijkheid heb ik de sterren op de juiste manier verbonden. Het sterrenbeeld bevindt zich in het oosten.

Rockstarlogo's

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Als staartje van de vorige easteregg: Nog meer rockstarlogo's. De locaties heb ik er niet bijgezet; da's onbegonnen werk.

Scheepswrakken

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

GTA VC schijnt geen veilige haven te zijn. Er zijn in ieder geval al twee grote vrachtschepen gezonken. Achterop de wrakken staat overigens weer 'Chartered Liberty Lines' Verder ligt er nog een klein wrak onder de brug naar Downtown, en drie autowrakken onder de brug van Starfish Island naar Little Havana.

Ik update deze lijst zo snel en vaak mogelijk. Suggesties zijn welkom.

  • Reacties 381
  • Bezichtigingen 116.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_396977

Ik heb laatst ook nog Vice City gespeeld en het viel me op dat twee namen van mensen die je in de missie Autocide moet vermoorden (Nick Kong en Dick Tanner) wel heel erg op twee andere namen lijken. Namelijk op die van de hoofdpersonen van True Crime Streets of LA en Driv3r, waar de hoofdpersonen Nick Kang en *voornaam vergeten* Tanner.

Volgens mij kwamen de laatst genoemde games later uit dan Vice City, maar het leek me toch net iets te toevallig.

Sorry als dit al in dit topic stond, ik had geen zin om het helemaal door te lezen en ik heb de zoekfunctie nog gebruikt.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_406673

herrinneren jullie je die eerste deal nog in Vice City? dat je voor Sonny drugs moet halen maar dat alles misloopt? in die deal word Tommy beschoten en vlucht daarna. de 3 koffers waarin het drugs en geld zaten bleven achter. uiteindelijk kom je erachter dat Diaz deze hinderlaag in scene had gezet en hij de koffers dus heeft. en reed ik een keer in zijn limo, die altijd daar geparkeerd staat. en ik had er een paar keer mee gebotst en toen zag ik 3 koffers achterin de kofferbak liggen. dezelfde als die uit de intro!!

het is wel zo dat ik niet meer de orginele limo heb, maar ik heb er een hummer h2 limosine in de plaats voor.

maar ik weet niet of dit ook bij de orginele limo het geval is, want ik heb die namelijk niet meer :N die heb ik namelijk vervangen voor mijn gedownloade limo.

sorry als dit al bekend was, ik had net zoals Piet-Herr geen zin om al die pagina's door te gaan bladeren.

dealinvicecity228oq.jpg

de deal in vice city waar de koffers in voorkomen.

dekoffersinlimo0zb.png

en dit is de foto van de koffers in de limo

ze liggen er trouwens niet altijd in, soms wel, soms niet.

Bewerkt: door Mike Toreno

Geplaatst:
  • Auteur
comment_406781

Dingen die te zien zijn met mods hebben natuurlijk niets te maken met eastereggs van het spel zelf. De normale Stretch van GTA Vice City bevat deze koffers ook niet. Overigens is eenzelfde koffer te vinden in bijvoorbeeld Apartment 3C, volgepakt met pakketjes drugs.

Geplaatst:
comment_407480
Dingen die te zien zijn met mods hebben natuurlijk niets te maken met eastereggs van het spel zelf. De normale Stretch van GTA Vice City bevat deze koffers ook niet. Overigens is eenzelfde koffer te vinden in bijvoorbeeld Apartment 3C, volgepakt met pakketjes drugs.

Het zou wel een verband kunnen zijn, bij de deal waren alleen 4 koffers betrokken (twee met €€€(Harry en Lee) en twee met drugs(Victor Vance)), het kan zijn dat R* eerst de eerste scène verder heeft laten gaan, dat de overvallers de koffers pakten en ze in een limo zetten en er vandoor gingen. De scène loopt ook erg abrupt af, je ziet ze weggaan, en de tel later rijden ze al bij Ken z'n kantoor. Het kan zijn dat de scène verderging en de 3 overvallers de koffers in de Limo gezet hebben en dat je ze dan weg zou zien rijden.

Nu je het over Appartement 3C heb, dat zou ook kunnen, de drie in de Limo en één in Appartement 3C, als je een beetje fantasie hebt, één van de daders is met de helft van de drugs naar z'n woning (appartement 3C gegaan), maar is daar in z'n badkamer vermoordt. Misschien wilde R* dat nog in scène zetten maar door een beperking is het er niet van gekomen en hebben ze Appartement 3C maar als een raadselachtige woning achtergelaten in het spel. Zo zomaar kunnen. VC bevat wel veel onopgeloste mysteries als ik het zeggen moet.

Bewerkt: door Baffie

Geplaatst:
comment_407611

Dingen die te zien zijn met mods hebben natuurlijk niets te maken met eastereggs van het spel zelf. De normale Stretch van GTA Vice City bevat deze koffers ook niet. Overigens is eenzelfde koffer te vinden in bijvoorbeeld Apartment 3C, volgepakt met pakketjes drugs.

Het zou wel een verband kunnen zijn, bij de deal waren alleen 4 koffers betrokken (twee met €€€ en één met drugs), het kan zijn dat R* eerst de eerste scène verder heeft laten gaan, dat de overvallers de koffers pakten en ze in een limo zetten en er vandoor gingen. De scène loopt ook erg abrupt af, je ziet ze weggaan, en de tel later rijden ze al bij Ken z'n kantoor. Het kan zijn dat de scène verderging en de 3 overvallers de koffers in de Limo gezet hebben en dat je ze dan weg zou zien rijden.

Nu je het over Appartement 3C heb, dat zou ook kunnen, de drie in de Limo en één in Appartement 3C, als je een beetje fantasie hebt, één van de daders is met de helft van de drugs naar z'n woning (appartement 3C gegaan), maar is daar in z'n badkamer vermoordt. Misschien wilde R* dat nog in scène zetten maar door een beperking is het er niet van gekomen en hebben ze Appartement 3C maar als een raadselachtige woning achtergelaten in het spel. Zo zomaar kunnen. VC bevat wel veel onopgeloste mysteries als ik het zeggen moet.

Dit verhaal dat je verteld zou best nog wel eens waar kunnen zijn, het is allemaal wel heel toevallig ja, alleen je zegt dat er in het verhaal 4 koffers zijn (2 met geld en 1 met drugs) maar 2+1 is toch 3? dus nu klopt je verhaal niet helemaal meer.
Geplaatst:
comment_407913
Dit verhaal dat je verteld zou best nog wel eens waar kunnen zijn, het is allemaal wel heel toevallig ja, alleen je zegt dat er in het verhaal 4 koffers zijn (2 met geld en 1 met drugs) maar 2+1 is toch 3? dus nu klopt je verhaal niet helemaal meer.

In het verhaal zijn 4 koffers, twee met drugs, vastgehouden door Victor Vance, en twee met geld, respectievelijk door Harry en Lee vastgehouden. Ik dacht eerst dat er drie waren, toen ik daar later achterkwam dat dit niet zo was heb ik alleen de 3 in een 4 verandert, het andere net over het hoofd gezien. Ik zal het wel even wijzigen. Dankje voor toevoeging.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_407933
Het zou wel een verband kunnen zijn, bij de deal waren alleen 4 koffers betrokken (twee met €€€(Harry en Lee) en twee met drugs(Victor Vance)), het kan zijn dat R* eerst de eerste scène verder heeft laten gaan, dat de overvallers de koffers pakten en ze in een limo zetten en er vandoor gingen.

Laat die limousine nu maar buiten je verhaal: Die koffers staan er alleen in wanneer je die mod gebruikt, en niet in het normale spel.

De scène loopt ook erg abrupt af, je ziet ze weggaan, en de tel later rijden ze al bij Ken z'n kantoor. Het kan zijn dat de scène verderging en de 3 overvallers de koffers in de Limo gezet hebben en dat je ze dan weg zou zien rijden.

Je had liever helemaal willen zien hoe Ken en Tommy van VicePort naar Kens kantoor rijden? Spannend! :puh: En wat de overvallers betreft: Je ziet het verhaal vanuit Tommy's oogpunt. Wat die overvallers allemaal uitspoken is op dat punt van het verhaal nog een mysterie.

[...] als je een beetje fantasie hebt, één van de daders is met de helft van de drugs naar z'n woning (appartement 3C gegaan), maar is daar in z'n badkamer vermoordt. Misschien wilde R* dat nog in scène zetten maar door een beperking is het er niet van gekomen en hebben ze Appartement 3C maar als een raadselachtige woning achtergelaten in het spel.

Het lijkt me zoveel logischer aan te nemen dat GTA Vice City gewoon maar één model voor een koffer heeft, en Apartment 3C verder helemaal niets met het verhaal te maken heeft.

Geplaatst:
comment_407967
Laat die limousine nu maar buiten je verhaal: Die koffers staan er alleen in wanneer je die mod gebruikt, en niet in het normale spel.

Is het niet dat die koffers op een plek zitten waar bij de normale limo de koffers net zitten, je kan een doorzichtige lijn trekken, de deal werd overvallen door Ricardo Diaz, die heeft een Limo naast het huis staan. Toch een klein verband, maar het zou er inderdaad niks mee te maken kunnen hebben.

Je had liever helemaal willen zien hoe Ken en Tommy van VicePort naar Kens kantoor rijden? Spannend! :puh: En wat de overvallers betreft: Je ziet het verhaal vanuit Tommy's oogpunt. Wat die overvallers allemaal uitspoken is op dat punt van het verhaal nog een mysterie.

Dat niet, maar het kan zijn dat R* eerst al duidelijk wilde maken wie het gedaan zou hebben, in sommige films is dit ook het geval dat de kijker al weet wie de criminelen zijn, en de speler in de film er nog achter moet komen. Dit is misschien later verandert doordat ze het spannender wilde houden.

Het lijkt me zoveel logischer aan te nemen dat GTA Vice City gewoon maar één model voor een koffer heeft, en Apartment 3C verder helemaal niets met het verhaal te maken heeft.

Dat kan, maar waarom zou R* helemaal apart een huis inrichten waar vervolgens toch niets mee gebeurt? Appartement 3C lijkt dan op een scarface-scène, maar het zou wel mogelijk zijn geweest dat er minimaal toch nog wel een scène er zich afgespeeld zou kunnen hebben, maar dat die later is geschrapt. Ricardo Diaz heeft je overvallen, je weet dat zelf ook min of meer, maar Cortez is degene die het je uiteindelijk vertelt, hoe is hij er achter gekomen? Misschien op zoek geweest en op Appartement 3C gestuit waar nog een koffer met de drugs zat. Het is maar een fantasie, maar die moet je ook wel een beetje hebben om de verhaallijn te snappen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_407982
Is het niet dat die koffers op een plek zitten waar bij de normale limo de koffers net zitten, je kan een doorzichtige lijn trekken, [...]

Hier kan ik geen touw aan vast knopen... :? Wat bedoel je?

Dat niet, maar het kan zijn dat R* eerst al duidelijk wilde maken wie het gedaan zou hebben, in sommige films is dit ook het geval dat de kijker al weet wie de criminelen zijn, en de speler in de film er nog achter moet komen. Dit is misschien later verandert doordat ze het spannender wilde houden.

Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk dat er dingen gewijzigd zijn in het script, maar je verzint nu een heel nieuw begin aan de hand van drie koffers die niet in het spel zitten...

[...] waarom zou R* helemaal apart een huis inrichten waar vervolgens toch niets mee gebeurt? Appartement 3C lijkt dan op een scarface-scène, maar het zou wel mogelijk zijn geweest dat er minimaal toch nog wel een scène er zich afgespeeld zou kunnen hebben, maar dat die later is geschrapt.

Het zou best kunnen dat Apartment 3C bedoeld was voor een missie, maar als de koffer drugs van belang was geweest voor de verhaallijn, is het waarschijnlijker dat de koffer gescript was (Zoals de koffers in de intro). Nu is het een onverplaatsbaar object, wat onlogisch zou zijn in een missie.

Geplaatst:
comment_408008
Hier kan ik geen touw aan vast knopen... :? Wat bedoel je?[/qoute]

Dat de koffers bijvoorbeeld op de plek zitten waar nu de achterbank o.i.d. zit, waardoor ook al verniel je hem zo goed als je kunt altijd de achterbank eroverheen zit, misschien is er een eerdere limo geweest waarin je ze wel zag zitten. Maar dat is ook maar fantasie. Wat ik wel vreemd vind is dat ze er in zitten, is het geen aanpassing van die mod?

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk dat er dingen gewijzigd zijn in het script, maar je verzint nu een heel nieuw begin aan de hand van drie koffers die niet in het spel zitten...

--------------------------------------------------------------------------------------------------

De legerbasis is een goed voorbeeld van iets dat gewijzigd is, hier ben je door kleine dingen achter gekomen (vliegtuig landt verkeerd, van grote afstand zie je het wel goed), de drie koffers zouden daar ook een aanleiding voor kunnen zijn.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Het zou best kunnen dat Apartment 3C bedoeld was voor een missie, maar als de koffer drugs van belang was geweest voor de verhaallijn, is het waarschijnlijker dat de koffer gescript was (Zoals de koffers in de intro). Nu is het een onverplaatsbaar object, wat onlogisch zou zijn in een missie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar heb je gelijk in, veel belanghebbende objecten worden in scènes verplaatst of doorgegeven, zoals de motorzaag (treacherous swine) e.d. Maar het kan ook zijn dat de van belanghebbende personages er alleen over praatten, zonder de koffer daadwerkelijk te gebruiken.

___________________________________________________________

Is het onderste gedeelte van de bank uit The Job ook zo'n Hidden Interior, die plek waar je alleen met de lift kan komen, maar later niet meer? En de camera's uit die missie, waarop je alles in de bank kunt zien, maar wat later ook niet meer gaat?

Bewerkt: door Baffie

Geplaatst:
  • Auteur
comment_408159
Wat ik wel vreemd vind is dat ze er in zitten, is het geen aanpassing van die mod? [...] de drie koffers zouden daar ook een aanleiding voor kunnen zijn.

Dat probeer ik al een tijdje duidelijk te maken: Er staan geen koffers in de Stretch. Iemand heeft een automod gemaakt, en besloten dat drie koffers wel leuk staan in de achterbak. Het zal ongetwijfeld een mooie mod zijn, maar dat heeft helemaal niets met de verhaallijn te maken.

De legerbasis is een goed voorbeeld van iets dat gewijzigd is, hier ben je door kleine dingen achter gekomen

Ja, maar dat waren wel kleine dingen die echt in het spel zaten, en niet gemod waren.

Is het onderste gedeelte van de bank uit The Job ook zo'n Hidden Interior, die plek waar je alleen met de lift kan komen, maar later niet meer? En de camera's uit die missie, waarop je alles in de bank kunt zien, maar wat later ook niet meer gaat?

Ja, El Banco Corrupto Grande staat ook in de lijst in het andere topic. Over hidden interiors svp. verder in dat topic.

Geplaatst:
comment_408209
Dat probeer ik al een tijdje duidelijk te maken: Er staan geen koffers in de Stretch. Iemand heeft een automod gemaakt, en besloten dat drie koffers wel leuk staan in de achterbak. Het zal ongetwijfeld een mooie mod zijn, maar dat heeft helemaal niets met de verhaallijn te maken.

Oké, de drie koffers zijn dus gewoon een modificatie die de modificator erbij heeft gemaakt, niet iets wat door de modificatie tevoorschijn is gekomen? Dan moet ik je inderdaad gelijk geven.

De legerbasis is een goed voorbeeld van iets dat gewijzigd is, hier ben je door kleine dingen achter gekomen

Ja, maar dat waren wel kleine dingen die echt in het spel zaten, en niet gemod waren. Oké, dat van de stretch klopt, maar Appartement 3C zou nog wel een optie kunnen zijn, daar ligt die koffer ook in de niet-gemodde versie. Maar je hebt me nu wel zo goed als overtuigd, wel jammer, het had misschien een ander raadsel kunnen tonen/oplossen.

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.