Geplaatst: 27 november 200717 jaren comment_831568 Hallo, waar moet ik deze teleport plaatsen in mijn gamemodescript? if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) && GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } Of moet ik hiervoor een nieuw filterscript aanmaken? Mvg, watkijkje Bewerkt: 27 november 200717 jaren door watkijkje
Geplaatst: 27 november 200717 jaren comment_831572 Bij de 'OnPlayerCommandText' callback, kun je commando's invoegen, zo ook een teleport. Als je hem daar bijvoegt, zul je het commando activeren, mits je geen errors veroorzaakt.
Geplaatst: 27 november 200717 jaren Auteur comment_831577 Bij de 'OnPlayerCommandText' callback, kun je commando's invoegen, zo ook een teleport. Als je hem daar bijvoegt, zul je het commando activeren, mits je geen errors veroorzaakt. Bedankt voor je reactie, maar in mijn gamemode komt deze:OnPlayerCommandText niet voor, waar kan ik dat maken?
Geplaatst: 27 november 200717 jaren comment_831660 Ja, als die nog niet in je script staat, dan moet je dit in je script zetten: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { //Zet hier al je command's neer return 0; } Dus met jouw commando erbij: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } return 0; } P.s. if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) && GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { deze regel kan je inkorten tot: if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { Aangezien, als je de bestuurder bent, je sowieso in een voertuig zit. Bewerkt: 27 november 200717 jaren door Sandra18[NL]
Geplaatst: 28 november 200717 jaren Auteur comment_831680 Die teleport werkt nu Maar als ik dit countdownscript ertussen zet lukt het niet. forward countdown(); new countdown_seconds; new countdown_flag; // OnPlayerCommandText if( strcmp( cmdtext , "/count" , true ) == 0 ) { if( countdown_flag ) { SendClientMessage( playerid , COLOR_WHITE , "*** There's another countdown, Wait until it finishes!" ); return 1; } SendClientMessage( playerid , COLOR_WHITE , "*** Countdown Started" ); SetTimer( "countdown" , 1000 , 1 ); countdown_flag = 1; for( new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++ ) TogglePlayerControllable( i , false ); return 1; } // Anywhere else public countdown() { if( countdown < 0 ) { GameTextForAll( "~g~GOGOGOGO" , 1000 , 3 ); countdown_flag = 0; KillTimer( countdown ); for( new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++ ) TogglePlayerControllable( i , true ); } else { new temp[ 256 ]; format( temp , sizeof temp , "~r~%d" , countdown_seconds ); GameTextForAll( temp , 1000 , 3 ); } countdown_seconds 5; } Kan je uitleggen hoe ik deze er tussen kan krijgen? (ik ben nog een beginner dat merk je wel ) Alvast bendankt!
Geplaatst: 28 november 200717 jaren comment_831949 Er klopt helemaal niks van dat script. if( countdown < 0 ) { Als de teller kleiner is dan 0 ? SetTimer( "countdown" , 1000 , 1 ); KillTimer( countdown ); de parameter van KillTimer is het id van de timer. niet de naam. countdown_seconds 5; dit is kan ook niet.
Geplaatst: 28 november 200717 jaren Auteur comment_831966 Maar als ik een nieuwe teleport wil toevoegen kan ik het dan hier tussen zetten? public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } return 0; }
Geplaatst: 28 november 200717 jaren comment_831970 Je kunt zoveel teleports toevoegen als je wilt, maar dan moet je wel weten dat je altijd een commando eerst afsluit met deze stukjes code: return 1; { Als je dit hebt gedaan, kun je een nieuw commando afmaken. return 0; { Dit stukje tekst sluit een Callback, in dit geval 'OnPlayerCommandText', geheel af.
Geplaatst: 28 november 200717 jaren comment_831971 Ja: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/teleport2", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z); } else { SetPlayerPos(playerid, x, y, z); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To ......"); return 1; } return 0; }
Hallo,
waar moet ik deze teleport plaatsen in mijn gamemodescript?
Of moet ik hiervoor een nieuw filterscript aanmaken?
Mvg, watkijkje
Bewerkt: door watkijkje