Jump to content
Geplaatst:
comment_834633

Hey,

Vertel hier op welke vechtsport jij zit/zat. Discussies over vechtsporten kan ook!

-----------

Ik zelf zat op Karate, ik ben niet verder gegaan tot de Oranje-band, had er geen zin meer in, dus daarom ben ik er van af gegaan. Dat is nou inmiddels weer 2 á 3 jaar geleden, tegenwoordig kijk ik regelmatig naar filmpjes van mensen die goed zijn in vechtsporten.

Taekwondo

http://www.youtube.com/watch?v=ChOeCGQyb9g

Win Chun

http://www.youtube.com/watch?v=Q7kiVD1qVLU

Kong fu?

En zo zijn er nog veel meer filmpjes.

Bewerkt: door Wesley_GTA

• Reacties 107
  • Bezichtigingen 22.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1628970

Is het ook zeker. Je onderarm kun je zo nog ergens naartoe bewegen zodat je makkelijk buiten bereik komt om iets te doen. Pak je 'm bij z'n elleboog, kan de arm van je tegenstander veel moeilijker buiten bereik komen en je kunt 'm ook veel beter sturen. Zorgt allemaal voor meer controle, dus beter in randori's.

• 1 maand later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1688067

Eventjes een megabumb, maar ik heb vandaag eindelijk m'n bruine band behaald in judo. Was echt een gigantisch zwaar examen, maar het geeft een goed gevoel als je het dan uiteindelijk hebt behaald ^_^

Geplaatst:
comment_1689257

Ik had naar mijn mening het nogal makkelijk. Het is vooral veel combineren en overnemen op snelheid. Je moet dingen vloeiend achter elkaar kunnen doen, goede balansverstoring is heel belangrijk. Techniek wel wat, maar als je 3x per week traint, ken je dat wel. Het gaat vooral om vloeiendheid, combineren en anticiperen.

• 5 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1808767

Tja, door die fijne scholen van tegenwoordig die om de maand je rooster veranderen is het moeilijk om op elke sport te zitten. Dat was 2 jaar geleden, elke maand wel weer een ander klote rooster en ik zat op judo en elke keer werd ik maar verplaatst naar een andere groep. En het werd niet meer leuk en toen ben ik maar gestopt. Ben niet verder gekomen dan een witte band met een groene slip. bloos.gif Tja, maar als die scholen nou normaal deden had ik nu misschien een groene band gehad of zo :( Kan ik niks aan doen, zolang ik me maar een beetje kan verdedigen vindt ik het al genoeg. Heb laatst nog er wat aan gehad. Z'n kut turkie deed stoer en die veegte ik ff op de grond. Alleen hield hem niet vast zoals het hoorde dus hij klapte met z'n achterhoofd tegen de stoep aan :puh: Whaha, moet je maar niet stoer doen met je vriendjes. :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.