Ik kan niet echt kiezen tussen deze 2 videokaarten:
-Nvidia 8800GT
-ATI HD3870
Als je naar de benchmarks kijkt is bij de meeste games de 8800GT íetjes sneller dan de HD3870. Maar bij sommige games ook weer niet, ook liggen de prijzen niet ver van elkaar af .
Verder is de HD3870 voorzien van DX10.1 en SM4.1 en een HDMI ingang terwijl de 8800GT dat niet heeft(DX10, SM4.0). Ook lees je verschillende sites en fora dat er wel is problemen zijn met de drivers van beide kaarten opzich.
Ik wil geen SLI of CF gaan draaien, omdat dat toch niet op me moederbord zit, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Tja, en de ATI gebruikt wat minder stroom, maar dat hoef ik zelf nog niet te betalen.. :-P Ik wil alles toch op een mooie resolutie kunnen draaien en weer een tijd vooruit kunnen. ;-)
De rest van mijn PC is nu:
AMD X2 6000+
Asus M2A-VM
2GB(2*1024MB) DDR2-800.
OCZ 600W voeding
Kunnen jullie me misschien helpen met mijn beslissing? Kom er maar niet uit... Alvast bedankt.
Beste^^,
Ik kan niet echt kiezen tussen deze 2 videokaarten:
-Nvidia 8800GT
-ATI HD3870
Als je naar de benchmarks kijkt is bij de meeste games de 8800GT íetjes sneller dan de HD3870. Maar bij sommige games ook weer niet, ook liggen de prijzen niet ver van elkaar af
.
Verder is de HD3870 voorzien van DX10.1 en SM4.1 en een HDMI ingang terwijl de 8800GT dat niet heeft(DX10, SM4.0). Ook lees je verschillende sites en fora dat er wel is problemen zijn met de drivers van beide kaarten opzich.
Ik wil geen SLI of CF gaan draaien, omdat dat toch niet op me moederbord zit, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Tja, en de ATI gebruikt wat minder stroom, maar dat hoef ik zelf nog niet te betalen.. :-P Ik wil alles toch op een mooie resolutie kunnen draaien en weer een tijd vooruit kunnen. ;-)
De rest van mijn PC is nu:
AMD X2 6000+
Asus M2A-VM
2GB(2*1024MB) DDR2-800.
OCZ 600W voeding
Kunnen jullie me misschien helpen met mijn beslissing? Kom er maar niet uit... Alvast bedankt.
Bewerkt: door Kraay