Jump to content
Posted
comment_850347

hallo

ik heb hier een raar probleem. ik was auto's aan het plaatsten. Maar als ik er nu nog 1 auto bij doet. dan krijg ik als hij opstart een foutmelding met er is een fout opgetreden in blabla met raport verzenden of niet. het lijkt wel alsof er een grens is met een maximaal aantal auto's. weet iemand hoe dit komt?

Greetz ^_^

Featured Replies

comment_850353
het lijkt wel alsof er een grens is met een maximaal aantal auto's.

Dat klopt.

Maximaal 700 voertuigen.

Maximaal 70 verschillende voertuig-types

Let op: Voertuigen met 2 functies (zoals Hydra Vliegen&Schieten) nemen 2 types in beslag!

comment_850354

er is een grens net als bij objecten je kan 70 verschillende wagens erin zetten verschillende soorten en 700 Dezelfde ofzo als ik het niet goed heb verbeter me maar je kan een Car Streamer gebruiken op sa:mp forum

En bij objecten kan je er 150

Ik hoop dat ik je heb geholpen

Greeting's

EDIT: ik zie dat sandra het al geantwoord heeft ik was het aan het typen en toen hat niemand geantwoord

Sorry

Edited by Venzio

  • Author
comment_850358
er is een grens net als bij objecten je kan 70 verschillende wagens erin zetten verschillende soorten en 700 Dezelfde ofzo als ik het niet goed heb verbeter me maar je kan een Car Streamer gebruiken op sa:mp forum

En bij objecten kan je er 150

Ik hoop dat ik je heb geholpen

Greeting's

EDIT: ik zie dat sandra het al geantwoord heeft ik was het aan het typen en toen hat niemand geantwoord

Sorry

dus jij bedoelt dat ik als ik een car streamer gebruik meer voertuigen erin kan zetten?

(mijn gamemode speelt zich dus af over heel San Andreas dus ja ik kom over de 700 voertuigen heen)

comment_850361

dat bedoel ik alleen weet ik niet hoe het werkt maar daar kan soms ook een limit aan zitten ik hat er volgens mij een gezien waar je er 2000 kan spawnen ik weet niet meer hoe hij heet ik zal hem voor je opzoeken als ik hem heb post ik het voor je

Oja het maakt niet uit waar je gamemode zicht bevint al is het in het water ;)

Greeting's

  • Author
comment_850370
het lijkt wel alsof er een grens is met een maximaal aantal auto's.

Dat klopt.

Maximaal 700 voertuigen.

Maximaal 70 verschillende voertuig-types

Let op: Voertuigen met 2 functies (zoals Hydra Vliegen&Schieten) nemen 2 types in beslag!

okee bedankt voor et helpen!

  • Author
comment_850375
dat bedoel ik alleen weet ik niet hoe het werkt maar daar kan soms ook een limit aan zitten ik hat er volgens mij een gezien waar je er 2000 kan spawnen ik weet niet meer hoe hij heet ik zal hem voor je opzoeken als ik hem heb post ik het voor je

Oja het maakt niet uit waar je gamemode zicht bevint al is het in het water ;)

Greeting's

okee bedankt. ik hoop dat je dan wat voor me kan vinden.

haha ja das waar :D

  • Author
comment_850675

okee nu gebruik ik dus zoon filterscript. een Car streamer zoals dat heet.

ik gebruik dat dus alles gaat goed. ik zet alles erin volg de uitleg dus ik voer alles goed in. hij geeft bij het starten van de server ook aan. dat er <aantal> voertuigen zijn geplaatst. maar vervolgens ga ik naar de plek waar ik ze heb neergezet maar geen auto's of boten of vliegtuigen te zien.

iemand enig idee?

greetz

comment_855028

Jep, dat kan kloppen maar daarvoor heb je mij die die stomme bugs van <TaxI> aan-te-passen :puh:

Maximale voertuigen is nu 1000 :puh:

Werkt altijd goed op mijn server

LET OP: GEBRUIK AddStreamingVehicle GEEN AddStaticVehicle!! anders gaat het mis..

#include <a_samp>

#define SPAWN_DISTANCE 150
#define MAX_ACTIVE_VEHICLES 1000
#define MODEL_LIMIT 212
#define MAX_ACTIVE_MODELS 65

forward proxcheck();

new modelcount[MODEL_LIMIT];
new vehcount = 0;
new streamcount = 0;
new vehused[MAX_ACTIVE_VEHICLES];

enum vInfo
{
model,
Float:x_spawn,
Float:y_spawn,
Float:z_spawn,
	Float:za_spawn,
	color_1,
	color_2,
spawned,
idnum,
};
new VehicleInfo[9999][vInfo];

public OnFilterScriptInit()
{
AddStreamingVehicle(451,2040.0520,1319.2799,10.3779,183.2439,16,16); //Test auto! delete deze!
//Voer hier alle autos in LET OP: GEBRUIK AddStreamingVehicle GEEN AddStaticVehicle!! anders gaat het mis

// -----------------------------------------------------------------------------
SetTimer("proxcheck",1000,1);
new string[256];
print("<---------------------->");
format(string,sizeof(string),"%d Vehicle Spawns.",vehcount);
printf(string);
format(string,sizeof(string),"%d Vehicles may be activated.",MAX_ACTIVE_VEHICLES);
printf(string);
  	print("<---------------------->");
return 1;
}

public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
	SetTimerEx("DeactivateStreamedVehicle",6000,0,"x",vehicleid);
	return 1;
}

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
vehused[vehicleid] = 1;
return 1;
}

public proxcheck()
{
for(new i = 1;i<vehcount;i++) {
	if(VehicleInfo[i][spawned] == 0){
		if(IsPlayerClose(i,SPAWN_DISTANCE) == 1){
			if(streamcount <= MAX_ACTIVE_VEHICLES) {
				if(modelcount[VehicleInfo[i][model]-400] < MAX_ACTIVE_MODELS) {
					VehicleInfo[i][idnum] = CreateVehicle(VehicleInfo[i][model], VehicleInfo[i][x_spawn], VehicleInfo[i][y_spawn], VehicleInfo[i][z_spawn], VehicleInfo[i][za_spawn], VehicleInfo[i][color_1], VehicleInfo[i][color_2],11000);
					VehicleInfo[i][spawned] = 1;
					modelcount[VehicleInfo[i][model]-400]++;
					streamcount++;
				}
			}
		}
	}
	else {
		if(vehused[VehicleInfo[i][idnum]] == 0) {
			if(IsPlayerClose(i,SPAWN_DISTANCE) == 0) {
				DestroyVehicle(VehicleInfo[i][idnum]);
				VehicleInfo[i][spawned] = 0;
				modelcount[VehicleInfo[i][model]-400]--;
				streamcount--;
			}
		}
	}
}
}

stock AddStreamingVehicle(modelid,Float:x,Float:y,Float:z,Float:a,col1,col2)
{
vehcount++;
VehicleInfo[vehcount][model] = modelid;
VehicleInfo[vehcount][x_spawn] = x;
VehicleInfo[vehcount][y_spawn] = y;
VehicleInfo[vehcount][z_spawn] = z;
VehicleInfo[vehcount][za_spawn] = a;
VehicleInfo[vehcount][color_1] = col1;
VehicleInfo[vehcount][color_2] = col2;
return 1;
}

stock DeactivateStreamedVehicle(vehicleid)
{
vehused[vehicleid] = 0;
return 1;
}

stock IsPlayerClose(streamid, Float:MAX)
{
for(new i = 0;i<MAX_PLAYERS;i++){
	if(!IsPlayerConnected(i)) continue;
	new Float:PPos[3];
	GetPlayerPos(i, PPos[0], PPos[1], PPos[2]);
	if (PPos[0] >= floatsub(VehicleInfo[streamid][x_spawn], MAX) && PPos[0] <= floatadd(VehicleInfo[streamid][x_spawn], MAX)
	&& PPos[1] >= floatsub(VehicleInfo[streamid][y_spawn], MAX) && PPos[1] <= floatadd(VehicleInfo[streamid][y_spawn], MAX)
	&& PPos[2] >= floatsub(VehicleInfo[streamid][z_spawn], MAX) && PPos[2] <= floatadd(VehicleInfo[streamid][z_spawn], MAX))
	{
		return 1;
	}
}
return 0;
}

Edited by Danny_k

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.