Geplaatst: 26 december 200717 jaren comment_850393 hey, ik wil in dit stukje php zorgen dat de echo (output) de lettertype, grootte, kleur heeft die ik wil stukje php: <?php $year = date("Y"); echo "Copyright 2007 - " . $year . " domeinnaam.nl"; ?> Ik wil graag dat de output het lettertype arial heeft, 10pt groot is en een #000000 (gewoon wit dus), hoe doe ik dat ? kan desnoods iemand het stukje voor mij maken ? alvast bedankt
Geplaatst: 26 december 200717 jaren comment_850419 Dat is heel simpel. Bij een echo (of print) kan je gewoon HTML gebruiken. Het enige waar je voor moet zorgen, is dat als een ' bij de HTML hoort, dat je er een \ voor zet. Overigens is de kleurcode voor wit #FFFFFF, dus dat heb ik ook even verbeterd. Ik weet niet zeker of size 2 lettergrootte 10pt is, maar dat kan je zel wel herstellen. Veel plezier ermee! <?php $year = date("Y"); echo '<font face=\'Arial\' size=\'2\' color=\'#FFFFFF\'>Copyright 2007 - ' . $year . ' domeinnaam.nl</font>'; ?>
Geplaatst: 26 december 200717 jaren comment_850509 ... Waarom gebruikt de hele wereld van beginners nog die verdomde font-tag, die ouderwets, deprecated, en meer is? Een betere manier om dit te doen is: <?php $year = date("Y"); echo '<span style="font-size: 10px; font-family: Arial, sans-serif; color: #ffffff;">'; echo "Copyright 2007 - " . $year . " domeinnaam.nl"; echo '</span>'; ?> Nu is dit ook niet echt correct, de beste manier om dit te doen is via een externe CSS-stylesheet in plaats van inline styles.
Geplaatst: 26 december 200717 jaren comment_850610 In dat geval had je natuurlijk ook kunnen zeggen dat je in één keer .date("Y"). kan doen in plaats van eerst .$year. te definiëren.
Geplaatst: 26 december 200717 jaren comment_850717 In dat geval had je natuurlijk ook kunnen zeggen dat je in één keer .date("Y"). kan doen in plaats van eerst .$year. te definiëren. Ik heb hem geholpen met die date gebeuren. Ik vind het er zo veel overzichtelijker eruit zien. Mijn code naar hem was: <?php $year = date("year"); echo '<font face="arial">Copyright 2007 - ' . $year . ' domeinnaam.nl</font>'; ?> Ik snap ook niet waarom hij het hier nog een keer vraagt Maar ach, wie ben ik hé.. Bewerkt: 26 december 200717 jaren door Timb0
Geplaatst: 1 januari 200817 jaren comment_855474 Als je vaker $year gebruikt in je code is het wel handig. Anders zou ik 2Kb besparen en het direct op de gewenste plek zetten indien mogelijk. En het gebruik van een *.CSS is ook wel eens handig =D Dan zet je gewoon even een <div> er rond heen.(of je plaatst het naast ?php ik weet alleen niet of dat werkt ) <div class="Broodjeaap"> <?php $year = date("year"); echo 'Copyright 2007 - ' . $year . ' domeinnaam.nl'; ?> </div> en in je Css dan iets van. div.Broodjeaap{ font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #999999; font-size: 18px; } Wel even naar jouw dingen veranderen.
hey, ik wil in dit stukje php zorgen dat de echo (output) de lettertype, grootte, kleur heeft die ik wil
stukje php:
Ik wil graag dat de output het lettertype arial heeft, 10pt groot is en een #000000 (gewoon wit dus), hoe doe ik dat ?
kan desnoods iemand het stukje voor mij maken ?
alvast bedankt