Jump to content
Geplaatst:
comment_605573

Het KNMI heeft gister avond rond 6 uur de 1e weeralarm afgegeven!

Zie het volgende bericht:

Opgesteld op donderdag 08 februari 2007 om 05.11 uur.

Bericht nummer: 3

ZWARE SNEEUW: GROTE OVERLAST

Om 7 LT gaat het van het zuidwesten uit sneeuwen en om 13 LT ligt de voorste begrenzing van de sneeuw op de lijn Haarlem-Enschede. Vanmiddag breidt de sneeuw zich nog wat verder naar het noorden uit. In het uiterste zuiden later ook een kleine kans op ijzel. De meeste sneeuw valt in het zuiden en midden van het land: ordegrootte 5-10 cm, lokaal misschien 10-15 cm. De problemen zullen pas vrijdag overdag grotendeels voorbij zijn.

Volgend bericht: 09.00 uur

Vrijdag zullen de problemen grotendeels voorbij zijn.

En volgens deskundigen zal de sneeuw in het zuiden al misschien in de na middag verdwijnen.

Oftewel, een kliederboel, aangezien het dan gaat smelten etc.

Ik woon in het hoge noorden, en de sneeuw wordt pas vanavond bij ons verwacht!

• Reacties 589
  • Bezichtigingen 39.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Amfetamientje
    Amfetamientje

Ik had het niet verwacht maar de sneeuwval zet zich nog steeds voort! Er ligt nu niet meer dan 2 a 300 mg maar dat is nog genoeg om een tijdje wakker te blijven Let it snow, let it snow, let it s

• Amfetamientje
    Amfetamientje

Op de kop af zo'n 6cm

• Hier (Zottegem, onder Gent) "lag" er zo een 15 cm. Tot ik met de bulldozer eventjes over de beton ben geschraapt toen lag er niks meer . Ik gaat die rot sneeuw

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1759985

Hoe lang zal het duren voordat het treinverkeer compleet platligt? :puh:

Hopelijk snel. Geen trein is geen school. :puh:

Er ligt hier - noord Belgisch Limburg - jammer genoeg maar 2 centimer sneeuw.

En volgens het weerbericht zal het morgen aanvoelen alsof het -20° is ... Yeuy!

Geplaatst:
comment_1760029

Hier ligt wel een laagje sneeuw, maar de wegen zijn goed begaanbaar, de gemeente heeft eindelijk eens op tijd de juiste maatregelen genomen. Verder heb ik niet zoveel met de winter en sneeuw enzo. Het ziet er leuk uit vanachter het glas, maar als ik zelf buiten ben heb ik het liever niet, ben meer een zomermens.

Geplaatst:
comment_1760031

Heerlijk die sneeuw. Ziet er allemaal weer zo leuk uit. Nu maar hopen dat de temperatuur de komende maand laag blijft zodat we bij oud & nieuw op het ijs vuurwerk af kunnen steken :)

Geplaatst:
comment_1760044

Heerlijk die sneeuw. Ziet er allemaal weer zo leuk uit. Nu maar hopen dat de temperatuur de komende maand laag blijft zodat we bij oud & nieuw op het ijs vuurwerk af kunnen steken :)

Helemaal mee eens :D,

nij ons ligt er nu pas 2 cm sneeuw, maar alles is hartstikke bevroren :S

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1760046

Sneeuw = dempend voor vuurwerk, dus ik hoop dat we helemaal geen sneeuw hebben met oud en nieuw.

By the way, ik heb ergens gelezen dat ze 15 tot 20cm sneeuw verwachten donderdag.. Maarja het zal me benieuwen.

Geplaatst:
comment_1760149

Hier ligt sinds vandaag ook wel wat sneeuw ^^. Ben al een paar keer uitgegleden, maar gelukkig toch niet gevallen.

In ieder geval blijft het waarschijnlijk koud voor de rest van de week (onder 0 dus), en het zal de komende dagen ook blijven sneeuwen.

Ik kijk iig al niet uit naar morgen, want dan zal de temperatuur ongeveer -6 zijn, maar zal het voelen als 15 - 20 graden...

Geplaatst:
comment_1760292

Hoe lang zal het duren voordat het treinverkeer compleet platligt? :puh:

Hopelijk snel. Geen trein is geen school. :puh:

The same here! ^_^ Vandaag was al een goed begin met de metro die enkelspoor reed. Als ik ook maar iets van vertraging merk op het treinstation ben ik zo weer thuis, anders wordt het 3-4 uurtjes reizen. :puh:

Geplaatst:
comment_1760301

En men blijft maar beweren dat de aarde zo hard opwarmt dat we binnenkort in de zwembroek naar school moeten. :bonk: Zo heel veel warmer is het toch niet aan het worden (als het überhaupt al warmer wordt) als er in November al een pak sneeuw ligt.

Geplaatst:
comment_1760329

Echter zit er wel een bepaalde kern van waarheid in je verhaal. Dit jaar is het vroeg winter. Echter is er al jaren geen Elfstedentocht meer geweest, die vroeger veel vaker voorkwam. Als je het dus over een bredere tijd bekijkt, warmt de aarde wel op.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.