Jump to content
Geplaatst:
comment_862952
In regeringskringen is grote beroering ontstaan over filmplannen van Geert Wilders. De PVV-leider werkt in stilte aan een provocerende tv-film over de Koran, die eind januari op de Nederlandse buis moet verschijnen.

Dit wordt in kringen rond het kabinet gemeld. De film is een aanklacht tegen de Koran. Geschriften uit het heilige boek voor moslims zullen beeldend voor de camera worden gebracht, mogelijk in een 'Submission-achtige' stijl. Die film van Theo van Gogh leidde tot woedende reacties in moslimkringen. De filmmaker werd kort na de verschijning ervan in 2004 door een radicale moslim in Amsterdam vermoord.

Wilders bevestigt desgevraagd dat hij aan een film werkt waarin de Koran centraal staat. "In de film leidt dat tot iets", aldus de politicus, die niet wil zeggen of hij de Koran bijvoorbeeld verscheurt, dan wel verbrandt. "Ik wil daar niets over kwijt. Mensen moeten maar kijken."

De filmplannen van Wilders hebben in kabinetskringen voor grote onrust gezorgd. Naast veiligheidszorgen in ons eigen land zou het gevaar kunnen bestaan van anti-Nederlandse acties in de islamitische wereld na het verschijnen van de film. Achter de coulissen wordt op Wilders ingepraat door drie betrokken departementen: Buitenlandse Zaken, Justitie en Binnenlandse Zaken. Ook de nationaal coördinator terrorisme bestrijding, Tjibbe Joustra, is bij de gesprekken betrokken. Een woordvoerder van Justitie zegt dat "het kabinet alles in het werk stelt om voorbereid te zijn op een plotseling heftige discussie in binnen- en buitenland." Wilders zei eerder dat moslims de helft uit de Koran moeten verscheuren als zij in Nederland willen blijven. Ook noemde hij het boek de islamitische 'Mein Kampf'. De PVV-leider praat nog met een tv-zender over uitzending van het werk. Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.

De vraag van mij is nu: Vind jij dat Geert Wilders recht heeft om zijn film uit te zenden?

Gelieve dit topic niet samenvoegen met het 'Geert Wilders'-topic. Bvd.

BEKIJK FITNA HIER!

Bewerkt: door Arjen

• Reacties 404
  • Bezichtigingen 25.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_923853
Ik ben bang van deze gevolg want als de moslims deze film zien dan nemen ze wraak en willen de wereld veroveren dus wij moeten moslims anders zijn wij dood. Bijna iedereen denkt dat wij zijn sterker dankzij VS maar moslims hebben nuclaire bom dus gooien naar Nederland ofwel België en iedereen is dood. Er komt derde wereldoorlog. Ik bgein te bezorgen over de toekomst. Ik wil gewoon vrede maar de moslims wil oorlog. Allah zegt tegen de moslims dat zij moeten de wereld veroveren.

Huh, wazig verhaal :bonk: . De westerse landen (VS, Frankrijk, en Groot-Britannie etc.) beschikken ook kernwapens. Het enige moslimland dat waarschijnlijk kernwapens heeft is Iran.

Ik wil gewoon vrede maar de moslims wil oorlog.

Dat is helemaal niet zo. Degene die aanslegen plegen zijn terroristische groeperingen, niet de landen zelf. Als je Wikipedia eens leest over de oorlog tegen terrorisme zie je dat heel veel moslimlanden ook tegen terrorisme zijn en ook vechten ervoor.

Allah zegt tegen de moslims dat zij moeten de wereld veroveren.

Dat slaat helemaal nergens op. Moslims komen naar Nederland en Belgie voor werk, omdat ze daar in hun eigen land minder betaalt krijgen. Daarom stijgt hier de islam zo snel.

Hieronder: Daar heb je inderdaad wel gelijk in :Y

Bewerkt: door Blizzard

Geplaatst:
comment_923878

Maar in de koranfilm verklaart de leider dat zij willen de wereld veroveren want de god Allah zegt dat moet. En nu komt deze film dus dus de druk zal nog zwaar dus veel rellen.

Geplaatst:
comment_923916
Maar in de koranfilm verklaart de leider dat zij willen de wereld veroveren want de god Allah zegt dat moet. En nu komt deze film dus dus de druk zal nog zwaar dus veel rellen.

Allah heeft noooooooooooit gezegt dat moslims land mogen jatten en ze denken 100% aan vrede!

OTTO :dans:

Geplaatst:
comment_923926

Allah is een god en dat bestaat niet. Dat is figuurlijk. De mensen geloven in Allah en hij heeft het gezegd. Sorry van dat bestaat niet. Maar dat is mijn menig.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_923933

... ze denken 100% aan vrede!

Maar ze moeten wel alle niet-in-Islam-gelovende mensen afmaken?

Geert heeft keiharde feiten op tafel gegooid. :eten:

Geplaatst:
comment_923937
Allah is een god en dat bestaat niet. Dat is figuurlijk. De mensen geloven in Allah en hij heeft het gezegd. Sorry van dat bestaat niet. Maar dat is mijn menig.

Oww heb jij bewijs dat er geen God of Allah bestaat,

ik ben eerlijk ik hb ook geen bewijs dat god of Allah wel bestaat.

Geplaatst:
comment_923959

Wat super slechte film is het, klopt voor geen meter welk beeld dit schets over Moslims.

Dat zijn gewoon wat gestoorden mensen die zich moslim noemen die in Fitna voorkomen en die zijn er gelukkig bijna niet in Nederland.

Trouwens die verse die in Koran staan komen heleboel koran's niet voor op die manier, net zoals van de bijbel heleboel versies zijn en ook in sommige extremen dingen voorkomen.

Bewerkt: door Sander

Geplaatst:
comment_923964

Ik heb hem net ook gezien. Vindt er niet zoveel aan eerlijk gezegd.. Er worden alleen maar dingen in gezegd die die eigenlijk allemaal al eens uitgesproken heeft. Daarintegen geef ik hem wel gelijk dat ze homo`s, vrouwen en ongelovigen zo behandelen. Daar moet iets tegen gedaan worden. We leven ten slotte in een tijd dat dat eigenlijk niet meer kan.

Alleen moet die wel in gaan zien dat het bepaalde groepen zijn die het verzieken voor de rest. Er zijn zeker ook goede moslims, maar die laat die niet zien natuurlijk..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.