Jump to content
Geplaatst:
comment_862952
In regeringskringen is grote beroering ontstaan over filmplannen van Geert Wilders. De PVV-leider werkt in stilte aan een provocerende tv-film over de Koran, die eind januari op de Nederlandse buis moet verschijnen.

Dit wordt in kringen rond het kabinet gemeld. De film is een aanklacht tegen de Koran. Geschriften uit het heilige boek voor moslims zullen beeldend voor de camera worden gebracht, mogelijk in een 'Submission-achtige' stijl. Die film van Theo van Gogh leidde tot woedende reacties in moslimkringen. De filmmaker werd kort na de verschijning ervan in 2004 door een radicale moslim in Amsterdam vermoord.

Wilders bevestigt desgevraagd dat hij aan een film werkt waarin de Koran centraal staat. "In de film leidt dat tot iets", aldus de politicus, die niet wil zeggen of hij de Koran bijvoorbeeld verscheurt, dan wel verbrandt. "Ik wil daar niets over kwijt. Mensen moeten maar kijken."

De filmplannen van Wilders hebben in kabinetskringen voor grote onrust gezorgd. Naast veiligheidszorgen in ons eigen land zou het gevaar kunnen bestaan van anti-Nederlandse acties in de islamitische wereld na het verschijnen van de film. Achter de coulissen wordt op Wilders ingepraat door drie betrokken departementen: Buitenlandse Zaken, Justitie en Binnenlandse Zaken. Ook de nationaal coördinator terrorisme bestrijding, Tjibbe Joustra, is bij de gesprekken betrokken. Een woordvoerder van Justitie zegt dat "het kabinet alles in het werk stelt om voorbereid te zijn op een plotseling heftige discussie in binnen- en buitenland." Wilders zei eerder dat moslims de helft uit de Koran moeten verscheuren als zij in Nederland willen blijven. Ook noemde hij het boek de islamitische 'Mein Kampf'. De PVV-leider praat nog met een tv-zender over uitzending van het werk. Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.

De vraag van mij is nu: Vind jij dat Geert Wilders recht heeft om zijn film uit te zenden?

Gelieve dit topic niet samenvoegen met het 'Geert Wilders'-topic. Bvd.

BEKIJK FITNA HIER!

Bewerkt: door Arjen

• Reacties 404
  • Bezichtigingen 25.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_923979
Een film met waarheid.

dat is wat ik er van vind.

Dat mag je vinden maar volgens mij moet je ook eerst beetje proberen te verdiepen voor dat je iets roept, netzoals Geert Wilders is zal moeten doen.

Alleen al in de film Fitna staat grote fout die man die werd afgebeeld als Mohammed B is helemaal niet Mohammed B, lijkt wel van een amateur :cya::7

Zo een filmpje zou ik ook in week in elke kaar kunnen draaien, beetje wat kranten knipsels, wat beelden van internet samen voegen en wat teksten toevoegen en klaar is kees. :zz:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_923984
Een film met waarheid.

dat is wat ik er van vind.

Dat mag je vinden maar volgens mij moet je ook eerst beetje proberen te verdiepen voor dat je iets roept, netzoals Geert Wilders is zal moeten doen.

Alleen al in de film Fitna staat grote fout die man die werd afgebeeld als Mohammed B is helemaal niet Mohammed B, lijkt wel van een amateur :cya::7

Zo een filmpje zou ik ook in week in elke kaar kunnen draaien, beetje wat kranten knipsels, wat beelden van internet samen voegen en wat teksten toevoegen en klaar is kees. :zz:

Het gaat toch ook niet om het filmpje zelf. :?

Het gaat om de inhoud en bewijs het tegendeel eens.

Geplaatst:
comment_923988

Een echte film kun je het niet noemen, de film duurt slechts 15 minuten. En bevat allemaal dingen die de komende 10 jaar vaak op het nieuws zijn geweest, plus een paar dingen die verzonnen zijn door Geert Wilders. Ik had eerlijk gezegt meer van de film verwacht, want zoveel stelt het nou ook niet voor.

Geplaatst:
comment_924019

Hebben jullie Fitna gezien en wat vinden jullie ervan?

Ik ben het niet met hem eens, maar ik vind wel dat de islam het meest gewelddadige geloof is.

Tenslotte heb ik nog nooit gehoord van christelijke zelfmoordterorristen, of katholiek die vlaggen verbranden om een cartoon. Zij kunnen er wel tegen? Waarom deze moslims niet?

Geplaatst:
comment_924021

Ik ben het niet met hem eens, maar ik vind wel dat de islam het meest gewelddadige geloof is.

Tenslotte heb ik nog nooit gehoord van christelijke zelfmoordterorristen, of katholiek die vlaggen verbranden om een cartoon. Zij kunnen er wel tegen? Waarom deze moslims niet?

waar is ie te zien?

Geplaatst:
comment_924029

Ik ben zo vrij geweest het nieuw geopende topic "Fitna, wat vond je ervan?" samen te voegen met het reeds lang bestaande filmtopic van de heer Wilders. 1 topic over de film vind ik wel voldoende......

Geplaatst:
comment_924031

waar is ie te zien?

klik

Geplaatst:
comment_924052

Goede film, klein beeldje van dezemoslimextremisten gekregen, hij heeft de feiten nu eenmaal op tafel gelegd (overigens tactisch gedaan). Ben benieuwd hoe het opgefokte volk nu zal reageren in het Midden - Oosten. Verder niet echt heel spannend, geen meningen van mijnheer Wilder bijvoorbeeld. Veel ophef, dit was echt niet nodig geweest...

Geplaatst:
comment_924095

Bij elke geloof(levensovertuigingen) zijn extremisten bij ene geloof is percentage groter dan bij het andere en dit verschilt ook afgelopen eeuwen.

Vroeger sloegen mensen ook elkaar de hersens in van soorten kerken en werden hele oorlogen gevoerd en dit gebeurt soms nog steeds maar niet zo veel meer gelukkig.

Op dit moment zijn dit vooral de Moslims die kampen met een groep extremisten en hier moet iets aan gedaan worden.

Als door een geloof(levensbeschouwing) extremisten uit voorkomen, dan zal elke geloof verboden moeten worden om dit te voorkoen.

Ik adviseer mensen die serie nog niet kennen maar is helemaal te kijken over:

The Most Hated Family in America

Dat is een super korte samenvatting(rest staat ook op youtube), maar die mensen zijn ook zo gestoord en wensen bijna iedereen dood.

Ze staat met spandoeken bij begrafenissen van een soldaat uit Irak dat hij zijn dood verdiende, door hun is speciale wet moeten aan nemen in de VS zodat ze afstand moeten houden bij een begrafenis.

Conclusie: De Moslims zijn niet het probleem, het probleem zijn de extremisten en daar moet iets aan gedaan worden

Bewerkt: door Sander

Geplaatst:
comment_924105

Mwah ik vind het eigenlijk overhypte bagger, een herkauwing van oude beelden die zich voornamelijk aan de andere kant van de wereld afspelen. Waarschijnlijk vanmiddag nog in Windows Movie Maker samengeflanst door leden van de Partij met de Kapsels.

Dion-Graus.jpg

Geniaal ook dat ze een foto gebruikt hebben van een rapper in plaats van de echte Mohammed B. Je ziet een hand aan een bladzijde van de Koran, hoort gescheur en dan; 'Het geluid dat u hoorde, was een pagina uit het telefoonboek.' Of een lontje aan het hoofd van de profeet Mohammed en dan als knal; onweer. Als ik een moslim zou zijn ging ik een filmpje maken waarin Geert Wilders de hoofdrol speelt; een gun naast zijn hoofd, BANG! en dan; 'Het geluid dat u hoorde, was boer Frans die een potentiële vrouw leert schieten met een jachtgeweer.'

Geplaatst:
comment_924185

De hele wereld in paniek, blijkt het een compilatie van oude, vaak lage kwaliteits en overbekende beelden in combinatie met vertalingen van het "geef een brugger Homerus als proefwerk" niveau te zijn. :7

Gevoel voor humor moeten ze wel hebben bij de PVV. Ik kon, zodra ik de verbijstering (Lees: "Is dit het?!? O.o") voorbij was, er in ieder geval smakelijk om lachen. Geert is of nog veel dommer dan ik al dacht, of hij lacht ons nu allemaal in z'n vuistje uit.

De eerste berichten van moslimleiders die aangeven dat het niet de moeite waard is hier tegen te protesteren zijn gelukkig ook al binnen. :7

Geplaatst:
comment_924198
Als ik een moslim zou zijn ging ik een filmpje maken waarin Geert Wilders de hoofdrol speelt; een gun naast zijn hoofd, BANG! en dan; 'Het geluid dat u hoorde, was boer Frans die een potentiële vrouw leert schieten met een jachtgeweer.'

Gewoon dat filmpje maken en op youtube gooien, het is gewoon een schiterent idee

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.