Jump to content
Geplaatst:
comment_863356

Blijkbaar vind de regering het leuk om onze nieuwjaarsviering te verpesten.

Dit zijn nieuwe regels die iemand uit de 2e Kamer heeft voorgesteld:

- Vuurwerk mag pas afgestoken worden vanaf 10 uur s'avond ipv s'ochtends

- Consumentenvuurwerk verboden

- Er mag maar 2 dagen vuurwerk verkocht worden

- Vaste plaats om vuurwerk af te steken

Ik heb gehoord dat ze hiermee waarschijnlijk willen instemmen.

Dit vind ik dus !"#$% belachelijk!!

Zoals iedereen weet zijn wij het allerstrengste land ter wereld als het om vuurwerk gaat, en nou willen ze het nog veel strenger maken!

Ongelukken zullen altijd gebeuren met nieuwjaar, en het type dat hun vingers eraf blaast of scholen in de brand steken doen dat met ILLEGAAL vuurwek.

Dit jaar heb ik nitraten, strijkers en legaal vuurwerk afgestoken.

En ik kreeg met legaal vuurwerk een ongeluk omdat het ineens afging zonder dat het lont vlam vatte.

Kortom, het plezier van de normale burger wordt gewoon keihard verpest.

En die vaste plek vind ik ook een raar idee. Als je al het vuurwerk van de hele buurt op dezelfde plek afsteekt en ze gaan er omheen staan dat is dat toch veel gevaarlijker??

Wat vinden jullie hier nou van? Ergeren jullie je ook zo kapot aan onze regering die, naar mijn mening, te hard optreed tegen vuurwerk?

• Reacties 100
  • Bezichtigingen 10.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1039023

We hebben geluk, maar ook minder geluk:

Vuurwerkregels voorlopig ongemoeid

AMSTERDAM - Vuurwerk afsteken mag de komende oudejaarsdag nog steeds de hele dag. Het kabinet is nog altijd van plan om de afsteekperiode in te perken naar 18.00 tot 02.00 uur, maar het gaat niet lukken om dat nog dit jaar te regelen.

Dat heeft minister van Vrom Jacqueline Cramer (PvdA) dinsdag aan de Tweede Kamer laten weten.

Uitstel

Het kabinet had een besluit over de afsteektijden in mei al uitgesteld. Een commissie onder leiding van de Nijmeegse burgemeester Thom de Graaf moet eerst advies uitbrengen.

Het gaat daarbij onder meer om de vraag hoe kan worden voorkomen dat handhaving van de nieuwe afsteekregels ten koste gaat van de inzet van de politie, terwijl die juist tijdens oud en nieuw hard nodig is. Ook wordt een enquête gehouden onder de bevolking naar 'het ervaren gevoel van onveiligheid'.

Schade

Vuurwerk afsteken mag nu op oudejaarsdag vanaf 10.00 uur. Het kabinet wil dat beperken vanwege de grote schade die tijdens de afgelopen jaarwisseling is aangericht als gevolg van vuurwerk.

Bron: Nu.nl

Uitgegeven: 1 juli 2008 18:44

Geplaatst:
comment_1039032

AMSTERDAM - Vuurwerk afsteken mag de komende oudejaarsdag nog steeds de hele dag. Het kabinet is nog altijd van plan om de afsteekperiode in te perken naar 18.00 tot 02.00 uur, maar het gaat niet lukken om dat nog dit jaar te regelen.

Dat heeft minister van Vrom Jacqueline Cramer (PvdA) dinsdag aan de Tweede Kamer laten weten.

Uitstel

Het kabinet had een besluit over de afsteektijden in mei al uitgesteld. Een commissie onder leiding van de Nijmeegse burgemeester Thom de Graaf moet eerst advies uitbrengen.

Het gaat daarbij onder meer om de vraag hoe kan worden voorkomen dat handhaving van de nieuwe afsteekregels ten koste gaat van de inzet van de politie, terwijl die juist tijdens oud en nieuw hard nodig is. Ook wordt een enquête gehouden onder de bevolking naar 'het ervaren gevoel van onveiligheid'.

Schade

Vuurwerk afsteken mag nu op oudejaarsdag vanaf 10.00 uur. Het kabinet wil dat beperken vanwege de grote schade die tijdens de afgelopen jaarwisseling is aangericht als gevolg van vuurwerk.

Ey wesley ik snap het niet helemaal, Mogen we dit jaar nog vanaf 10:00 in de ochtend afsteken? :D

Of vanaf 18:00? of gaat dat pas volgend jaar in? Want dan hebben we wel geluk.

ok dus van 22:00 is afgelast woho!

en hoezo hebben we minder geluk? is toch goed dit?

Geplaatst:
comment_1039037

Uitstel

Schade

Schade, tja, meestal doen die mensen het op een afgelegen plek of waar geen mensen zijn, dus maakt het niet uit of het om 2 uur 's middags is of om 10 uur 's avonds.

Tevens vind ik het onzin, maargoed.

Later,

Geplaatst:
comment_1039091
Ey wesley ik snap het niet helemaal, Mogen we dit jaar nog vanaf 10:00 in de ochtend afsteken? :D

We mogen dit jaar nog gewoon vanaf 10.00 t/m 02:00 afsteken, en vanaf volgend jaar (2009-2010) gaat er waarschijnlijk een nieuwe wet in, dat we vanaf 18:00 t/m 02:00 mogen afsteken.

Geplaatst:
comment_1039109

We mogen dit jaar nog gewoon vanaf 10.00 t/m 02:00 afsteken, en vanaf volgend jaar (2009-2010) gaat er waarschijnlijk een nieuwe wet in, dat we vanaf 18:00 t/m 02:00 mogen afsteken.

Ok beter dan.

Geplaatst:
comment_1039121
Beter dan?

Want dan is dit de laatste mooie Oud & Nieuw :bonk:

Ja want ze zeiden dat dit jaar van 22:00 tot 02:00 mocht afsteken

maar we mogen gewoon dit jaar van 10:00 tot 02:00 afsteken. Dat is toch beter? Of vind jij dat niet beter?

Geplaatst:
comment_1039142
Beter dan?

Want dan is dit de laatste mooie Oud & Nieuw :bonk:

Want als we 'maar' van 22.00 of 18.00 tot 02.00 mogen afsteken is oud & nieuw ineens stukken minder mooi? :7

Bedoel je om 00.00? Ja dat veranderd niet he. Maar als we naar de hele dag kijken is oud & niuew dan mooier aangezien je dan langer tijd hebt etc.

Maar 18:00 tot 02:00 is ook niet slecht , Beter dan helemaal weg of 22:00 tot 02:00

Geplaatst:
comment_1039145

Ja, dat vind ik wel.

nu kun je overdag mooi al het knalvuurwerk opknallen.

En s'avonds al het siervuurwerk.

Dan is het alleen maar siervuurwerk.

En ik hou het meest van knalvuurwerk.

Geplaatst:
comment_1039225

Ik vind 18.00 tot 02.00 nog steeds veel te kort. Hoe willen die agenten dat allemaal in de gaten gaan houden dan? Iedereen is dan op straat en de politie kan niet overal zijn. Misschien heeft dit dus een negatief effect en wordt er dus meer vernield in plaats van minder.

Ik ga in ieder geval niet van te voren afsteken, want er is veel meer politiecontrole bij ons in de wijk sinds O&N 2006/2007.

Geplaatst:
comment_1039261

ik vind het heerlijk om eerlijk te zijn, niet vroeg wakker door die herrie en als je buiten komt kan je teministe nog ademen.

daarkomt bij dat het echt NIET normaal slecht is voor het milleu.

Geplaatst:
comment_1039263
Ik vind 18.00 tot 02.00 nog steeds veel te kort. Hoe willen die agenten dat allemaal in de gaten gaan houden dan? Iedereen is dan op straat en de politie kan niet overal zijn. Misschien heeft dit dus een negatief effect en wordt er dus meer vernield in plaats van minder.

Ik ga in ieder geval niet van te voren afsteken, want er is veel meer politiecontrole bij ons in de wijk sinds O&N 2006/2007.

maar het is niet zeker dat het gebeurd hoor lol, de kranten schrijven het wel maarja is het ook zeker zo ;)

Geplaatst:
comment_1039267

Over dat laatste ben ik het dus echt niet eens. Dus volgens de regering zou je op een vaste plaats vuurwerk mogen afsteken. Laat mensen het nou maar gewoon doen waar ze zelf willen. Het is niet leuk om het de hele stad op een vaste plek te zijn. Het wordt dan gewoon te druk en dan is er te weinig ruimte om vuurwerk af te steken.

Geplaatst:
comment_1039321

Over dat laatste ben ik het dus echt niet eens. Dus volgens de regering zou je op een vaste plaats vuurwerk mogen afsteken. Laat mensen het nou maar gewoon doen waar ze zelf willen. Het is niet leuk om het de hele stad op een vaste plek te zijn. Het wordt dan gewoon te druk en dan is er te weinig ruimte om vuurwerk af te steken.

Blizzard, Dat was 7 maanden geleden. Ze zijn nu van gedachte veranderd. Ze gaan i.p.v van 22:00 tot 02:00 , 18:00 tot 02:00 ( misschien ook niet ;) ) En er komt geen vaste plek om vuurwerk af te steken.

Maar ik zelf geloof er ook niet echt veel van , is gewoon weer wat slap-gelul van de regering

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.