Geplaatst: 11 januari 200817 jaren comment_864135 heey allemaal ik wou graag zo iets hebben, dat alle spelers met [WWG] in hun naam, op plaats A spawnen, en alle spelers met [XTC] in hun naam, op plaats B spawnen maar die [WWG] en [XTC] mag ook [wwg] en [xtc] zijn, want mss zijn er spelers, die kleine letters hebben. ik weet niet of het mogenlijk is om te kijken of het script kan weten, welke tekst er in de naam staat... mja, als je het weet, leg het dan eens uit Bewerkt: 11 januari 200817 jaren door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst: 11 januari 200817 jaren comment_864183 Het is mogelijk, ik heb maar eens zo'n code voor je gemaakt: Bovenaan je script zet je: new Clan[MAX_PLAYERS]; Bij 'OnPlayerConnect' zet je: Clan[playerid] = 0; new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); if(strfind(PlayerName, "[WWG]", true) != -1) { Clan[playerid] = 1; } else if(strfind(PlayerName, "[XTC]", true) != -1) { Clan[playerid] = 2; } En bij 'OnPlayerSpawn' zet je: if(Clan[playerid] == 1) //SpawnPlek voor [WWG]leden { SetPlayerPos(playerid, 2498.587, -1685.331, 13.433); SetPlayerFacingAngle(playerid, 53.72); } if(Clan[playerid] == 2) //SpawnPlek voor [XTC]leden { SetPlayerPos(playerid, 2000.399, 1562.429, 15.367); SetPlayerFacingAngle(playerid, 219.0); } De coordinaten moet je zelf nog even aanpassen Spelers die geen clan-tag hebben, zullen gewoon op de plek spawnen die hebt op gegeven bij de AddPlayerClass van hun skin. Ohja en het maakt niet uit of die tag [WWG] of [wwg] of [wWg] is. In dit geval is het niet hoofdletter-gevoelig Veel plezier ermee.. Groetjes Sandra Bewerkt: 11 januari 200817 jaren door Sandra18[NL]
Geplaatst: 11 januari 200817 jaren Auteur comment_864250 Het is mogelijk, ik heb maar eens zo'n code voor je gemaakt: Bovenaan je script zet je: new Clan[MAX_PLAYERS]; Bij 'OnPlayerConnect' zet je: Clan[playerid] = 0; new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); if(strfind(PlayerName, "[WWG]", true) != -1) { Clan[playerid] = 1; } else if(strfind(PlayerName, "[XTC]", true) != -1) { Clan[playerid] = 2; } En bij 'OnPlayerSpawn' zet je: if(Clan[playerid] == 1) //SpawnPlek voor [WWG]leden { SetPlayerPos(playerid, 2498.587, -1685.331, 13.433); SetPlayerFacingAngle(playerid, 53.72); } if(Clan[playerid] == 2) //SpawnPlek voor [XTC]leden { SetPlayerPos(playerid, 2000.399, 1562.429, 15.367); SetPlayerFacingAngle(playerid, 219.0); } De coordinaten moet je zelf nog even aanpassen Spelers die geen clan-tag hebben, zullen gewoon op de plek spawnen die hebt op gegeven bij de AddPlayerClass van hun skin. Ohja en het maakt niet uit of die tag [WWG] of [wwg] of [wWg] is. In dit geval is het niet hoofdletter-gevoelig Veel plezier ermee.. Groetjes Sandra bedankt woow, jij bent snel dat laatste stond er nog maar 15 seconden in, en je had al geantwoord :S Bewerkt: 11 januari 200817 jaren door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst: 11 januari 200817 jaren comment_864343 maar als er dan geen wwg of xtc in de naam komt, gaat hij dan gewoon spawnen waar de "addplayerclass" spawnt? en als je nu de 2 clans in je naam hebt, blokkeert de server dan? Nee, in dit geval checkt de server eerst of er [WWG] in de naam staat, zo ja, dan spawn je op de wwg-plaats Dus als iemand met de naam [XTC][WWG]Pietje de server inkomt, zal die op de WWG-plek spawnen.
Geplaatst: 12 januari 200817 jaren comment_864524 Nu het toch een beetje hier over gaat, hoe maak je dan dat alleen admins een bepaalt popetje in (bijvoorbeeld) de kledingkast kan zien en alleen kan selecteren?
Geplaatst: 12 januari 200817 jaren comment_864771 Een skin echt verbergen voor non-admins is volgens mij niet mogelijk. Je kan er wel voor zorgen dat een speler een bepaalde skin niet kan kiezen. Let op, ik schrijf de code hieronder uit mn hoofd, er kunnen wat typ fouten dus inzitten. public OnPlayerRequestSpawn(playerid) { if((GetPlayerSkin(playerid) == 93) && (IsPlayerAdmin(playerid) == 0)) { GameTextForPlayer(playerid, "~r~Sorry, Admin Only!", 2000, 3); return 0; } return 1; } Die '93' moet je nog even veranderen naar de skin-id van de admin-skin Bewerkt: 12 januari 200817 jaren door Sandra18[NL]
Geplaatst: 15 januari 200817 jaren Auteur comment_867167 sandra, dat script van jou werkt niet bij mij hij geeft geen fouten in pawno, maar het werkt gewoon niet, ze spawnen steeds op dezelfde plaats (die van bij addplayerclass)
Geplaatst: 15 januari 200817 jaren comment_867192 Heb je het precies zo gedaan als ik in mijn post heb neergezet. Dus - Die code bij OnPlayerConnect - Die code bij OnPlayerSpawn - En de define bovenaan het script?
Geplaatst: 16 januari 200817 jaren Auteur comment_867668 Heb je het precies zo gedaan als ik in mijn post heb neergezet. Dus - Die code bij OnPlayerConnect - Die code bij OnPlayerSpawn - En de define bovenaan het script? define? bedoel je die new? ja, dat heb ik gedaan, want anders zou hij fouten geven in pawno Bewerkt: 16 januari 200817 jaren door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst: 16 januari 200817 jaren comment_867681 Heeft die code eerst wel gewerkt dan? Aangezien ik die al 5 dagen geleden heb gemaakt.
Geplaatst: 16 januari 200817 jaren Auteur comment_867771 Heeft die code eerst wel gewerkt dan? Aangezien ik die al 5 dagen geleden heb gemaakt. neen, ze heeft nooit gewerkt, maar ik had het nogal druk, en had geen zijd om ze uit te testen... er waren wel al spelers, die zijden dat het niet werkte kan het misschien zijn dat je *[WWG]* en *[XTC]* moet gebruiken? misschien zoals bij zoekopties; daar gebruik je ook een * als er nog tekst voor/achter komt
Geplaatst: 16 januari 200817 jaren comment_867820 kan het misschien zijn dat je *[WWG]* en *[XTC]* moet gebruiken? misschien zoals bij zoekopties; daar gebruik je ook een * als er nog tekst voor/achter komt Nee, want if(strfind(PlayerName, "[WWG]", true) != -1) { Kijkt of hij [WWG] vind in de naam van de speler. - Heb je niet bij OnPlayerSpawn nog een andere SetPlayerPos-functie staan? - Of heb je niet toevallig bij SetPlayerPos dezelfe coordinaten ingevoerd die je ook bij AddPlayerClass hebt staan?
Geplaatst: 16 januari 200817 jaren comment_867899 Kan je dan eens jouw versie van mijn code hier neerzetten?
Geplaatst: 16 januari 200817 jaren Auteur comment_867925 Kan je dan eens jouw versie van mijn code hier neerzetten? bovenaan: new Clan[MAX_PLAYERS]; bij OnPlayerConnect: public OnPlayerConnect(playerid) { new pName[MAX_PLAYER_NAME]; new string[128]; new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, pName, sizeof(pName)); format(string, sizeof(string), "%s has joined the server.", pName); SendClientMessageToAll(COLOR_GREY, string); Clan[playerid] = 0; ReceiveInfo[playerid] = 0; GameTextForPlayer(playerid,"~w~Welcome!",4000,0); SendClientMessage(playerid, COLOR_BASIC, "Welcome to the XTC-WWG public stunt server!"); SendClientMessage(playerid, COLOR_BASIC, "Play fair, don't spam/cheat, etc."); SendClientMessage(playerid, COLOR_BASIC, "For more info, type /help."); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "( Scripted by: [wwg]Pulverizer_Be - [XTC]Thehunter )."); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "( Stunts made by: [XTC]Yeatric )."); if(strfind(PlayerName, "WWG", true) != -1) { Clan[playerid] = 1; } else if(strfind(PlayerName, "XTC", true) != -1) { Clan[playerid] = 2; } return 1; } (staan ook nog andere dingen bij) en bij OnPlayerSpawn: public OnPlayerSpawn(playerid) { PlayerPlaySound(playerid, 1098, -1370.2362,-256.3250,15.0000); //stop geluid if(Clan[playerid] == 1) //SpawnPlek voor [WWG]leden { SetPlayerPos(playerid, -1373.3844,-258.4916,14.1440); SetPlayerFacingAngle(playerid, 315.0000); } if(Clan[playerid] == 2) //SpawnPlek voor [XTC]leden { SetPlayerPos(playerid, 4228.3896,-1127.6724,6.4056); SetPlayerFacingAngle(playerid, 200.0000); } return 1; }
Geplaatst: 16 januari 200817 jaren comment_867961 Ah, ik zie het probleem al: Je hebt GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); veranderd naar GetPlayerName(playerid, PName, sizeof(PName)); Daarom blijft de waarde van 'PlayerName' blijft dan '0' en vervolgens kijkt hij of in '0' de letters 'WWG' of 'XTC' zit. En dat zit er dus niet in, en zal je als geen 'normale' speler spawnen. Verander dus bij OnPlayerConnect: if(strfind(PlayerName, "WWG", true) != -1) en else if(strfind(PlayerName, "XTC", true) != -1) naar if(strfind(pName, "WWG", true) != -1) en else if(strfind(pName, "XTC", true) != -1) Je kan dan new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; verwijderen. Bewerkt: 16 januari 200817 jaren door Sandra18[NL]
heey allemaal
ik wou graag zo iets hebben, dat alle spelers met [WWG] in hun naam, op plaats A spawnen,
en alle spelers met [XTC] in hun naam, op plaats B spawnen
maar die [WWG] en [XTC] mag ook [wwg] en [xtc] zijn, want mss zijn er spelers, die kleine letters hebben.
ik weet niet of het mogenlijk is om te kijken of het script kan weten, welke tekst er in de naam staat...
mja, als je het weet, leg het dan eens uit
Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]