Jump to content
Geplaatst:
comment_864135

heey allemaal :D

ik wou graag zo iets hebben, dat alle spelers met [WWG] in hun naam, op plaats A spawnen,

en alle spelers met [XTC] in hun naam, op plaats B spawnen :puh:

maar die [WWG] en [XTC] mag ook [wwg] en [xtc] zijn, want mss zijn er spelers, die kleine letters hebben.

ik weet niet of het mogenlijk is om te kijken of het script kan weten, welke tekst er in de naam staat...

mja, als je het weet, leg het dan eens uit ^_^

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Featured Replies

Geplaatst:
comment_864183

Het is mogelijk, ik heb maar eens zo'n code voor je gemaakt:

Bovenaan je script zet je:

new Clan[MAX_PLAYERS];

Bij 'OnPlayerConnect' zet je:

Clan[playerid] = 0;
new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));

if(strfind(PlayerName, "[WWG]", true) != -1)
{
Clan[playerid] = 1;
}
else if(strfind(PlayerName, "[XTC]", true) != -1)
{
Clan[playerid] = 2;
}

En bij 'OnPlayerSpawn' zet je:

if(Clan[playerid] == 1)  //SpawnPlek voor [WWG]leden
{
SetPlayerPos(playerid, 2498.587, -1685.331, 13.433);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 53.72);
}
if(Clan[playerid] == 2)  //SpawnPlek voor [XTC]leden
{
SetPlayerPos(playerid, 2000.399, 1562.429, 15.367);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 219.0);
}

De coordinaten moet je zelf nog even aanpassen ;)

Spelers die geen clan-tag hebben, zullen gewoon op de plek spawnen die hebt op gegeven bij de AddPlayerClass van hun skin.

Ohja en het maakt niet uit of die tag [WWG] of [wwg] of [wWg] is.

In dit geval is het niet hoofdletter-gevoelig

Veel plezier ermee..

Groetjes Sandra

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_864250

Het is mogelijk, ik heb maar eens zo'n code voor je gemaakt:

Bovenaan je script zet je:

new Clan[MAX_PLAYERS];

Bij 'OnPlayerConnect' zet je:

Clan[playerid] = 0;
new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));

if(strfind(PlayerName, "[WWG]", true) != -1)
{
Clan[playerid] = 1;
}
else if(strfind(PlayerName, "[XTC]", true) != -1)
{
Clan[playerid] = 2;
}

En bij 'OnPlayerSpawn' zet je:

if(Clan[playerid] == 1)  //SpawnPlek voor [WWG]leden
{
SetPlayerPos(playerid, 2498.587, -1685.331, 13.433);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 53.72);
}
if(Clan[playerid] == 2)  //SpawnPlek voor [XTC]leden
{
SetPlayerPos(playerid, 2000.399, 1562.429, 15.367);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 219.0);
}

De coordinaten moet je zelf nog even aanpassen ;)

Spelers die geen clan-tag hebben, zullen gewoon op de plek spawnen die hebt op gegeven bij de AddPlayerClass van hun skin.

Ohja en het maakt niet uit of die tag [WWG] of [wwg] of [wWg] is.

In dit geval is het niet hoofdletter-gevoelig

Veel plezier ermee..

Groetjes Sandra

bedankt :D

woow, jij bent snel

dat laatste stond er nog maar 15 seconden in, en je had al geantwoord :S

:puh:

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Geplaatst:
comment_864343

maar als er dan geen wwg of xtc in de naam komt, gaat hij dan gewoon spawnen waar de "addplayerclass" spawnt?

en als je nu de 2 clans in je naam hebt, blokkeert de server dan?

Nee, in dit geval checkt de server eerst of er [WWG] in de naam staat, zo ja, dan spawn je op de wwg-plaats

Dus als iemand met de naam [XTC][WWG]Pietje de server inkomt, zal die op de WWG-plek spawnen.

Geplaatst:
comment_864771

Een skin echt verbergen voor non-admins is volgens mij niet mogelijk.

Je kan er wel voor zorgen dat een speler een bepaalde skin niet kan kiezen.

Let op, ik schrijf de code hieronder uit mn hoofd, er kunnen wat typ fouten dus inzitten.

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if((GetPlayerSkin(playerid) == 93) && (IsPlayerAdmin(playerid) == 0))
{
	GameTextForPlayer(playerid, "~r~Sorry, Admin Only!", 2000, 3);
	return 0;
}
return 1;
}

Die '93' moet je nog even veranderen naar de skin-id van de admin-skin

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_867167

sandra, dat script van jou werkt niet bij mij :N

hij geeft geen fouten in pawno, maar het werkt gewoon niet, ze spawnen steeds op dezelfde plaats (die van bij addplayerclass)

Geplaatst:
comment_867192

Heb je het precies zo gedaan als ik in mijn post heb neergezet.

Dus

- Die code bij OnPlayerConnect

- Die code bij OnPlayerSpawn

- En de define bovenaan het script?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_867668

Heb je het precies zo gedaan als ik in mijn post heb neergezet.

Dus

- Die code bij OnPlayerConnect

- Die code bij OnPlayerSpawn

- En de define bovenaan het script?

define?

bedoel je die new?

ja, dat heb ik gedaan, want anders zou hij fouten geven in pawno

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_867771

Heeft die code eerst wel gewerkt dan?

Aangezien ik die al 5 dagen geleden heb gemaakt.

neen, ze heeft nooit gewerkt, maar ik had het nogal druk, en had geen zijd om ze uit te testen...

er waren wel al spelers, die zijden dat het niet werkte

kan het misschien zijn dat je *[WWG]* en *[XTC]* moet gebruiken?

misschien zoals bij zoekopties; daar gebruik je ook een * als er nog tekst voor/achter komt

Geplaatst:
comment_867820

kan het misschien zijn dat je *[WWG]* en *[XTC]* moet gebruiken?

misschien zoals bij zoekopties; daar gebruik je ook een * als er nog tekst voor/achter komt

Nee, want

if(strfind(PlayerName, "[WWG]", true) != -1) {

Kijkt of hij [WWG] vind in de naam van de speler.

- Heb je niet bij OnPlayerSpawn nog een andere SetPlayerPos-functie staan?

- Of heb je niet toevallig bij SetPlayerPos dezelfe coordinaten ingevoerd die je ook bij AddPlayerClass hebt staan?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_867925

Kan je dan eens jouw versie van mijn code hier neerzetten?

bovenaan:

new Clan[MAX_PLAYERS];

bij OnPlayerConnect:

public OnPlayerConnect(playerid)
{
   new pName[MAX_PLAYER_NAME];
   new string[128];
   new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME];
   GetPlayerName(playerid, pName, sizeof(pName));
   format(string, sizeof(string), "%s has joined the server.", pName);
   SendClientMessageToAll(COLOR_GREY, string);

   Clan[playerid] = 0;
ReceiveInfo[playerid] = 0;
GameTextForPlayer(playerid,"~w~Welcome!",4000,0);
SendClientMessage(playerid, COLOR_BASIC, "Welcome to the XTC-WWG public stunt server!");
SendClientMessage(playerid, COLOR_BASIC, "Play fair, don't spam/cheat, etc.");
SendClientMessage(playerid, COLOR_BASIC, "For more info, type /help.");
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "( Scripted by: [wwg]Pulverizer_Be - [XTC]Thehunter ).");
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "( Stunts made by: [XTC]Yeatric ).");
if(strfind(PlayerName, "WWG", true) != -1)
{
   	Clan[playerid] = 1;
}
else if(strfind(PlayerName, "XTC", true) != -1)
{
   	Clan[playerid] = 2;
}
   return 1;
}

(staan ook nog andere dingen bij)

en bij OnPlayerSpawn:

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
   PlayerPlaySound(playerid, 1098, -1370.2362,-256.3250,15.0000); //stop geluid

if(Clan[playerid] == 1)  //SpawnPlek voor [WWG]leden
{
   	SetPlayerPos(playerid, -1373.3844,-258.4916,14.1440);
   	SetPlayerFacingAngle(playerid, 315.0000);
}
if(Clan[playerid] == 2)  //SpawnPlek voor [XTC]leden
{
   	SetPlayerPos(playerid, 4228.3896,-1127.6724,6.4056);
   	SetPlayerFacingAngle(playerid, 200.0000);
}
return 1;
}

Geplaatst:
comment_867961

Ah, ik zie het probleem al:

Je hebt GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));

veranderd naar GetPlayerName(playerid, PName, sizeof(PName));

Daarom blijft de waarde van 'PlayerName' blijft dan '0'

en vervolgens kijkt hij of in '0' de letters 'WWG' of 'XTC' zit.

En dat zit er dus niet in, en zal je als geen 'normale' speler spawnen.

Verander dus bij OnPlayerConnect:

if(strfind(PlayerName, "WWG", true) != -1)

en

else if(strfind(PlayerName, "XTC", true) != -1)

naar

if(strfind(pName, "WWG", true) != -1)

en

else if(strfind(pName, "XTC", true) != -1)

Je kan dan

new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME];

verwijderen.

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.