Jump to content
Geplaatst:
comment_659354

Als mensen per se in hun post moeten schelden dan bedekken ze dat woord altijd met de [ SPOILER ] tag.

Maar behalve dat vervangen ze de klinkers ook door asterisken.

Nu vraag ik mij af, is dat klinkers vervangen wel nodig? Want als je het woord hebt bedekt is het toch ook goed?

Hoe denken jullie er over?

• Reacties 219
  • Bezichtigingen 15.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1263549

Ik vindt dat er niet mee moet spotten. Het beste dat je de wereld kunt geven, is respect. Respect voor alles om je heen, hier en daar. Kanker is het één na ergste wat je kan overkomen, na een gebroken hart. Ik ga het niet gebruiken en ik ben het nooit van plan.

Mijn opa zei altijd:

Je moet je ogen dicht doen voordat je ze opent.

Gr,

Cabby

Geplaatst:
comment_1263616

Aangezien de andere topic is verplaats en :slotje: Wou ik er toch nog op reageren en doe ik dat dus in dit topic. Schelden met Krachttermen en dergelijke vind ik totaal nutteloos, Nu moet ik zelf toegeven dat het onder het spelen van battlefield 2 het mij nog wel eens gebeurt, maar ook gelijk doorheb dat ik fout zit. mezelf toespreek en sorry zeg tegen de personen die het hebben gehoord (teamspeak) Op een forum zou ik ten eerste al nooit doen omdat ik dan echt bewust met het woord bezig ben, Mensen die dit dus bewust doen moeten naar mijn mening een een bezoekje brengen aan de dokter.. voor hun eigen geestelijke gezondheid.. en dat ze uitleg krijgen over de ziekte waarmee ze spotten.

Geplaatst:
comment_1263803
Aangezien de andere topic is verplaats en :slotje: Wou ik er toch nog op reageren en doe ik dat dus in dit topic. Schelden met Krachttermen en dergelijke vind ik totaal nutteloos, Nu moet ik zelf toegeven dat het onder het spelen van battlefield 2 het mij nog wel eens gebeurt, maar ook gelijk doorheb dat ik fout zit. mezelf toespreek en sorry zeg tegen de personen die het hebben gehoord (teamspeak) Op een forum zou ik ten eerste al nooit doen omdat ik dan echt bewust met het woord bezig ben, Mensen die dit dus bewust doen moeten naar mijn mening een een bezoekje brengen aan de dokter.. voor hun eigen geestelijke gezondheid.. en dat ze uitleg krijgen over de ziekte waarmee ze spotten.

100% waar wat je zei. In het echt dan floept het er vaak zomaar uit en heb je er vaak spijt van maar als je een ziekte benoemt op een forum dan ben je daar bewust van omdat je toch zeker zelf of "Bericht Plaatsen" klikt. En sommigen onder ons hebben ook nog de goede gewoonte om eerst op "Voorbeeld" te klikken om te kijken hoe hun post overkomt en noem maar op dus je kan niet per ongeluk met een ziekte schelden. Daar ben je je volledig bewust van (of je bent een beetje..).

Verder ligt het bij mij ook zo bij jou zolang ik ook al in het andere topic heb gezegd wat nu op slot is gegooid. ;)

Geplaatst:
comment_1264073

Tsja, soms komt het er gewoon uit. Gelukkig niet al te vaak, maar soms ben ik bezig met iets, word ik opeens gestoord en dan komt het er gewoon uit. En hier bij mij in huis word er het allerminst gescholden, dus ja. Dan bied ik uiteraard mijn excuses aan, want ik vind het ook niet kunnen om te schelden.

En al zeker niet met kanker, want je weet niet of iemand er een bekende aan is overleden, en dat kan vele problemen veroorzaken. ;)

Geplaatst:
comment_1264132

Vroeger(5 a 6 maanden terug) schold ik wel eens vaker met kanker, tering, tyfus, maar dit is zeer verminderd de laatste tijd.

Laatste keer was een keer bij een vriend van me, toen hij me ownde, toen floepte het me eruit.

Alleen godverdomme is erger geworden, maar ook dit ga ik verder proberen te minderen.

Daarnaast keur(ondanks ik het zelf doe/gedaan heb) ik het eigenlijk niet goed, aangezien je er mensen (onbedoeld) ermee kunt kwetsen, dus je kan het beter niet doen, aangezien sommige mensen er erg kwaad om kunnen worden.

Je kan beter iets zeggen waarmee je niemand kunt kwetsen, zoals 'aardappel', klinkt wss kinderachtig, vooral als je zegt dat je met het woordje aardappel scheld maar ja, je kwets er niemand mee, en daar draait het uiteindelijk om.

Geplaatst:
comment_1264423
Ik begrijp het nut niet.

Jij berichtje wel dan? wat heeft geen nut volgens jou?

Dit topic of het schelden?

Ik denk het schelden, maar meestal gebruiken mensen zulke woorden om te uiten of sommige om stoer te doen.

Geplaatst:
comment_1264743
Ik zou her eerder zo doen, als je per sé moet schelden;

''Krijg de (...) pietjebla''

Krijg jij lekker de firefighterbla of zo :duh:

Ja. Ik zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik het ver-schrik-ke-lijk stom vind als je met kanker scheldt en dat je het nooit zou moeten doen: als ik ergens effe goed kwaad om word floept dat soort taal er makkelijk uit. Maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur of zo. Er zijn zat van die jochies die er een sport van maken om elk woord met het woord kanker te vervoegen, en dat vind ik dan wel weer zeer triest. Erg respectloos imo. Bij dat soort mensen krijg ik het idee dat ze flink onzeker zijn en niet eigenlijk weten wat te zeggen om indruk te kunnen maken bij hun vriendjes. 't Zijn eigenlijk wel altijd dezelfde ecto's, bwhehehe. Maar goed.

Geplaatst:
comment_1265007
*Tekst*

Wil jij mijn vriendje zijn? :>

Verder heb je gelijk. Er zijn van die kinderen die dit bijna in elke zin gebruiken om hun zinnen zeg maar te versterken of om stoer te doen tegenover hun vriendjes of zoiets. Zijn inderdaad van die onzekere kotertjes die op school alles maken en thuis de zieligste kinderen ooit zijn...

Geplaatst:
comment_1265011
Vroeger(5 a 6 maanden terug) schold ik wel eens vaker met kanker, tering, tyfus, maar dit is zeer verminderd de laatste tijd.

Laatste keer was een keer bij een vriend van me, toen hij me ownde, toen floepte het me eruit.

Alleen godverdomme is erger geworden, maar ook dit ga ik verder proberen te minderen.

Daarnaast keur(ondanks ik het zelf doe/gedaan heb) ik het eigenlijk niet goed, aangezien je er mensen (onbedoeld) ermee kunt kwetsen, dus je kan het beter niet doen, aangezien sommige mensen er erg kwaad om kunnen worden.

Je kan beter iets zeggen waarmee je niemand kunt kwetsen, zoals 'aardappel', klinkt wss kinderachtig, vooral als je zegt dat je met het woordje aardappel scheld maar ja, je kwets er niemand mee, en daar draait het uiteindelijk om.

Of je verzint zelf woorden.

Gebruik de laatste tijd alleen nog maar GVD En K*T, verder niet veek meer.

Geplaatst:
comment_1265021
Verder heb je gelijk. Er zijn van die kinderen die dit bijna in elke zin gebruiken om hun zinnen zeg maar te versterken of om stoer te doen tegenover hun vriendjes of zoiets.

Precies. Je zinnen versterken. Die woorden noemen mensen niet voor niets krachttermen. Als je ze dus zeer met mate gebruikt (en het dus niet zo'n (trieste) gewoonte van je lijkt) kan zo'n krachtterm bij mij goed opluchten als het effe tegenzit. Maar als je het woord constant gebruikt, dan is er niets bevredigends meer aan om het effe keihard te roepen als je ontladen moet worden.

Geplaatst:
comment_1265028
Verder heb je gelijk. Er zijn van die kinderen die dit bijna in elke zin gebruiken om hun zinnen zeg maar te versterken of om stoer te doen tegenover hun vriendjes of zoiets.

Precies. Je zinnen versterken. Die woorden noemen mensen niet voor niets krachttermen. Als je ze dus zeer met mate gebruikt (en het dus niet zo'n (trieste) gewoonte van je lijkt) kan zo'n krachtterm bij mij goed opluchten als het effe tegenzit. Maar als je het woord constant gebruikt, dan is er niets bevredigends meer aan om het effe keihard te roepen als je ontladen moet worden.

Inderdaad, als het echt tegenzit en je zegt het om te versterken hoe kut iets wel niet is dan lucht dat op en dan geeft het om de een of andere reden vaak voldoening. Om er dan mee te gaan strooien slaat dan ook nergens meer op vind ik, dan ben je niet echt helemaal 100%. Dan is er zoals jij ook al zegt, niet meer aan (voor mij in ieder geval niet). Ook een van de redenen waarom ik er niet mee strooi en het maar heel zelden gebruik.

Bewerkt: door Hackman

Geplaatst:
comment_1265615

Ik persoonlijk strooi niet met de krachttermen als ziektes. andere krachttermen nog wel eens, En vooral in me stoot dan wil dat nog wel eens uit me mond vliegen, Maar daar heeft iedereen zo weer zijn of haar eigen krachttermen voor. Ik heb het één keer in de kerk gezegd 4 jaar geleden toen we voor de ''fun'' naar een kerst mis gingen.. ik had toen geloof ik al een uur gestaan.. dat was het toppunt...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.