Ik heb een mooi eiland gemaakt (zie onder) en ik wil het ingame zetten, maar het werkt niet ... Ik doe alles precies zoals in de tutorials (gta.dat, gta3.img, IPL, IDE, DFF, COL, TXD, ...) Als ik SA opstart doet hij het gewoon, maar m'n model is er niet.
Ik heb dan geprobeerd om het model met behulp van de MapEditor ingame te plaatsen en dat is gelukt, maar dan is m'n eiland unsolid (je valt er dus doorheen).
Het ligt dus aan de COL. Dit is uit Wauzie's tutorial:
Stap 3 (COL maken):
-Open een nieuw bestand in 3ds max 7
-Ga wederom naar Maxscript en dan naar Run Script
-Kies nu het script: gDFF_IO_4b
-Je krijgt een schermpje te zien, kies Import DFF
-Importeer dan de DFF die je zojuist gemaakt hebt.
-Sluit nu het script af en ga naar editable mesh
-Ga weer naar Maxscript -> Run Script en kies COL_IO_2b
-Klap de functie Surface Parameters uit in het schermpje dat verschijnt
-Klik nu op Create Boundings en op Set Surface
-Typ nu de naam van de col-file in het blauwe gebied in, pas op, die moet hetzelfde zijn als de naam van de dff.
-Als laatste klik je op Save as en sla je Col op
Weetje: Bij het opslaan van de col typ je in het blauwe veld de naam van de col die bij de dff hoort en bij het opslaan typ je de naam van de hoofdcol in (Als je nog geen hoofdcol hebt)
Het probleem is, dat die script er helemaal niet zijn bij mij, en ook geen functie Surface Parameters en geen blauw gebied. Ik heb bij utilities een knop DFF IO gebruikt om m'n model te exporteren en te importeren en ik heb Collision IO gebruikt om de col te maken. Ik gebruik 3DS Max 2008.
Edit: Ik heb een fout ontdekt in de IPL (komma moest punt zijn) en het originele, niet met de MEd geplaatste object, staat er nu maar er is nog steeds geen COL (volgens de col editor is het gewoon een box) en bovendien zijn de textures verkeerd gedraaid.
Ik heb een mooi eiland gemaakt (zie onder) en ik wil het ingame zetten, maar het werkt niet ... Ik doe alles precies zoals in de tutorials (gta.dat, gta3.img, IPL, IDE, DFF, COL, TXD, ...) Als ik SA opstart doet hij het gewoon, maar m'n model is er niet.
Ik heb dan geprobeerd om het model met behulp van de MapEditor ingame te plaatsen en dat is gelukt, maar dan is m'n eiland unsolid (je valt er dus doorheen).
Het ligt dus aan de COL. Dit is uit Wauzie's tutorial:
Het probleem is, dat die script er helemaal niet zijn bij mij, en ook geen functie Surface Parameters en geen blauw gebied. Ik heb bij utilities een knop DFF IO gebruikt om m'n model te exporteren en te importeren en ik heb Collision IO gebruikt om de col te maken. Ik gebruik 3DS Max 2008.
Edit: Ik heb een fout ontdekt in de IPL (komma moest punt zijn) en het originele, niet met de MEd geplaatste object, staat er nu maar er is nog steeds geen COL (volgens de col editor is het gewoon een box) en bovendien zijn de textures verkeerd gedraaid.
Bewerkt: door Big Boss