Jump to content
Geplaatst:
comment_868990

Hoe zorg je er voor dat je voor elke kill 100 dollar krijgt? En hoe krijg je voor mekaar dat je money ook je score is? Ik heb al een paar dingen geprobeerd, maar ben nieuw in het vak. Sorry voor de vele vragen achter elkaar, maar ik begin al te leren. Alvast bedankt.

Edit: 100 Dollar per kill heb ik gefixt! Nu hoef ik alleen nog maar te weten hoe ik moet instellen dat je geld ook je score is.

Bewerkt: door Stammetje91

Featured Replies

Geplaatst:
comment_869054

//Bovenaan je script:

forward MoneyGrubScoreUpdate();

new CashScoreOld;
new gActivePlayers[MAX_PLAYERS];
new gLastGaveCash[MAX_PLAYERS];

//Zet dit onder OnPlayerConnect

	gActivePlayers[playerid]++;
gLastGaveCash[playerid] = GetTickCount();

//Zet dit bij OnGameModeInit

	SetTimer("MoneyGrubScoreUpdate", 1000, 1);

//Zet dit onder OnPlayerDisconnect

	gActivePlayers[playerid]--;

//Zet dit helemaal onder aan je script (nergens tussen ofzo!)

public MoneyGrubScoreUpdate()
{
new CashScore;
new name[MAX_PLAYER_NAME];
//new string[256];
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if (IsPlayerConnected(i))
	{
		GetPlayerName(i, name, sizeof(name));
  			CashScore = GetPlayerMoney(i);
		SetPlayerScore(i, CashScore);
		if (CashScore > CashScoreOld)
		{
			CashScoreOld = CashScore;
			//format(string, sizeof(string), "$$$ %s is now in the lead $$$", name);
			//SendClientMessageToAll(COLOR_YELLOW, string);
		}
	}
}
}

Bewerkt: door Danny_k

Geplaatst:
  • Auteur
comment_869063

Dankjewel!

Edit: Hij compiled wel, maar het doet het niet!! (Ik werk btw met account script van Sandra)

Bewerkt: door Stammetje91

Geplaatst:
  • Auteur
comment_869091
goh, je moet die functie die hij geeft ook ergens gebruiken :/ . Bijv door een timer te starten in de OnGameModeInit callback.

Euhm, wat voor regel moet dat worden dan. Dit is een van die dingen die ik nog niet heb hoeven doen...

Geplaatst:
comment_869128

Ten eerste, mijn complimenten aan Danny's code :tu:

Ik heb 2 opmerkingen/vragen:

1.

//Zet dit helemaal onder aan je script (nergens tussen ofzo!)

Je mag andere publics en functies best tussen standaard-publics zetten hoor :)

maar het is wel overzichtelijker als je eigengemaakte functies onder de bestaande functies zet.

2.

Waarom gebruik je 'gActivePlayers' en 'gLastGaveCash'

ik zie die namelijk nergens terugkomen in de MoneyGrubScoreUpdate-functie :?

Die code van Danny de registreert ook welke speler het meeste geld heeft.

Nu hoef ik alleen nog maar te weten hoe ik moet instellen dat je geld ook je score is.

Als jij alleen wilt, zoals je in je vraag stelt, dat het geld van de speler ook zijn/haar score is dan heb je aan dit genoeg:

//Bovenaan het script:

forward ScoreUpdate();

//Bij OnGameModeInit:

SetTimer("ScoreUpdate", 2000, 1);

//Onderaan je script:

public ScoreUpdate()
{
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerConnected(i))
	{
	SetPlayerScore(i, GetPlayerMoney(i));
	} 
}
}
}

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_872739
//Bovenaan je script:

forward MoneyGrubScoreUpdate();

new CashScoreOld;
new gActivePlayers[MAX_PLAYERS];
new gLastGaveCash[MAX_PLAYERS];

//Zet dit onder OnPlayerConnect

	gActivePlayers[playerid]++;
gLastGaveCash[playerid] = GetTickCount();

//Zet dit bij OnGameModeInit

	SetTimer("MoneyGrubScoreUpdate", 1000, 1);

//Zet dit onder OnPlayerDisconnect

	gActivePlayers[playerid]--;

//Zet dit helemaal onder aan je script (nergens tussen ofzo!)

public MoneyGrubScoreUpdate()
{
new CashScore;
new name[MAX_PLAYER_NAME];
//new string[256];
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if (IsPlayerConnected(i))
	{
		GetPlayerName(i, name, sizeof(name));
  			CashScore = GetPlayerMoney(i);
		SetPlayerScore(i, CashScore);
		if (CashScore > CashScoreOld)
		{
			CashScoreOld = CashScore;
			//format(string, sizeof(string), "$$$ %s is now in the lead $$$", name);
			//SendClientMessageToAll(COLOR_YELLOW, string);
		}
	}
}
}

Ik ben het niet me de complimenten van Sandra eens, dit is letterlijk uit het MoneyGrub script gekopieërd en zit vol met zinloze codes en informatie voor Stampertje, whoever verdient Sandra hier de complimenten voor het leveren van precies genoeg code om het zo simpel en makkelijk te maken voor Stampertje..

Bewerkt: door Hannovd

Geplaatst:
comment_872796
idd ik heb het uit MoneyGrub gehaalt, en wat dan nog? moet ik een eigen code voor hem maken dan?

Bemoei je er gewoon niet mee ''Hannovd''

Het gaat niet om het kopiëren 'Danny_k', het gaat erom dat je allemaal zinloze code aan hem gaf terwijl hij alleen vroeg hoe je iemands z'n geld als score zet..

Dus ik vond het geen compliment waard..

EDIT: En je mag wel wat rustiger tegen mij doen, ik dacht dat ik je aardig opweg had geholpen met je 'Ik kan in geen een auto' thread..

Bewerkt: door Hannovd

Geplaatst:
comment_873069
als je niks van scripten af weet post hier dan ook niet ok?

Blijf dat vooral denken, dan blijf ik lekker bij mijn mening dat:

public ScoreUpdate()
{
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerConnected(i))
	{
	SetPlayerScore(i, GetPlayerMoney(i));
	} 
}
}
}

Ruim voldoende is, en jouw script onrelevante code bevat voor iemand die probeert te leren scripten (Stammetje91).

Begrijp me niet verkeerd, het is wel goed, maar Stammetje heeft er niks aan aangezien het veel te uitgebreid is terwijl hij alleen het geld van de spelers wil laten zien in het 'Score' tab

Bewerkt: door Hannovd

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.