In Enemy Territory kan men met het team en klasse selectie panel een van de vijf verschillende karakter klassen kiezen :
Klassen:
Soldier: Soldaat, kan zware wapens (heavy weapons) gebruiken;
Medic: Hospik, kan teamgenoten eerste hulp verlenen/terug tot leven wekken;
Engineer: Genie, kan dingen opbouwen en vernietigen en landmijnen plaatsen en onschadelijk maken;
Field Ops: Veld Operaties, kan munitie ronddelen en precisiebombardement; luchtaanval oproepen;
Covert Ops: Geheim Agent, kan vijandige deuren openen, Sluipschutter spelen...;
Er zijn twee teams waar men voor kan kiezen, Allies of Axis. Een 'map' (kaart) is de speelomgeving waarin de figuur die de speler bestuurt zich voortbeweegt. Er zijn zes officiële 'maps' uitgebracht.
Op elke 'map' dient er door de aanvallende partij binnen een bepaalde tijd een aantal doelen behaald te worden, de zogenaamde 'objectives'. De verdedigende partij moet de aanvallers weerhouden de doelen te bereiken. Sommige doelen zijn facultatief en kunnen eventueel door beide teams worden uitgevoerd, maar zijn niet nodig voor de eindoverwinning. Deze kleinere doelen kunnen een team wel helpen het einddoel sneller te bereiken, denk aan een commandopost, MG42 (een vaste machinegeweerpost) of een wachttoren. Afhankelijk van de Game-Mode zal de actie verder gaan op een andere 'map' (Campaign-Mode) of dezelfde 'map' (Objective-Mode, Stopwatch Mode, Last Man Standing).
Spelers kunnen Experience points, XP verdienen in een aantal verschillende karakter klassen, zo zal een engineer die iets bouwt XP krijgen in de klasse engineer. Een hoog XP in een bepaalde klasse brengt voordelen met zich mee, zo kan een field ops regelmatiger externe vuurkracht aanvragen, en kan een medic sneller en beter mensen terug tot leven wekken.
Power Bar: 'geeft status weer van 'medic','ammo' pakketten.'
Battle Sense: 'gevoel voor gevechtshandelingen, je bent 'daar' waar actie is. Dit wordt berekend uit het de afstand die je gewond aflegt.'
Skill: 'kunde (letterlijke vertaling).'
Light Weapons: 'geeft aan hoe goed je met (machine-)pistool bent.'
Ook kan er XP worden verdiend in verschillende Skills. Alle karakter klassen kunnen XP punten verdienen in Battle Sense en Light Weapons. Klasse skills zijn over het algemeen gebonden aan de huidige klasse, met de uitzondering van Heavy Weapons (de Soldier klasse skill).
Spelers hebben bepaalde capaciteiten en functionaliteit gebaseerd op hun karakter klasse. De speler heeft een Power Bar welke 'power' geeft voor hun speciale functionaliteit, zo kan een beginnende Field Ops slechts externe vuurkracht aanvragen als de balk vol is, een meer ervaren speler (met meer skills in deze klasse) kan dit ook als de balk slechts halfvol is. Deze Power Bar herstelt langzaam.
M1 Garand - geweer met telescoopvizier - Allies wapen
K43 - geweer met telescoopvizier - Axis wapen
FG42 - Automatisch wapen met telescoopvizier
K43 - geweer met granaat - Alleen Axis.
M1 Garand - geweer met granaat - Alleen Allies.
'Mills bomb' granaat - Allies.
'Model 24 Stielhandgranate' granaat - Axis.
Luchtaanval granaat - Alleen Field Ops klasse. Geeft een wolk gekleurde rook (allies=blauw, axis=rood); na een paar seconden, zal een bommenwerper een serie bommen in een lijn met de rook, loodrecht ten opzichte van de Field op die hem gegooid heeft.
Spuit - Alleen Hospik (Medic) klasse.
Tang - Alleen door Engineer klasse gebruikt om dynamiet en landmijnen op scherp te zetten of te ontmantelen, het repareren van voertuigen, en het construeren van doelen 'objectives'.
Rook Granaat - Alleen Covert Ops klasse. Geeft een dik rook gordijn voor enkele seconden. De rook granaat heeft net als de 'gewone' granaat een timer.
Satchel Charge - Covert Ops klasse. Gooit een bompakket, dat tot ontploffing wordt gebracht wanneer de Covert Op dat wil met een radiografisch zendertje, wat een beperkte radius heeft
Dynamiet - Engineer klasse. Wordt op scherp gezet met een tang. Ontploft na dertig seconden.
Ammo Pack - Field Ops klasse. Geeft een magazijn munitie
Health Pack - Medic klasse. Geeft 20 punten health (HP).
Adrenaline-spuit - Behaald bij level 4 eerste hulp. (Hospik).
Landmijnen - Engineers kunnen landmijnen plaatsen en deze op scherp zetten met hun tang.
Verrekijker - Field Ops heeft een verrekijker om een luchtaanval in te schakelen. Covert Ops heeft een verrekijker om landmijnen zichtbaar te maken.
Rangen:
Allies - Axis - Level
Private First Class - Oberschütze - Heeft 1 Level in enige skill
Corporal - Gefreiter - Heeft 2 Levels van dezelfde skill
Sergeant - Feldwebel - Heeft 3 Levels van dezelfde skill
Lieutenant - Leutnant - Heeft 4 Levels van dezelfde skill (max)
Captain - Hauptmann - Heeft 2 volledige skills (Level 4)
In Enemy Territory kan men met het team en klasse selectie panel een van de vijf verschillende karakter klassen kiezen :
Klassen:
Soldier: Soldaat, kan zware wapens (heavy weapons) gebruiken;
Medic: Hospik, kan teamgenoten eerste hulp verlenen/terug tot leven wekken;
Engineer: Genie, kan dingen opbouwen en vernietigen en landmijnen plaatsen en onschadelijk maken;
Field Ops: Veld Operaties, kan munitie ronddelen en precisiebombardement; luchtaanval oproepen;
Covert Ops: Geheim Agent, kan vijandige deuren openen, Sluipschutter spelen...;
Er zijn twee teams waar men voor kan kiezen, Allies of Axis. Een 'map' (kaart) is de speelomgeving waarin de figuur die de speler bestuurt zich voortbeweegt. Er zijn zes officiële 'maps' uitgebracht.
Op elke 'map' dient er door de aanvallende partij binnen een bepaalde tijd een aantal doelen behaald te worden, de zogenaamde 'objectives'. De verdedigende partij moet de aanvallers weerhouden de doelen te bereiken. Sommige doelen zijn facultatief en kunnen eventueel door beide teams worden uitgevoerd, maar zijn niet nodig voor de eindoverwinning. Deze kleinere doelen kunnen een team wel helpen het einddoel sneller te bereiken, denk aan een commandopost, MG42 (een vaste machinegeweerpost) of een wachttoren. Afhankelijk van de Game-Mode zal de actie verder gaan op een andere 'map' (Campaign-Mode) of dezelfde 'map' (Objective-Mode, Stopwatch Mode, Last Man Standing).
Spelers kunnen Experience points, XP verdienen in een aantal verschillende karakter klassen, zo zal een engineer die iets bouwt XP krijgen in de klasse engineer. Een hoog XP in een bepaalde klasse brengt voordelen met zich mee, zo kan een field ops regelmatiger externe vuurkracht aanvragen, en kan een medic sneller en beter mensen terug tot leven wekken.
Power Bar: 'geeft status weer van 'medic','ammo' pakketten.'
Battle Sense: 'gevoel voor gevechtshandelingen, je bent 'daar' waar actie is. Dit wordt berekend uit het de afstand die je gewond aflegt.'
Skill: 'kunde (letterlijke vertaling).'
Light Weapons: 'geeft aan hoe goed je met (machine-)pistool bent.'
Ook kan er XP worden verdiend in verschillende Skills. Alle karakter klassen kunnen XP punten verdienen in Battle Sense en Light Weapons. Klasse skills zijn over het algemeen gebonden aan de huidige klasse, met de uitzondering van Heavy Weapons (de Soldier klasse skill).
Spelers hebben bepaalde capaciteiten en functionaliteit gebaseerd op hun karakter klasse. De speler heeft een Power Bar welke 'power' geeft voor hun speciale functionaliteit, zo kan een beginnende Field Ops slechts externe vuurkracht aanvragen als de balk vol is, een meer ervaren speler (met meer skills in deze klasse) kan dit ook als de balk slechts halfvol is. Deze Power Bar herstelt langzaam.
Wapens:
Mes
Luger - Axis pistool. Acht schots magazijn.
Colt - Allied pistool. Acht schots magazijn.
MP-40 - Standaard Axis automatisch wapen. Dertig schots magazijn.
Thompson - Standaard Allied automatisch wapen. Dertig schots magazijn.
Sten - Standaard Covert Ops automatisch wapen. Tweeëndertig schots magazijn.
Panzerfaust - Axis Wapen
Bazooka - Allies Wapen
Vlammenwerper
Mortar
MG42 - Tweepoot model-Zwaar machinegeweer
M1 Garand - geweer met telescoopvizier - Allies wapen
K43 - geweer met telescoopvizier - Axis wapen
FG42 - Automatisch wapen met telescoopvizier
K43 - geweer met granaat - Alleen Axis.
M1 Garand - geweer met granaat - Alleen Allies.
'Mills bomb' granaat - Allies.
'Model 24 Stielhandgranate' granaat - Axis.
Luchtaanval granaat - Alleen Field Ops klasse. Geeft een wolk gekleurde rook (allies=blauw, axis=rood); na een paar seconden, zal een bommenwerper een serie bommen in een lijn met de rook, loodrecht ten opzichte van de Field op die hem gegooid heeft.
Spuit - Alleen Hospik (Medic) klasse.
Tang - Alleen door Engineer klasse gebruikt om dynamiet en landmijnen op scherp te zetten of te ontmantelen, het repareren van voertuigen, en het construeren van doelen 'objectives'.
Rook Granaat - Alleen Covert Ops klasse. Geeft een dik rook gordijn voor enkele seconden. De rook granaat heeft net als de 'gewone' granaat een timer.
Satchel Charge - Covert Ops klasse. Gooit een bompakket, dat tot ontploffing wordt gebracht wanneer de Covert Op dat wil met een radiografisch zendertje, wat een beperkte radius heeft
Dynamiet - Engineer klasse. Wordt op scherp gezet met een tang. Ontploft na dertig seconden.
Ammo Pack - Field Ops klasse. Geeft een magazijn munitie
Health Pack - Medic klasse. Geeft 20 punten health (HP).
Adrenaline-spuit - Behaald bij level 4 eerste hulp. (Hospik).
Landmijnen - Engineers kunnen landmijnen plaatsen en deze op scherp zetten met hun tang.
Verrekijker - Field Ops heeft een verrekijker om een luchtaanval in te schakelen. Covert Ops heeft een verrekijker om landmijnen zichtbaar te maken.
Rangen:
Allies - Axis - Level
Private First Class - Oberschütze - Heeft 1 Level in enige skill
Corporal - Gefreiter - Heeft 2 Levels van dezelfde skill
Sergeant - Feldwebel - Heeft 3 Levels van dezelfde skill
Lieutenant - Leutnant - Heeft 4 Levels van dezelfde skill (max)
Captain - Hauptmann - Heeft 2 volledige skills (Level 4)
Major - Major - Heeft 3 volledige skills
Colonel - Oberst - Heeft 4 volledige skills (vereist klasse wissel)
Brigadier General - Generalmajor - Heeft 5 volledige skills
Lieutenant General - Generalleutnant - Heeft 6 volledige skills
General - General - Heeft 7 volledige skills/alle klasse (je wordt niet altijd General)
Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie de game leuk? Wil je het spelen? Speel je het al? Welke server speel je?
Ik vind het een leuke game, ik speel altijd op FG#3 maar nu niet meer. Nu zit ik op FG#2 (FG=Flame Guards)
Het valt te downloaden (dat kan ook alleen maar) Wil je het weten? Vraag dan even.
>>> Door Dutchy3010: Bron vermelden is wel zo netjes: klik<<<
Bewerkt: door Dutchy3010