Jump to content
Geplaatst:
comment_875087

Hallo hallo,

Ik zou graag weten hoeveel ongeveer 4GB RAM kost en wat het verschil tussen DDR, DDR2 en DDR3 en non EGC ofzoiets en welke het beste is.

Alvast bedankt.

De reden : ik zou graag tot 4GB Ram gaan zodat ik zkr genoeg heb voor assassins creed en aangezien ik maar 1GB Ram heb kan ik het al niet spelen + ik heb liever iets meer dan de optimale specs(3GB RAM)

Featured Replies

Geplaatst:
comment_886232

als je zorgt dat je geheugen koopt met precies hetzelfde type nummer kan je er gewoon 3 van 1 gb bij kopen en anders is het beter om 2 nieuwen van 2GB van hetzelfde type.

edit @ SCRTZ: 3,5 GB dus je ehbt maar 512 mb verlies

Bewerkt: door Dead-Dodo

Geplaatst:
comment_887842
NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series

Offtopic: grappig dat de 9xxx serie van Nvidia al gesupport word maar er nog geen enkele kaart uit is. Ook zijn de specificaties niet bekent.

@scrtz (toevoeging) als je gewoon een normale desktop computer koopt in de winkel is dat 32-bits windows XP. Je ziet ze of met 1, 2 en in het zeldzaamste geval met 3 GB geheugen. 64-bits windows kan je wél hebben als je je computer zelf hebt samengesteld. Even voor de duidelijkheid: Voor 99,9% is het duidelijk dat je de 32-bits versie hebt. Zoniet? Dan heb je 'maar' 512-MB verlies.

Is het zelfde met Crysis, om dat spel optimaal te kunnen draaien, heb je hardware nodig, die nog niet eens uit is.

Onzin crysis is prima te spelen met een high-end pc, ATI 3870 grafische kaart met een degelijke processor en flink wat geheugen draait crysis prima op 50/60fps met alles op high.

Geplaatst:
comment_888338

daar gaat het niet om als het 1 gb is het gaat om de snelheden dit kun je zien op de stickertjes ervan, als deze NIET hetzelfde zijn kan het dus niet.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_889400

Ik zie op mijn Ram Kaartje dat er vroeger inzat verschillende cijfertjes op de sticker staan.

9905316-055.A01LF

3088493-1321461

KVR800D2N5/1G

1.8V

Welk getal is het?

Bewerkt: door moechy

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_902270
Iemand? want ik weet niet zoveel van RAM af dus weet ik niet welk getal de snelheid is.

Ey ,Moechy, volgens mij is die van het merk Kingston, en is de snelheid 800 MHz.

Greetz, Nasdreas :cya:

Ja maar hoe kan ik dit op mijn andere ramkaartsje zien als ik niet weet welk getal het is?

Geplaatst:
comment_902332

Je kijkt naar de sticker van je andere RAM kaartjes.

VB. van je vroegere RAM kaartje

9905316-055.A01LF

3088493-1321461

KVR800D2N5/1G 1.8V Dit getal typ je in bij google en typ er achter "snelheid geheugen" en je ziet het merk bij google en als je op de link klikt dan zie je daar ook de snelheid, dit kan je dus ook doen met je ander kaartjes. Hier kan je het zien van google

BTW ehm je ziet in de reeks getallen (KVR800D2N5/1G) dat het 1 GB is en het getal 800 zo kan je volgens mij ook de snelheid zien. dus het getal 800 is denk ik de snelheid in MHz

Volgens mij werkt het zo, je kan de andere kaartjes ook in je pc doen en het programma Everest installeren en dan kan je ook de snelheid zien <-- deze manier gebruik ik ook.

Anders moet je ff de letters en cijfers die op andere stickertjes staan ook ff posten...

Ik ben nu ook bezig met mijn pc voor nieuwe RAM geheugen enzo.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.