Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Niet actieve systeemprocessen gebruikt 99% CPU?

Niet dat het me enig probleem oplevert oid, maar als ik bij taakbeheer bij processen kijk, staat daar altijd (zoals het hoort) "Niet actieve systeemprocessen" bij. Ik neem aan dat dit hier gewoon hoort, omdat ik nog nooit een computer heb gezien waarbij dit niet zo was. Het rare vind ik alleen dat het vrijwel altijd als ik m'n computer gewoon stationair laat draaien, dit proces 99% van m'n CPU verbrukt. Dit kan toch eigenlijk niet kloppen? Het is ten eerste "Niet actief", en het neemt ook maar iets van 16kB aan geheugengebruik in. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Zoals wat het zoal allemaal doet, en of het klopt dat dit proces zoveel CPU gebruikt?

Alvast bedankt.

PS, ik draai overigens op XP. Andere specificaties geef ik als nodig.

Edited by Nickonly

Featured Replies

Ik heb precies hetzelfde maar al mijn andere processen nemen ook 0 of 1 CPU in, ik weet niet of dit procenten zijn maar ik heb het ook dus het zal wel normaal zijn xD

Ik heb precies hetzelfde maar al mijn andere processen nemen ook 0 of 1 CPU in, ik weet niet of dit procenten zijn maar ik heb het ook dus het zal wel normaal zijn xD

Ik heb het ook hier... Is wel normaal denk ik.

Het is volgens mij alleen erg wanneer het bij 'Toepassingen' staat (onderaan). (weet niet zeker hoor)

Volgens mij gebruiken de "Niet actieve systeemprocessen" niet de overige 99% van je CPU, maar is het gewoon hoeveel procent van je CPU niet actief is. Als je alle percentages van je CPU optelt, kom je uiteindelijk op 100%. Dat staat ook in de beschrijving: "Percentage tijd dat de processor niet actief is" (Windows Vista). Dus dat het er staat, klopt ook gewoon en het is niet zo dat je CPU daardoor continu op 100% draait. :)

• Author
Volgens mij gebruiken de "Niet actieve systeemprocessen" niet de overige 99% van je CPU, maar is het gewoon hoeveel procent van je CPU niet actief is. Als je alle percentages van je CPU optelt, kom je uiteindelijk op 100%. Dat staat ook in de beschrijving: "Percentage tijd dat de processor niet actief is" (Windows Vista). Dus dat het er staat, klopt ook gewoon en het is niet zo dat je CPU daardoor continu op 100% draait. :)

Oow dus dat "Niet actieve systeemprocessen" is gewoon eigenlijk "percentage CPU wat niet gebruikt wordt"?

Dan kan het wel idd kloppen ja.

Dat percentage dat achter de processen staat geeft aan wat het van de processor vraagt. Samen moet dat altijd 100% zijn. Als "Niet actieve systeemprocessen" dus op bijna 100% staat, betekend dat dat de werkelijk draaiende processen haast niets van de processor vragen. Niets aan de hand dus..