Jump to content

[TuT]portforwarding... ;D


supacrew

Recommended Posts

deze tutorial is gemaakt by supacrew®

woordje vooraf

ik ben een heletijd bezig geweest met deze Tutorial dus

A.U.B. geen copy/paste mocht je dit wel doen

bij bijv. vertaling of over plaatsing zet dan ff mijn naam erbij en

een linkje :*D overigens hou ik er niet van als mijn tut gecopyeerd word...

voor berijding

je moet hebben:

-internet :clown:

-een router of modum

-(het wachtwoord als die er is)

- basis kennis(dus niet met die reclame van: ga met de muis naar de rechter boven hoek :engel: )

-een pc :clown:

mooi je hebt die dingen dan gaan we aan het werk

stap 1

we gaan eerst je standaart internet gateway opzoeken

dat doe je door: [start] --> uitvoeren --> intypen cmd --> je krijg een zwarte vierkant met letters(niet op letten)

--> intypen ipconfig --> nu krijg je nog meer lttrs (wel opletten) kijken naar: "standaartgateway" -->

het nummer dat erachterstaat neem je op in je gedachten...

stap 2

je start internet explorer op

(iets anders zoals firefox en bittorent etc. mag ook)

en typt in de adressbalk in het nummer van de standaart gateway....

stap 3

nu krijgen sommige mensen een popup/ venster/ site waar je router/modum vragt om het wachtwoord en gebruikersnaam.... typ ze allebij in

stap 4

nu kom je in een soort site van je router/modum

(nu word het vaag een moeilijk omdat dit voor zo een beetje iedereen verschilt per router/modum

je zoekt iets op wat te maken heeft met poort/poorten/poortforwarden etc.

en daar klik je op :clown:

stap 5

nu kom je dus ergens waar je een tabel (kan) zien met alles wat geportforward (kan) zijn

bijv. msn

nu klik je op iets van nieuwe aanmaken/poort open zetten/ nog iets maar ik wist niks meer :clown:

stap 6

nu gaan we daadwerkelijk poortforwarden;)

je typt nu in bij die 2 vakjes (ik weet de naam niet zo goed meer :-( ) poort 7777 in (of een ander maar dat is aan jezelf dan moet je ook dat in de server.cfg(scroll naar onder voor meer uitleg))

en je klikt op ok/klaar/forwarden/nogiets?

yay je hebt geportforward!

we gooien er nog eens war chairleaders achteraan :bier:

:dans::dans::dans::dans::dans::dans::dans:

extra stap(stap 7?)

je welt dus meer servers tegelijk op je pc runnen dat kan....

je hebt nodig

- een pc :clown:

- meer geportforwarde poorten

ok je gaat nu eerst naar sa-mp.com en dan naar de download page

daar download je zoveel servers als je wilt

nu unpack je ze met winrar vinden google intypen: winrar

nu heb je dus meerdere servers en wat je nu moet doen is in de server.cfg zetten by "poort"

het getal dat je had gepoortforward....

(dit moet wel verschillen hé)

e slaat het op en klikt nu op server.exe

klaar is supacrew :engel:

p.s. dit is met eerste tutorial hier op gatgames zo ik ebn nog beetje noob :$

geef maar een reactie maar met vragen heb ik niet altijd een andwoord want dit is gewoon echt moeilijk :sigaar:

en nu doen me vingers pijn :cry:

Bewerkt: door supacrew
Link to comment
Delen op andere websites

Hey mooie TUT :tu:.

Alleen ik kom hier altijd bij de probleem:

nu krijgen sommige mensen een popup/ venster/ site waar je router/modum vragt om het wachtwoord en gebruikersnaam.... typ ze allebij in

Welke wachtwoord en welke gebruikersnaam moet je invullen!!!

OTTO :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Hey mooie TUT :tu:.

Alleen ik kom hier altijd bij de probleem:

nu krijgen sommige mensen een popup/ venster/ site waar je router/modum vragt om het wachtwoord en gebruikersnaam.... typ ze allebij in

Welke wachtwoord en welke gebruikersnaam moet je invullen!!!

OTTO :tu:

Bij de meeste mensen is het default:

User: admin

Pw: 1234

Link to comment
Delen op andere websites

@ GTA-PILOT jhaa ik wil der wel plaatjes bij zetten... maar dat word alsnog moeilijk omdat het tog veel verschilt...

B.T.W. kijk ook eens op www.portforward.com voor (meer) info ^_^

@ ottoman kijk het zit zo dat het verschillend kan zijn als jou ouders/verzorgers/internet houder/iemand anders

een modum/router kopen worden bij sommigen gevraagt een wachtwoord en gebruikersnaam te gebruiken(sommigen ook niet) die vullen ze dan in :roll: en dan zijn dat dus die gegevens

TiP otto(mag ik je otto noemen?) bij sommige modums(van routers weet ik eht neit zeker) zit een reset knop

houd die knop ff in (die knop zit vaak helemaal schteraan) en je kunt de boel opnieuw instellen

ONDHOUDT je hebt niet eerder internet Dan dan de boel is gereset dus wees verstandig en doe dit met je ouders/verzorgers/internet houder/iemand anders en zorg dat hy/zij het instruktie boekje ofso erbij heeft

@ WackoX

te weten gekomen.... tja pfoeh hoe ga ik dat zeggen... ik bou gewoon stukje bij stukje steeds meer kennis op...

@ iedereen

bedankt voor de complimentjes :D

Bewerkt: door supacrew
Link to comment
Delen op andere websites

@ GTA-PILOT jhaa ik wil der wel plaatjes bij zetten... maar dat word alsnog moeilijk omdat het tog veel verschilt...

B.T.W. kijk ook eens op www.portforward.com voor (meer) info ^_^

@ ottoman kijk het zit zo dat het verschillend kan zijn als jou ouders/verzorgers/internet houder/iemand anders

een modum/router kopen worden bij sommigen gevraagt een wachtwoord en gebruikersnaam te gebruiken(sommigen ook niet) die vullen ze dan in :roll: en dan zijn dat dus die gegevens

TiP otto(mag ik je otto noemen?) bij sommige modums(van routers weet ik eht neit zeker) zit een reset knop

houd die knop ff in (die knop zit vaak helemaal schteraan) en je kunt de boel opnieuw instellen

ONDHOUDT je hebt niet eerder internet Dan dan de boel is gereset dus wees verstandig en doe dit met je ouders/verzorgers/internet houder/iemand anders en zorg dat hy/zij het instruktie boekje ofso erbij heeft

@ WackoX

te weten gekomen.... tja pfoeh hoe ga ik dat zeggen... ik bou gewoon stukje bij stukje steeds meer kennis op...

@ iedereen

bedankt voor de complimentjes :D

Die site heb ik net gegeven een paar posts boven je :7

Ottoman, ik bedoel dat als je niks aan je instellingen hebt veranderd bij de meeste routers je gebruikersnaam en wachtwoord als volgt zijn:

Gebruikersnaam: admin

Wachtwoord: 1234

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

;'D ik ben nog iets tegen gekomen...

toen ik gister naar de dixons ging ben ik ook nog wat teweten gekomen....

en het is beswel logiesch (hoe spel je dat? :? ) maar bij meerdere apparaten word als automatische ww ingestelt

het wachtwoord 0000 denk maar aan mobieltjes etc. en ik kreeg nog een ww mee met iets van draadloos als wachtwoord maja :puh::engel:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...