Jump to content
Geplaatst:
comment_895195

Hoi, k heb nogal wat problemen.

K ben bezig met mn eigen server... maar hoe maak ik in godshemelsnaam een cashbox? ik dacht aan zoiets net als (heel schematisch):

setplayercheckpoint (cashbox halen plaats)
onplayerentercheckpoint
killcheckpoint
{
setplayercheckpoint(waar crack plaatsvind)

onplayerentercheckpoint
{
givecash
}
Onplayerdeath
{
SetPlayerCheckpoint(eerste checkpoint weer)
killcheckpoint(tweede checkpoint
}
}

k hep zoiets al een keer uitgeprobeerd maar lukte niet zo heel goed... :(

ook al geprobeerd via een pen1 script te halen, maar dat was nog onduidelijker, omdat dat verwikkeld zat met een deathmatch, en via search ook niks gevonde

PS: niet gekeken op forum.sa-mp.com, doet het hier niet (k weet ook niet hoe da komt).

Featured Replies

Geplaatst:
comment_896995
kan iemand hem helpen? nja , naar 3 dgn :puh:

Met andere woorden: "Ik heb het ook nodig!" ?? :7

Nou vooruit, ik zal een poging doen:

//Bovenaan je script:

new CashBoxStatus[MAX_PLAYERS];

//Bij OnPlayerConnect:

CashBoxStatus[playerid] = 1;
SetPlayerCheckpoint(playerid, x, y, z, size);   // Vul zelf de coordinaten in

//Hier de OnPlayerEnterCheckpoint-callback:

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
if(CashBoxStatus[playerid] == 1)
{
	SetPlayerCheckpoint(playerid, x, y, z, size); // Waar Crack plaatsvind
	CashBoxStatus[playerid] = 2;
}
else if CashBoxStatus[playerid] == 2)
{
	DisablePlayerCheckpoint(playerid);
	GivePlayerMoney(playerid, bedrag);
	CashBoxStatus[playerid] = 0;
}
}

//Bij OnPlayerDeath:

SetPlayerCheckpoint(playerid, x, y, z, size);  // Eerste Checkpoint
CashBoxStatus[playerid] = 1;

Ik hoop dat ik je hiermee verder hebt geholpen. :)

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_897049
Ik hoop dat ik je hiermee verder hebt geholpen. :)

Je hebt mij iig wel geholpen. Ik wou nu een pickup in het checkpoint zetten. Maar nu weet ik niet hoe ik achter het model kan komen en achter het type.

Ook zou ik graag willen weten dat je ipv als iemand online komt gewoon als de server wordt opgestart en dan om de 20 minuten een nieuwe komt :puh:.

Alvast bedankt,

F-16gek :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_897350

heej!

hartstikke bedankt!

k hep nog wel een paar laatste dingen, maar ben al een stuk verder!

D:\Cas\GTASA\samp\gamemodes\reallife.pwn(231) : error 017: undefined symbol "playerid"

D:\Cas\GTASA\samp\gamemodes\reallife.pwn(232) : error 017: undefined symbol "playerid"

D:\Cas\GTASA\samp\gamemodes\reallife.pwn(483) : error 001: expected token: "*then", but found ")"

D:\Cas\GTASA\samp\gamemodes\reallife.pwn(483) : error 029: invalid expression, assumed zero

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

4 Errors.

Geplaatst:
comment_897399

Gebruik dit helemaal bovenaan (bij alle andere new's):

new Float:RondomMission1[3][4] = { 
// Je kan [3] verandere door het aantal plaatsen die je heb, in dit geval 3
{-1248.4559,-102.8510,14.1484,6.0}, //Plaats 1
{1823.1523,-2629.6255,13.5469,6.0}, //Plaats 2
{1676.5482,1632.8853,10.8203,6.0} //Plaats 3 
//Laatste coordinaat MOET altijd ZONDER de ,  (comma) op het laatst
};

en dan vervang je dit:

SetPlayerCheckpoint(playerid, x, y, z, size);

Door dit:

SetPlayerCheckpoint(playerid, RondomMission1[rand1][0], RondomMission1[rand1][1], RondomMission1[rand1][2], RondomMission1[rand1][3]);

Bewerkt: door WackoX

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.