Jump to content
Geplaatst:
comment_898954

Design Your Own Mission



Downloadtopic

Enkele maanden geleden hielden PatrickW en ik (Dutchy3010) een contest op GTAForum.nl. Leden konden hun zelfgemaakte missie schrijven, en die insturen. Vervolgens werd een poll geopend, en mocht iedereen stemmen. Op de missie van GTA-Sheep werd het meest gestemd, zodoende begonnen wij aan het maken van de missie. Inmiddels zijn we enkele maanden verder, en is de missie afgerond. We hebben alle moeite gedaan om zoveel mogelijk op de lijn te blijven van GTA-Sheep, maar natuurlijk hebben we het her en der wat veranderd.

General Dilemma

Na het stelen van de Jetpack uit Area 69 en het meenemen van de Green Goo vanaf de trein zint de regering op wraak en heeft men zowel Kendl als Cesar weten te ontvoeren en opgesloten in Area 69. CJ moet hen vanzelfsprekend bevrijden.

In de beginscene zien we een groep militairen de garage in Doherty binnenvallen en Kendl en Cesar met het nodige geweld van hun stretcher rukken en meenemen. Men wordt in een Barracks geduwd en het beeld vervaagt. Scene 2 laat de vrachtwagen weer zien die een streng beveiligde Area 69 binnenrijdt. Beide gevangenen worden gescheiden van elkaar opgesloten. Scene 3 tenslotte laat een bewaker zien die het gevangen nemen van beide personen komt bevestigen aan de generaal aldaar, die niemand anders blijkt te zijn dan Ran Fa Li. Deze chinees speelt blijkbaar al jaren een dubbelrol......Ran Fa Li belt met CJ om hem te vertellen dat hij zijn zus en haar vriend heeft en dat ze binnen 12 uur voorgoed zullen verdwijnen.

CJ wil ze natuurlijk bevrijden en weet ook al hoe: ongemerkt het terrein binnendringen, de gevangenen bevrijden en er weer vandoor gaan. Rij allereerst naar het Militairy Fuel Depot in Las Venturas en pak daar het militaire uniform wat zich in de beveiligingsloge bevind. Rij daarna naar Area 69. Dit alles moet snel gebeuren, want de tijd loopt vanaf het starten van de missie en je hebt 12 uur de tijd. Parkeer je auto/motor achter een heuvel bij Area 69 want men wantrouwt iedere auto die ze niet kennen en ga te voet verder. Bij de ingang zal men je in je uniform gewoon binnenlaten, maar je moet, om bij de Generaal te komen, wel het gebouw zelf in. Zonder blauwe pas kan dit echter niet, dus moet je zodra je binnen bent ongezien verder. Dit is een beetje de missie bij Madd Doggs Mansion: in de schaduw blijven, eventueel een bewaker ombrengen met je mes en uiteindelijk vind je in een kamer de blauwe pas op het lichaam van een (door jou gedode) arts. Gebruik de pas om de kamer binnen te gaan en daar vind je de Generaal. Alles moet stil maar óók snel want de tijd loopt door.

Eventueel een kleine tussen-scene van CJ die de Generaal het mes op de keel zet

Onder bedreiging van je mes neem je de Generaal mee de kamer uit en gebruikt hem als gijzelaar om zowel Kendl als Cesar los te laten uit hun cellen. Met zijn vieren zet je koers naar de oppervakte waarbij de generaal als schild dient en je zonder al te veel problemen in een voertuig kan stappen en moet rijden naar het hoofdkwartier van de Triads in San Fierro. Daar lever je Ran Fa Li uit aan Woozie die waarschijnlijk de man gruwelijk zal ombrengen en vier je samen met Kendl en Cesar hun terugkeer.

Vanaf nu spawnt zowel op je vliegveld als op het parkeerterrein van Wang Cars een Rhino en heb je een militair uniform in je Wardrobe.

Screens:

In het topic van Design Your Own Mission vind je een aantal updates met wat screens. Hieruit hebben wij de beste gekozen om hieronder te plaatsen, maar mocht je meer screens willen zien, dan kan je altijd in dat topic kijken.

post-33831-1203971743_thumb.png

Eerst een leger outfit halen!

post-33831-1203242368_thumb.png

Stealth-methode!

post-33831-1203242409_thumb.png

Dit gebeurt er als je niet oplet, in het sluip-gedeelte...

post-33831-1197577842_thumb.jpg

Pak zijn pas af!

Installatie:

1) Maak een map MPACK in de map "GTA San Andreas User Files" in "Mijn Documenten".

2) Kopieer de MPACK4 map uit deze download in deze folder

3) Start GTA San Andreas op, start een nieuw game en kies uit de lijst "DYOM: General Dilemma".

Op deze manier wordt je normale spel niet aangetast, aangezien je nog gewoon de "standard game" kunt aanklikken.

Credits:

PatrickW (scripter)

Dutchy3010 (scripter)

GTA-Sheep (bedenker van de missie en bétatester)

Tevens bedanken wij: Boris H., MartyCeha, Donwell, Blizzard, Bigstijn, Steel Dogg, Kinzorro, Only GrandTheftAuto, Youp, Hanneswasco, De Plag en Gino99 voor het inzenden van hun missies!

  • Reacties 77
  • Bezichtigingen 17.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_899453

Als je de mod op de juiste plaats hebt gehad moet je een nieuw spel starten en dan kiezen voor DOYM. Dus niet in je oude spel verder gaan. Je spawnt dan vóór je casino in Las Venturas en kunt door in de rode marker te lopen de missie starten :Y

Geplaatst:
comment_899560
Als je de mod op de juiste plaats hebt gehad moet je een nieuw spel starten en dan kiezen voor DOYM. Dus niet in je oude spel verder gaan. Je spawnt dan vóór je casino in Las Venturas en kunt door in de rode marker te lopen de missie starten :Y

Ik zie geen rode marker :N , alleen een gele marker en daarmee loop ik het casino in.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_899561
Als je de mod op de juiste plaats hebt gehad moet je een nieuw spel starten en dan kiezen voor DOYM. Dus niet in je oude spel verder gaan. Je spawnt dan vóór je casino in Las Venturas en kunt door in de rode marker te lopen de missie starten :Y

Ik zie geen rode marker :N , alleen een gele marker en daarmee loop ik het casino in.

Hij bedoelt een sphere.

Geplaatst:
comment_899586

Omdat voor het casino een soort rode gloed is zie je het ook een beetje moeilijk, maar ik heb even een foto gemaakt van waar het is. :)

naamloosgt4.jpg

Het is dus naast de rode mat. :)

Bewerkt: door ..::GhostRider::..

Geplaatst:
comment_899590

Hij is bijzonder mooi! Nu, dat denk ik toch. Ik download hem dit weekend wel even. Ikzelf vind het altijd wel fijn dat er eens een nieuwe missie is in SA. Want steeds dezelfde (vaste) missie(s) te spelen is niet echt leuk, als ik de screenshots bekijk zie ik mooie dingen. Dit moet wel een hoop scriptwerk zijn geweest. Mijn complimenten aan PatrickW en Dutchy3010. Ik hoop in de toekomst nog meer van dit soort dingen te zien!

Geplaatst:
comment_899815

Mijn complimenten, zelf vind ik dit een hoger niveau dan de standaard missies.

Alleen ik heb een vraag, als ik het pasje en het wapen heb gepakt en iedereen om mijn pad heb vermoord dan kan ik niet van wapen wisselen ik heb alleen dat mes en als weer terug ga zegt die soldaat dat ik een proper id card nodig heb. Ben ik iets vergeten?

Geplaatst:
comment_899827
Mijn complimenten, zelf vind ik dit een hoger niveau dan de standaard missies.

Alleen ik heb een vraag, als ik het pasje en het wapen heb gepakt en iedereen om mijn pad heb vermoord dan kan ik niet van wapen wisselen ik heb alleen dat mes en als weer terug ga zegt die soldaat dat ik een proper id card nodig heb. Ben ik iets vergeten?

Als je pasje en pistool hebt gepakt moet je naar de generaal (gele marker op de radar) gaan

om Kendle en cesar te bevrijden.

Geplaatst:
comment_899832

Er komt geen gele marker op de radar, dat is juist het probleem. :N

Want het toch de bedoeling als het wapen en pasje hebt opgepakt dat je wapens kan wisselen?

Dat gebeurd niet.

Geplaatst:
comment_899849
Er komt geen gele marker op de radar, dat is juist het probleem. :N

Want het toch de bedoeling als het wapen en pasje hebt opgepakt dat je wapens kan wisselen?

Dat gebeurd niet.

We hebben dit foutje nu zelf ook kunnen reproduceren. Als er teveel tijd zit tussen het oppakken van het pistool en de keycard, dan werkt het niet. Foutje is ontstaan door een "onschuldige" last minute wijziging.

We komen zo snel mogelijk met een fix..

Geplaatst:
comment_900269
Nu ben ik in Area 69 bij de ingang en er staat dat ze de pport open doen, maar er gebeurt niks.

Niemand doet je de deur open, dat staat volgens mij ook nergens, je moet gewoon zelf naar binnen lopen.

Er komt geen gele marker op de radar, dat is juist het probleem. :N

Want het toch de bedoeling als het wapen en pasje hebt opgepakt dat je wapens kan wisselen?

Dat gebeurd niet.

We hebben dit foutje nu zelf ook kunnen reproduceren. Als er teveel tijd zit tussen het oppakken van het pistool en de keycard, dan werkt het niet. Foutje is ontstaan door een "onschuldige" last minute wijziging.

We komen zo snel mogelijk met een fix..

We hebben deze bug gefixed, de nieuwe versie staat nu in de download database.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.