Jump to content
Geplaatst:
comment_903229

GTA IV zal op slechts 30 frames per seconden draaien (PS3, 360)

1 Maart 2008, geschreven door Dirk Wolthuis

De Amerikaanse game site 1UP heeft vandaag bekend gemaakt dat GTA IV, de hoog geanticipeerde game van Rockstar, op 30 frames per seconden (fps) zal draaien.

Rockstar verklaarde dat dit nodig is door de enorme open speel wereld. Zelf waren ze van mening dat een stabiele framerate van 30 fps beter functioneert dan 60 fps met framerate drops.

1UP wist tevens te melden dat de Xbox 360 versie van GTA IV een stukje voorloopt op de PlayStation 3 versie. Als de game uitkomt zullen de beide versie echter grafisch identiek zijn. De huidige release datum van beide versies staat nog steeds op 29 april 2008.

Voor meer informatie over GTA IV kun je onze gamepagina bezoeken. Voor beeldmateriaal kun je de screenshots en video's bekijken.

De bron*

Nou dat is tog wel een hele verbetering vergeleken bij de vorige GTA's ^_^

Zou mischien iemand deze topic titel aan kunnen passen. Het moet '' GTA IV draait op 30 ftps '' zijn.

Bewerkt: door Only GrandTheftAuto

  • Reacties 35
  • Bezichtigingen 2.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_905886
ze wilden eerst de game op 60 fps laten draaien.. maar omdat dat veel voor framedrops zorgde hebben ze er 30 fps van gemaakt.. ik geloof dat dat ook met de grote speelwereld te maken.. en een free-roaming game nou eenmaal niet zo'n hoge fps nodig heeft..

PS: saints row draait trouwens ook op 30 fps.. en die draait als een tierelier (wel jammer dat ie alleen voor de nixbox uit is gekomen:P)

Saints Row als een tierelier???!!! Ik weet niet hoe het bij jou draait. Maar hier barst SR van de framedrops. Wanneer je wat politie achter je aan hebt knalt de fps ook gelijk in elkaar dus ik weet niet wat je bedoeld met tierelier.

ja heb je wel gelijk in.. maar dat heeft ook met de koeling en de kracht van de xbox te maken, niet zozeer met de framerate, vriend van my had problemen dat dat spel vaak vastliep, en met een nieuwe koeler heeft dat echt geholpen.. daarom zeg k ook dat ie als een tierelier draait.. omdat k nie anders gewend ben dan zijn xbox ^_^

Totally BS, ik heb het over framedrops. Blijkbaar waren hun toen nog niet in staat om zo'n sandbox game zonder haperingen te leveren. Het zit hem vaak ook in het programmeren, vastlopen doet hij hier niet dus dat is het probleem niet.

ook nooit gehad dat als je super hard reed met een auto en dat het level dan in 1x nog niet was gelade en je dus bleef vasthaken??

Nee eigenlijk niet.

Geplaatst:
comment_907190
San Andreas op de ps3 draaide op max 25 fps, en dus ook framedrops van veel lager.

Maar ik vond dat spel zelf soepel draaien, dus weet wel zeker dat gta 4 als het af is echt wel goed gaat draaien.

dat is zeker zo,

Alleen gta sa is ook een veel groter spel.

Die heeft 'Volgens Mij' Ook meer FPS nodig

Maar omdat GTA IV Op 30fps Draait Wordt Het wel

een f*king Goed Spel!

Ik denk dat (zoals je ook in de trailers ziet)

Het spel heel goed gaat lopen.

Geplaatst:
comment_907250
ze wilden eerst de game op 60 fps laten draaien.. maar omdat dat veel voor framedrops zorgde hebben ze er 30 fps van gemaakt.. ik geloof dat dat ook met de grote speelwereld te maken.. en een free-roaming game nou eenmaal niet zo'n hoge fps nodig heeft..

PS: saints row draait trouwens ook op 30 fps.. en die draait als een tierelier (wel jammer dat ie alleen voor de nixbox uit is gekomen:P)

Saints Row als een tierelier???!!! Ik weet niet hoe het bij jou draait. Maar hier barst SR van de framedrops. Wanneer je wat politie achter je aan hebt knalt de fps ook gelijk in elkaar dus ik weet niet wat je bedoeld met tierelier.

ja heb je wel gelijk in.. maar dat heeft ook met de koeling en de kracht van de xbox te maken, niet zozeer met de framerate, vriend van my had problemen dat dat spel vaak vastliep, en met een nieuwe koeler heeft dat echt geholpen.. daarom zeg k ook dat ie als een tierelier draait.. omdat k nie anders gewend ben dan zijn xbox ^_^

Totally BS, ik heb het over framedrops. Blijkbaar waren hun toen nog niet in staat om zo'n sandbox game zonder haperingen te leveren. Het zit hem vaak ook in het programmeren, vastlopen doet hij hier niet dus dat is het probleem niet.

ook nooit gehad dat als je super hard reed met een auto en dat het level dan in 1x nog niet was gelade en je dus bleef vasthaken??

Nee eigenlijk niet.

o:P

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.