Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_905240

Van Brussel naar Australië in 2uur?

OXFORD - Als het aan het Britse bedrijf Reaction Engines ligt, is het over twintig jaar mogelijk om binnen vijf uur van Londen naar Sydney te vliegen. Met steun van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA is Reaction Engines bezig met de ontwikkeling van de Lapcat A2, een toestel dat zo’n driehonderd passagiers over een afstand van 20.000 kilometer kan vervoeren en bijna twee keer langer dan een Airbus A380 is.

Maar het is vooral de snelheid van het vliegtuig dat de aandacht trekt: misschien wel vijf keer sneller dan het geluid.

De plannen van het ingenieursbedrijf uit Oxford werden dinsdag (5 februari) bekend gemaakt. Het duurt nog wel even voordat de eerste vlucht met de A2 een feit is. Volgens Reaction Engines is er nog zeker twintig jaar nodig om het hypersonische toestel door te ontwikkelen.

Het vliegtuig kent in de huidige plannen vier motoren die werken op vloeibare waterstof. Dat zorgt voor duurzaamheid en bovendien voor de benodigde voortstuwing om de hoge snelheden mogelijk te maken.

Volgens Reaction Engines kan de A2 winstgevend zijn als de driehonderd zitplaatsen in het ultrasnelle vliegtuig tegen business class tarieven worden verkocht. Reizigers moeten het in de A2 wel stellen zonder uitzicht naar buiten. Door de hoge snelheden die het toestel haalt, zijn raampjes geen optie. Mogelijk kunnen lcd-schermen soelaas bieden, denkt Reaction Engines: kijk vanuit je stoel naar het scherm hoe het er buiten uitziet.

25km_up_A4_1280.jpg

Bron: http://www.knvvl.nl/afdelingen/luchtvaartw...dney_in_2-4_uur

Wat vinden jullie ervan? Ik vind het zelf een lelijk vliegtuig. Er zitten geen eens ramen in, je kan alleen via een LCD TV naar buiten kijken, dat wil ik nou ook weer niet. Van mij hoeft dat vliegtuig niet te komen! Tenzij er ramen in komen :puh:

Featured Replies

Geplaatst:
comment_915092

Dat er geen ramen in zitten is waarschijnlijk gewoon omdat dit het eerste getekende model is. Ze zijn nog bezig de ramen, omdat er waarschijnlijk apparte modellen, en apart materiaal worden gebruikt. geen ramen in een passagiersvliegtuig zal 'nooit' gebeuren, omdat ramen in een vliegtuig simpelweg veiligheid geeft aan passagiers. Geen ramen in het toestel zou voor mensen met o.a claustrofobie een onmogelijke vlucht worden. Lijkt mij onnozel, en een grote mislukte poging om de vliegtuigindustrie een nieuwe technoligie op te zetten.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_915128
Dat er geen ramen in zitten is waarschijnlijk gewoon omdat dit het eerste getekende model is. Ze zijn nog bezig de ramen, omdat er waarschijnlijk apparte modellen, en apart materiaal worden gebruikt. geen ramen in een passagiersvliegtuig zal 'nooit' gebeuren, omdat ramen in een vliegtuig simpelweg veiligheid geeft aan passagiers. Geen ramen in het toestel zou voor mensen met o.a claustrofobie een onmogelijke vlucht worden. Lijkt mij onnozel, en een grote mislukte poging om de vliegtuigindustrie een nieuwe technoligie op te zetten.

Ze hebben gezegt, dat als er ramen in komen, dat er dan te veel druk komt en dan BOEM het toestel stort neer.....

Geplaatst:
comment_915140
Dat er geen ramen in zitten is waarschijnlijk gewoon omdat dit het eerste getekende model is. Ze zijn nog bezig de ramen, omdat er waarschijnlijk apparte modellen, en apart materiaal worden gebruikt. geen ramen in een passagiersvliegtuig zal 'nooit' gebeuren, omdat ramen in een vliegtuig simpelweg veiligheid geeft aan passagiers. Geen ramen in het toestel zou voor mensen met o.a claustrofobie een onmogelijke vlucht worden. Lijkt mij onnozel, en een grote mislukte poging om de vliegtuigindustrie een nieuwe technoligie op te zetten.

Ze hebben gezegt, dat als er ramen in komen, dat er dan te veel druk komt en dan BOEM het toestel stort neer.....

Nou geloof me, niemand gaat in een gesloten toestel zitten, dat 5x sneller gaat dan het geluid, en ook nog eens geen ramen heeft.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_915154
Dat er geen ramen in zitten is waarschijnlijk gewoon omdat dit het eerste getekende model is. Ze zijn nog bezig de ramen, omdat er waarschijnlijk apparte modellen, en apart materiaal worden gebruikt. geen ramen in een passagiersvliegtuig zal 'nooit' gebeuren, omdat ramen in een vliegtuig simpelweg veiligheid geeft aan passagiers. Geen ramen in het toestel zou voor mensen met o.a claustrofobie een onmogelijke vlucht worden. Lijkt mij onnozel, en een grote mislukte poging om de vliegtuigindustrie een nieuwe technoligie op te zetten.

Ze hebben gezegt, dat als er ramen in komen, dat er dan te veel druk komt en dan BOEM het toestel stort neer.....

Nou geloof me, niemand gaat in een gesloten toestel zitten, dat 5x sneller gaat dan het geluid, en ook nog eens geen ramen heeft.

Ik geloof je ja, nogal makkelijk je kan netzogoed met zo'n LCD tv een videotje opnemen :ch:

Geplaatst:
comment_915157
Dat er geen ramen in zitten is waarschijnlijk gewoon omdat dit het eerste getekende model is. Ze zijn nog bezig de ramen, omdat er waarschijnlijk apparte modellen, en apart materiaal worden gebruikt. geen ramen in een passagiersvliegtuig zal 'nooit' gebeuren, omdat ramen in een vliegtuig simpelweg veiligheid geeft aan passagiers. Geen ramen in het toestel zou voor mensen met o.a claustrofobie een onmogelijke vlucht worden. Lijkt mij onnozel, en een grote mislukte poging om de vliegtuigindustrie een nieuwe technoligie op te zetten.

Ze hebben gezegt, dat als er ramen in komen, dat er dan te veel druk komt en dan BOEM het toestel stort neer.....

Nou geloof me, niemand gaat in een gesloten toestel zitten, dat 5x sneller gaat dan het geluid, en ook nog eens geen ramen heeft.

Ik geloof je ja, nogal makkelijk je kan netzogoed met zo'n LCD tv een videotje opnemen :ch:

Precies, kan makkelijk gehackt worden. Wordt vast net zo'n succes als de Concorde.

Bewerkt: door Pennywise-The-Clown

Geplaatst:
comment_915167
Ik zou het spuuglelijke ding niet eens lanceren. Hier gaan nog veel ongelukken mee gebeuren als je geen ramen hebt hoor. En het ontwerp is zo lelijk yach :puh:

MENSEN MENSEN MENSEN

een piloot is niet getraind om door de ramen te kijken maar om te vliegen op navigatie enz...

want als een piloot nu door een raam in de lucht naar buiten kijkt ziet hij toch alleen maar wolken

EXIT EXIT EXIT EXIT EXIT

Dat weten we wel ja, maar wat nou als de GPS bv. stuk is?? Of 1 van de andere radar's? Ik heb wel eens met Air Crash Investigation gezien dat een Boeing 747 zijn radars stuk waren, dus moest blind vliegen! Als dit met zo'n toestel gebeurd weetje zeker dat het dan voorbij is met je leven... Ik weet het ja, dit gebeurt niet vaak maar als het WEL gebeurt ga je zekerweten dood.

Dit is onzin, piloten zijn op dit soort situaties getrained, ze worden geleerd te navigeren met een kompas(ingebouwd in de cockpit) en een kaart bij uitval van deze systemen, zolang het vliegtuig nog bestuurbaar is is het nog niet verloren.

Bewerkt: door killerfist

Geplaatst:
  • Auteur
comment_915228
Ik zou het spuuglelijke ding niet eens lanceren. Hier gaan nog veel ongelukken mee gebeuren als je geen ramen hebt hoor. En het ontwerp is zo lelijk yach :puh:

MENSEN MENSEN MENSEN

een piloot is niet getraind om door de ramen te kijken maar om te vliegen op navigatie enz...

want als een piloot nu door een raam in de lucht naar buiten kijkt ziet hij toch alleen maar wolken

EXIT EXIT EXIT EXIT EXIT

Dat weten we wel ja, maar wat nou als de GPS bv. stuk is?? Of 1 van de andere radar's? Ik heb wel eens met Air Crash Investigation gezien dat een Boeing 747 zijn radars stuk waren, dus moest blind vliegen! Als dit met zo'n toestel gebeurd weetje zeker dat het dan voorbij is met je leven... Ik weet het ja, dit gebeurt niet vaak maar als het WEL gebeurt ga je zekerweten dood.

Dit is onzin, piloten zijn op dit soort situaties getrained, ze worden geleerd te navigeren met een kompas(ingebouwd in de cockpit) en een kaart bij uitval van deze systemen, zolang het vliegtuig nog bestuurbaar is is het nog niet verloren.

Een kompas... en daarmee kan je regt op de landingsbaan af komen vliegen?? Dat denk ik niet...

Geplaatst:
comment_915234

Nee, dat zeg ik ook niet, de verkeersleiding begeleidt je ten alle tijden, ook als je op automatische piloot vliegt.

De luchtverkeers leiding geeft jou de juiste vectors om aan te vliegen op de baan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_915240
Nee, dat zeg ik ook niet, de verkeersleiding begeleidt je ten alle tijden, ook als je op automatische piloot vliegt.

De luchtverkeers leiding geeft jou de juiste vectors om aan te vliegen op de baan.

Ja okeey, wat nou als de RADIO ook kapot is??

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.