Simcity societies 11 leden hebben gestemd
-
1. Wie heeft Simcity societies ? wie niet ? en wat vinden jullie ervan ?
-
Ik heb Simcity societies en vind het een echte topper0
-
Ik heb Simcity societies maar vind het een miskoop4
-
Ik heb Simcity societies niet maar ga het wel kopen1
-
Ik heb Simcity societies niet en ben ook niet van plan om het te kopen want het schijnt slecht te zijn5
-
Simcity societies ? Nooit van gehoord0
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Wie heeft Simcity societies ? wie niet ? en wat vinden jullie ervan ?
Ik heb het al een tijdje in huis en ik vind het een miskoop, het gaat verschrikkelijk rap gaan vervelen...
en jullie ?
Hier wat info voor diegene die het niet kennen:
SimCity Societies is bouwsimulatie computerspel van Electronic Arts (EA) en maakt deel uit van de Sim spelserie. Het spel is ontwikkeld door Tilted Mill Entertainment en is wereldwijd uitgekomen op 13 november 2007.
Op 5 juni 2007, maakte Tilted Mill Entertainment, ook ontwikkelaar van Caesar IV, bekend dat het SimCity Societies ging maken in plaats van Maxis, die tot nu toe de hele reeks had gemaakt.Rob Humble, hoofd van EA's Sims Division, gaf aan dat EA Tilted Mill op E3 had gevraagd het spel te creeeren. Fans reageerden teleurgesteld op veel forums, omdat het spel met Maxis altijd een succes geweest was. De ontwikkelaars zelf probeerden wat van deze zorgen weg te nemen door te zeggen dat ze niet zouden gaan sleutelen aan de basis van het speldesign.
Gameplay
Waar vorige versies van SimCity spellen konden worden gezien als een soort van, 'Godsimulaties' waarbij de gamer als een soort God alles kon creeëren wat hij of zij wilde, is SimCity Societies anders. Als van te voren aangegeven in previews en opmerkingen van de ontwikkelaars, moet het meer gezien worden als een soort van 'social engineering simulator', zoals dat wel heet, en minder als een stadsbouw simulatie. Publieke werken spelen geen rol in het spel, en transportnetwerken zijn versimpelt tot zandwegen, geasfalteerde wegen, metros en bushaltes. Spelers bouwen geen zones, een belangrijk element in vorige SimCity spellen, in plaats daar van bestaat de mogelijkheid direct op zich zelf staande gebouwen te plaatsen, iets wat in eerder versies nog niet kon, maar wat wel gelijk is aan Monte Cristo's spel City Life.
Er zijn ook zes "social energies" die spelers de mogelijkheid geven meer te weten te komen over de karakters in het spel. Deze zes energies zijn productiviteit, prosperiteit, creativiteit, spiritualiteit, authoriteit en kennis. De stad zal er uit zien en zich gedragen als een product dat overeenstemt met de energies die de speler zelf kiest. Je kan je focussen op een enkele, een aantal of alle energies.
Een verbeterde versie van het belongssysteem, voor het eerst geintroduceerd in SimCity 3000 zit ook weer in dit spel. Het spel is "fully customizable" en geeft spelers de mogelijkheid losse gebouwen zelf naar eigen wens aan te passen. Dit geldt ook voor decoraties, karakters en een aantal spelregels.
Beoordelingen
Er kwamen nog al wat gemengde reacties op deze nieuwste SimCity variant. Gamewebsites als GameSpot en IGN bekritiseerden de veranderingen. GameSpot noemde deze versie van SimCity een "lackluster spin-off" en zei dat het spel veel te gemakkelijk was om te spelen. Maar aan de andere kant, had GameZone ook wel wat positieve opmerkingen. Zo zou een nieuwe en veelbelovende weg zijn ingeslagen.
Bewerkt: door nationalist