Jump to content
Geplaatst:
comment_906973

Het kabinet onderzoekt of de verkoop van extra gewelddadige films en games verboden kan worden. Ze willen jongeren afschermen van beelden waarin mensen gedood of misbruikt worden voor vermaak.

Minister Hirsch Ballin noemt het "commercie die ten koste gaat van mensen".

De minister zou graag willen dat winkeliers gestraft worden als ze zich niets aantrekken van het eventuele verbod. Maar hoe dat precies moet, dat weet de minister nog niet.

Voor films en games geldt momenteel een kijkwijzer die aangeeft voor welke leeftijdsgroepen ze geschikt zijn. Het ministerie van Justitie onderzoekt of jongeren daarmee voldoende beschermd worden tegen gewelddadige beelden. Daarnaast wordt er gekeken of winkeliers zich houden aan de leeftijdsgrenzen die op de films en games staan.

Bron:www.nos.nl

Als dit waar is komt er geen GTA IV in Nederland.

Dit zou ik heel erg vinden :N:?:-(:cry::cry:

Featured Replies

Geplaatst:
comment_907057

Mja ik denk dat het meer gaat om films zoals SAW I/II/III/IV e.d.

En games zoals Manhunt, dat lijken mij echt extreme games.

En wat betreft GTA IV; je zou natuurlijk ook gewoon even de grens over kunnen gaan en daar GTAIV kopen.

Houd dan wel rekening mee dat je game dan illegaal is, en dat je zoiets niet zomaar moet uitlenen enz.

Zo erg is dit nog niet; Nederland is sowieso niet zo groot; dus daar hebben we een mooie voordeel mee, als je Amerika bekijkt.. om daar even van New York naar Ottawa te gaan, dan ben je wel eventjes bezig hoor :puh:

Geplaatst:
comment_907076

Ze zijn weer eens aan het overdrijven, je beslist toch zelf of je ze koopt ofniet. Kortom de regering heeft voor de zoveelste keer weer eens aand8 nodig. Gelukkig zeveren ze bij ons in België niet over van die futiliteiten.

Grtzz moechy

Geplaatst:
comment_907749

Ik vind het goed dat niet iedereen zomaar een game of film kan kopen vanwege de kijkwijzer. Toch moet het flink verlaagd worden vind ik, GTA SA om maar een voorbeeld te nemen moet naar 12 jaar. Deze kunnen best een bloederige game spelen. Onder de 12 jaar vind ik toch net iets te jong.

Respecteer mijn mening, ook onder de 12 jaar.

Geplaatst:
comment_907760
Ik vind het goed dat niet iedereen zomaar een game of film kan kopen vanwege de kijkwijzer. Toch moet het flink verlaagd worden vind ik, GTA SA om maar een voorbeeld te nemen moet naar 12 jaar. Deze kunnen best een bloederige game spelen. Onder de 12 jaar vind ik toch net iets te jong.

Hier moet ik je theorie toch in twijfel trekken. Vergeet niet dat er ook seksuele aspecten in gta sa zitten en dan bedoel ik niet de HC-mod maar gwn cutscene's of dates of gwn hoertjes. Dus ik zou zeggen 16 jaar dan.

Geplaatst:
comment_907773
Mja ik denk dat het meer gaat om films zoals SAW I/II/III/IV e.d.

En games zoals Manhunt, dat lijken mij echt extreme games.

En wat betreft GTA IV; je zou natuurlijk ook gewoon even de grens over kunnen gaan en daar GTAIV kopen.

Houd dan wel rekening mee dat je game dan illegaal is, en dat je zoiets niet zomaar moet uitlenen enz.

Zo erg is dit nog niet; Nederland is sowieso niet zo groot; dus daar hebben we een mooie voordeel mee, als je Amerika bekijkt.. om daar even van New York naar Ottawa te gaan, dan ben je wel eventjes bezig hoor :puh:

Als ze iets gaan verbieden zal dat alleen op de verkoop ervan zijn, het bezit van zo'n game is echt niet illegaal hoor..

Met een beetje geluk kan je als 4-jarige een 18+ game kopen..

Maargoed NL gaat echt naar de knoppen, ze kunnen gewoon geen censuur leggen op games of enige andere vorm van media. Alles waar de afgelopen eeuwen aan gewerkt is wordt teruggedraaid, de regering bepaalt wat goed voor je is. Nee, zo'n land mag Nederland echt niet worden.

Daarnaast moeten ze die games vooral gaan bieden, het levert alleen een averechts effect. Iedere game die ze verbieden gaat iedereen massaal downloaden..

Geplaatst:
comment_908090

Andere artikel!!!

Regering start onderzoek naar verbod gewelddadige games en flims

Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin laat een onderzoek doen hoe hij de verkoop van zeer gewelddadige games en flims aan minderjarigen tegen kan gaan. Aanleiding van het onderzoek is Manhunt 2, een spel dat in winkels in principe verkocht kan worden aan minderjarigen. Er is een leeftijdsgrens voor iedere game van ESRB en deel van het onderzoek is om te kijken of winkeliers zich aan die richtlijn houden.

"We hebben het over bijvoorbeeld spelletjes waarin het doden en misbruik van mensen tot vermaak wordt gemaakt, We gaan bekijken hoe we dat effectiever kunnen aanpakken." -- Ernst Hirsch Ballin, Minister van Justitie

De minister zei vrijdag dat het bestrijden van gewelddadige beelden via het internet moeilijk zou zijn en een verbod in winkels ook niet zou werken omdat de verboden games in buurlanden verkrijgbaar zouden zijn. De Tweede Kamer heeft eind vorig jaar al een onderzoek aangevraagd over extreem gewelddadige videospellen en films.

http://www.gamersnet.nl/nieuws/200803/rege...games_en_flims/

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.