EDIT: Sorry dat probleem is opgelost. Blijkbaar zet het \'m in een typfout bij het declareren van de variabelen...
Volgende probleem:
Ik snap niks van Pascal
Nu heb ik dus een stuk code hier, maar ik snap niet echt hoe ik het moet gebruiken. Iemand die me hier mee kan helpen?
// compiler: [url="http://www.freepascal.org/down/i386/win32-ftp.freepascal.org.var"]http://www.freepascal.org/down/i386/win32-...epascal.org.var[/url]
{$mode Delphi}
uses
sysUtils;
var
buffer,bscram,pick,scramword,s:string;
uscram,scram:textfile;
found:boolean;
i,pos,cline:integer;
procedure p(a,b:string; size:integer); // where most of the work is done.
var // it permunations basicly rearanges the letters in every possable order until a match is found in unscramble
T:word; // the process can take a while on longer words 8 letter words have that have 40,320 combonations and take up to
temp1,temp2:string; // 5 seconds at least on my computer.
begin
inc(cline);
if length(b) = size -size then
begin
if found = true then exit;
assignfile(uscram,paramstr(1));
Reset(uscram); //case sentive
while not EoF(uscram) do
Begin
Readln(uscram,buffer);
if buffer = a then //if line in unscambled text matches generated word
begin
writeln(\',\'+a ); //write to screen matching word
pick:= pick+\',\'+ a; // add to final output
found := true; // stop looking for any more combos for this word.
end;
end;
close(uscram);
end
else
for T := 1 to length(b) do
begin
if found = true then
begin
// found:=false;
Break;
end;
temp1 := b;
temp2 := a + temp1[T];
Delete(temp1,T,1);
p(temp2,temp1,size);
end;
end;
begin
cline:=1;
// asign a text file with scrambled words
//take out all the dead space and get just the words.
assignfile(scram,(paramstr(2)));
Reset(scram);
while not eof(scram) do // loop to read every line of file in the scrambled words file
begin
readln(scram,bscram); // read line
if cline = 1 then // there was this werid thing first word would be one space less than the rest this is my workaround.
begin
scramword :=copy(bscram,3,length(bscram));
end
else
begin
scramword := copy(bscram,4,length(bscram));
end;
pos:= 1;
while pos > 0 do
begin
pos:=ansipos(\' \',scramword);
scramword := copy(scramword,pos+1,length(scramword));
end;
writeln(\'\'+\',\'+ scramword+\',\'+inttostr(length(scramword) ));
found :=false;
p(\'\',scramword,length(scramword));
end;
//close(scram);
{ for i:=2 to paramcount do // how I did it when I call the words as parameters I can\'t type quit enough though.
begin
found :=false;
p(\'\',paramstr(i),length(paramstr(i)));
end;}
delete(pick,1,1); // delete the first \',\' in pick so it appears as is needed.
writeln(pick); // print unscrambled words
close(scram);
end.
Het doel van het programma is dat het een lijstje krijgt met een aantal woorden die door elkaar gehusseld zijn (dus bijvoorbeeld gtaforum werd mutafogr) en deze dan weer goed zet, door ze te vergelijken met woorden in een woordenlijst. Nu is mijn vraag eigenlijk; waar laat ik de woordenlijst, waar voer ik de gehusselde woorden in en waar komt de output? Er worden 2 textfiles gedeclareerd, dus ik gok dat ik een scram.txt file moet maken met daarin iets, en een uscram.txt ofzo.
Hoe ga ik nu verder?
EDIT (10-4): Ik snap dat dit niet echt een alledaagse programmeertaal is, maar toch hoop ik dat er iemand is die dit een beetje kan ontcijferen. Ik snap er namelijk nog steeds niet veel van. Topictitel slaat trouwens al nergens meer op...
EDIT: Sorry dat probleem is opgelost. Blijkbaar zet het \'m in een typfout bij het declareren van de variabelen...
Volgende probleem:
Ik snap niks van Pascal
Nu heb ik dus een stuk code hier, maar ik snap niet echt hoe ik het moet gebruiken. Iemand die me hier mee kan helpen?
Het doel van het programma is dat het een lijstje krijgt met een aantal woorden die door elkaar gehusseld zijn (dus bijvoorbeeld gtaforum werd mutafogr) en deze dan weer goed zet, door ze te vergelijken met woorden in een woordenlijst. Nu is mijn vraag eigenlijk; waar laat ik de woordenlijst, waar voer ik de gehusselde woorden in en waar komt de output? Er worden 2 textfiles gedeclareerd, dus ik gok dat ik een scram.txt file moet maken met daarin iets, en een uscram.txt ofzo.
Hoe ga ik nu verder?
EDIT (10-4): Ik snap dat dit niet echt een alledaagse programmeertaal is, maar toch hoop ik dat er iemand is die dit een beetje kan ontcijferen. Ik snap er namelijk nog steeds niet veel van. Topictitel slaat trouwens al nergens meer op...
Bewerkt: door SummerBase