Geplaatst: 6 april 200817 jaren comment_934753 Ik probeer gebruik te maken van deze site. Alleen ik weet niet waar ik bijvoorbeeld een lettertype of dergelijke kan opslaan. En terug vinden...
Geplaatst: 6 april 200817 jaren comment_934772 De fonts (lettertypes) vallen normaal altijd te vinden in C:\WINDOWS\Fonts, m.a.w. in je Fonts map, in je Windows map, in je Harde Schijf. Daar zal je allemaal .TTF bestandjes en dergelijke vinden. Als je er een font wil bij plaatsen zal je het .TTF bestandje moeten plaatsen in die map, en dan wordt het automatisch geinstaleerd. Fonts vallen te downloaden op Dafont.com, en andere sites.
Geplaatst: 6 april 200817 jaren Auteur comment_934788 Als ik nou bijvoorbeeld een Dingbat wil downloaden, waar moet dat dan? En waar vind ik dat weer terug? Ook in die zelfde map? @ Het is geen gewoon bestand, het is een soort van geel tvtje... Bewerkt: 6 april 200817 jaren door Fiegel5
Geplaatst: 6 april 200817 jaren comment_934804 Normaal gezien moet je dat daar ook inzetten. Je kan het proberen, en als het niet werkt, kan je ons eens een link naar het bestandje geven, zodat we eens kunnen kijken. ^^
Geplaatst: 6 april 200817 jaren Auteur comment_934807 Normaal gezien moet je dat daar ook inzetten. Je kan het proberen, en als het niet werkt, kan je ons eens een link naar het bestandje geven, zodat we eens kunnen kijken. ^^ Maar waar moet ik dat dan terug vinden, ik bedoel in PS. Hoe kom ik dan bij de mogelijkheid om een Dingbat te gebruiken?
Geplaatst: 6 april 200817 jaren comment_934829 Normaal gezien moet je dat daar ook inzetten. Je kan het proberen, en als het niet werkt, kan je ons eens een link naar het bestandje geven, zodat we eens kunnen kijken. ^^ Maar waar moet ik dat dan terug vinden, ik bedoel in PS. Hoe kom ik dan bij de mogelijkheid om een Dingbat te gebruiken? Dat kan je dan gewoon tussen je andere lettertypes vinden. Zoals bij mij:
Geplaatst: 6 april 200817 jaren Auteur comment_934839 Dan de laatste vraag: Hoe kom je aan leuke renders, die al uitgesneden zijn?
Geplaatst: 6 april 200817 jaren comment_934853 Renders kan je vinden op sites als planetrenders en gamerenders. Als je na eventjes zoeken een goede render bent tegengekomen, klik je er met je rechtermuisknop op, en klik je op Afbeelding Opslaan Als. Je selecteert een doelmap, ikzelf heb een aparte map voor renders, en je slaat de afbeelding daar op. Vervolgens open je de afbeelding met Photoshop, en zal je een render, zonder achtergrond hebben. Meestal staat er wel een logo van de maker op, bij een render. Dat kan je makkelijk even weggummen.
Ik probeer gebruik te maken van deze site. Alleen ik weet niet waar ik bijvoorbeeld een lettertype of dergelijke kan opslaan. En terug vinden...